dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek o podjęcie przez MI działań regulacji monopolu w sprawie linii kolei w relacji Opole- Namysłów

Wniosek o podjęcie przez MI działań regulacji monopolu 


do MI

w sprawie linii kolei w relacji Opole- Namysłów


Szanowni Państwo,
W województwie opolskim, jak wskazuje analiza wskaźnika HHI dla usług zarządzania infr. kolejową, mamy do czynienia z monopolizacją sektora usług zarządzania liniami kolei. 

Dla ekonomisty jest to sytuacja niedopuszczalna i karygodna. Monopole się rozbija. Wnoszę do MI o rozbicie monopolu. Proponuję by linię kolei z Opola do Namysłowa i inne linie kolejowe w tym województwie - przejął inny zarządca infrastruktury niż PKP PLK. 

Proponuję by MI wystąpiło do UMWO z propozycją rozbicia monopolu, np. sugerując by UMWO przekształcił Wojewódzki Zarząd Dróg- w "Wojewódzki Zarząd Dróg i Kolei" celem utworzenia na tym rynku konkurencji i sztucznego rozbicia monopolu PKP PLK w świadczeniu usług zarządzania liniami kolei. Wówczas ów podmiot samorządowy przejąłby zarząd nad wybranymi liniami kolei w woj. opolskim.

Władze samorządowe zgłaszają w dołączonym pliku że ze względu na brak chęci przez PKP PLK by przywrócić ruch na linii kolei Opole- Namysłów, usługi przewozowe nie są realizowane. 

Województwo opolskie jest obecnie regionem w silnej fazie upadku. O ile pamiętam, w skali całego kraju stąd emigruje najwięcej mieszkańców. Sytuacja w której PKP PLK swoimi decyzjami jeszcze dodatkowo potęgują ten efekt spirali upadku i nakręcają spiralę masowej emigracji z terenu woj., opolskiego, powinna zostać wyjaśniona. Brak konkurencji na rynku usług zarządzania liniami kolei w tym województwie powinien zostać usunięty przez MI jako regulatora rynku usług zarządzania siecią kolejową.

Korespondencja w załączeniu.

do UMWO

Z jakich powodów UMWO zrezygnowało z planów przywrócenia do ruchu linii kolei w relacji Opole- Namysłów? Miasto to miało kiedyś 16 tys. mieszkańców.

Odpowiedzi:


Adam Fularz@wieczorna.pl

 

Szanowny Panie Redaktorze,

Odpowiadając  na  Pana  wniosek o  udostępnienie    informacji publicznej, dot.  powodów rezygnacji przez UMWO z planów przywrócenia do ruchu linii kolei w relacji Opole- Namysłów, przesyłam w załączeniu informację.

Proszę o potwierdzenie otrzymania informacji.

 

 

Pozdrawiam

 

Violetta Ruszczewska

rzecznik  prasowy - Gabinet Marszałka 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 01:56. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek o podjęcie przez MI działań regulacji monopolu w sprawie linii kolei w relacji Opole- Namysłów

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery