dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie dot. planów odtworzenia atrakcji turystycznej o nazwie Kolej Sowiogórska



Pytanie dot. planów odtworzenia atrakcji turystycznej o nazwie Kolej Sowiogórska

Do UG Stoszowice
Stoszowice 97
57-213 Stoszowice

Chcę opisać plany odbudowy odcinka kolei z Bielawy do przeł. Srebrnej- czyli przedłużenie linii do Srebrnej Góry, a nawet zasugerować aby odtworzono cały odcinek Srebrna Góra – przełęcz Srebrna - Ścinawka Średnia. Jak podają źródła, owa kolej "była to nie lada atrakcja turystyczna", dla jej budowy "należało przenieść 90.000m3 skał" [1].

Proponuję w tym celu odtworzenie spółki celowej, której udziałowcami byliby: skarb państwa, powiat dzierżoniowski, samorządy lokalne i wojewódzki.

Proponuję by gmina Stoszowice wyznaczyła osobę która będzie się zajmowała koordynowaniem prac nad odbudową tej atrakcji turystycznej.

Pytanie 1:
Byłem wczoraj w Górach sowich oglądać możliwości odbudowy "nie lada atrakcji turystycznej" - kolei widokowej przez Przełęcz Srebrną. Pozostały tutaj resztki podtorza i stare wiadukty o długości ponad 200 metrów. 

Czy wymagana współcześnie jest szyna zębata na takiej linii? Do Harrachova w Czechach kolej kursuje obecnie bez pomocy szyny zębatej. Maksymalne nachylenie na odcinku Nowa Wieś Kłodzka – Przełęcz Srebrna wyniosło 5%, a na odcinku Srebrna Góra – Przełęcz Srebrna nawet 6%- gdy kolej ta działała. Leszek Kumur pisze: "Największe nachylenie toru było na zboczu Ostrogu od strony Kotliny Żdanowa i wynosiło 60 promille."
 
Pytanie drugie:
Czy możliwe jest zastosowanie jakiejś ograniczonej nośności lub wprowadzenie warunków szczególnych aby uniknąć większych inwestycji w naprawę:
1. Mostu Dziewiczego nazywanego też Wiaduktem Żadanowskim o 24 metrach wysokości
2. Mostu Katarzyny zwanego też Wiaduktem Srebrnogórskim, który mierzył 27m.

Poprzednie obciążenia jakie te wiadukty znosiły to składy 125 tonowe, same parowozy miały 56 ton. (parowozy obsługujące go mogły uciągnąć zaledwie 125-tonowy skład, same ważąc po 56 ton).
"Wykonana w czerwcu 1930r. ekspertyza obu mostów określiła koszt ich napraw na 180.000 marek."- jak podaje jedno ze źródeł. 

Wnoszę aby gmina dokonała:

- ekspertyzy budowlanej obu mostów, pod kątem wykorzystania ich dla lekkich pojazdów szynowych kolei turystycznej o:
- pojazdów cięższych 42- tonowych jakie kursują na linii kolei zębatej do Harrachova, czyli typu Regio-Shuttle RS1, por. 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Stadler_Regio-Shuttle_RS1


na podstawie

  • Leszek Kumor: Koleją zębatą w Sudetach Środkowych, [w:] miesięcznik „Na Szlaku", nr 11 (65), listopad 1994 (wersja internetowa: http://www.kolej.one.pl/~halski/linie/sowiogorska/eulen.htm, dostęp: styczeń 2006)
  • Leszek Kumor, Andrzej Ubysz: Kolejka Sowiogórska – część północna, [w:] w „Na Szlaku", nr 11 (89), listopad 1996 (wersja internetowa: http://www.kolej.one.pl/~halski/linie/sowiogorska/eulen.htm, dostęp: styczeń 2006)
  • Andrzej Szynkiewicz: Eulengebirgsbahn – czyli nierealne marzenie jakie zrealizowano, [w:] „Turysta Dolnośląski" nr 3/2003 (wersja internetowa: http://www.kolej.one.pl/~halski/linie/sowiogorska/eulen2.html, dostęp: styczeń 2006)
  •  Bufe S. Eisenbahnen in Schlesien, Egglham 1989r.

  •  Jerczyński M. Koziarski S. 150 lat kolei na Śląsku, Wrocław 1992r.

  • Jerczyński M. Przerwa T. Kolej Sowiogórska, Srebrna Góra 2002

  • Messerschmidt W. Zahnradbahnen gestern - heute - in aller Welt, Studgart 1971

  • Przerwa T. Dzieje Srebrnej Góry, Srebrna Góra 2001r.

  • Scheer A. Zapomniane linie kolejowe w województwie wałbrzyskim [w:] "Rocznik Świdnicki" 1984r.

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 02:04. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie dot. planów odtworzenia atrakcji turystycznej o nazwie Kolej Sowiogórska

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery