dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (18) airport links (17) transport policy (16) skm kraków (15) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja w sprawie odbudowy linii kolejowej turystycznej Stawiany Pińczowskie- Pińczów Tow.


Urząd Miejski w Pińczowie 
28-400 Pińczów 
Ulica 3 Maja 10 

Do:
Radni miejscy, Radni przewodniczący komisji miejskich


1. Łaskawiec Marta - przewodnicząca

2. Mider Zdzisław - członek

3. Nogacki Leszek - członek

4. Koniusz Janusz - członek

1. Skubek Marek - przewodniczący

2. Wąsik Krzysztof - członek

3. Wykurz Aneta - członek

4. Robak Grażyna - członek

5. Różycki Henryk - członek

1. Saltarski Marcin - przewodniczący

2. Łaskawiec Marta - członek

3. Klasiński Kazimierz - członek

4. Skubek Marek - członek

1. Różycki Henryk - przewodniczący

2. Nogacki Leszek - członek

3. Omasta Marek - członek

4. Jaklewicz Tomasz - członek

1. Robak Grażyna - przewodnicząca

2. Wąsik Krzysztof - członek

3. Radkiewicz Jan - członek

4. Guza Bogumiła - członek

5. Soboń Maciej - członek


1. Nogacki Leszek - przewodniczący

2. Guza Bogumiła - członek

3. Jaklewicz Tomasz - członek

4. Opoka Wiesław - członek

 

1. Mider Zdzisław - przewodniczący

2. Saltarski Marcin - członek

3. Juszczyk Krystyna - członek

4. Sarna Marek - członek

 

1. Wykurz Aneta - przewodnicząca

2. Koniusz Adam - członek

3. Mider Zdzisław - członek

4. Radkiewicz Jan - członek


dot: Petycja w sprawie odbudowy linii kolejowej turystycznej Stawiany Pińczowskie- Pińczów Tow.


Drodzy Państwo,

W te wakacje ok. kilkanaście do kilkadziesiąt tysięcy osób korzystało z pociągów wakacyjnych- do Buska i do Sandomierza. Do Pińczowa pociągi normalnotorowe nie dotarły- z powodu dokonanej w 2006 roku rozbiórki torowiska normalnotorowego.

W 2006 roku zlikwidowano torowisko normalnotorowej linii w relacji Kielce do stacji Pińczów Towarowy na odcinku od st. Stawiany. 14 stycznia 2019 roku pytaliśmy UMWŚ, Czy stanowisko tego urzędu w sprawie linii do Pińczowa jest nadal aktualne? W Czechach na takiej linii pociągi kursowałyby co godzinę. UMW twierdził że połączenie turystyczne do Pińczowa może być nieopłacalne. Skąd jest wiedza UMWŚ na temat skutków ekonomicznych takiego połączenia?- pytaliśmy, ale UMWŚ nie odpowiedział.

Po rozmowie telefonicznej z burmistrzem miasta Pińczów jakiś czas temu, wnoszę petycję o odbudowę torowiska kolei normalnotorowej na trasie Stawiany Pińczowskie- Pińczów pod sezonowe połączenia kolejowe zorientowane pod turystykę. Po zdemontowanej linii pozostał nasyp. Wg informacji burmistrza, gmina może go udostępnić pod odbudowę toru. Jako ekonomista wnoszę o to aby gmina podjęła uchwałę o zasadności odbudowy torowiska dla sezonowych połączeń turystycznych w relacji np. Kielce- Pińczów. Ożywi to przemysł turystyczny Pińczowa. Warto aby gmina złożyła jasną i wyraźną uchwałę, że chce odbudowy torowiska.

Opisujemy dla "Gazety Kieleckiej"  stan pasażerskiej sieci kolejowej w woj. świętokrzyskim. Przez krytyków jest on opisywany jako agonalny. Większośćlinii na terenie województwa została zlikwidowana, jak np. sieć kolei podmiejskich. Szereg linii normalnotorowych kolei dalekobieżnej i regionalnej uległ likwidacji, często całkowitej. Dla przykładu: w 2006 roku zlikwidowano torowisko normalnotorowej linii w relacji Kielce do Pińczów T. na odcinku Stawiany do stacji Pińczów Towarowy.

Składam petycję o podjęcie próby odtworzenia linii kolei normalnotorowej do Pińczowa z pomocą szyn staroużytecznych. Jest to 10. miasto pod względem liczby mieszkańców na
terenie województwa. Wnoszę aby samorząd podjął uchwałę w tej sprawie, aby wyznaczył koordynatora zadania i zadbał, aby wraz z nieopodal planowaną (w programie Kolej Plus) budową nowego torowiska do centrum Buska- Zdroju- odtworzono także torowisko do Pińczowa.

Proszę o odpowiedź na pytanie, czy fragment torowiska do Pińczowa Tow.
będzie odtworzony przy ewentualnej modernizacji linii kolei do Buska- Zdrój w ramach rządowego programu Kolej Plus?  Chcielibyśmy doprowadzić do reaktywacji tej linii dla przewozów podmiejskich sezonowych turystycznych na trasie Kielce- Pińczów. Czy władze samorządowe popierają tą naszą inicjatywę? Czy będą wnioskować do rządowego programu Kolej Plus o wciągnięcie odbudowy połączenia kolei- na ta listę?

Poprzednie listy:

W sprawie rozebranej linii kolejowej Stawiany- Pińczów Towarowy

Szanowni Państwo,

Z jakich powodów zlikwidowno torowisko kolei normalnotorowej do stacji Pińczów Twarowy? Chcielibyśmy doprowadzić do reaktywacji tej linii dla przewozów podmiejskicjh na trasie Kielce- Pińczów Miasto. 
Czy władze samorządowe popieraja tą naszą inicjtywę?
Pozdrawiam,

1950-01-12Stawiany Pińczowskie - Pińczów TowarowyOtwarcie linii towarowej
torów: 1; prześwit: 1435 mm

2006Stawiany Pińczowskie - Pińczów TowarowyLinia rozebrana



węzeł  Stawiany Pińczowskie  galeria

    
      Pińczów Towarowy 

Ze stacji Stawiany Pińczowskie

or główny linii Kielce - Busko
http://gdario.750mm.pl/jkd_google/stawiany-pinczow/slides/01.html

-- 

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego

 

Szanowny Panie,

Zadanie organizacji przewozów regionalnych Województwo Świętokrzyskie przejęło od  2001r. W  okresie do około 2005r. ruch pociągów osobowych  prowadzony był do Stawian Pińczowskich, po czym ze względów ekonomicznych oraz bardzo niskiej frekwencji, podobnie  jak na wielu innych liniach, ruch ten został wstrzymany. Województwo nie było i nie jest właścicielem linii kolejowych dlatego jej właściciel nie miał obowiązku informować nas o jej likwidacji. Skoro linia została rozebrana musiały zaistnieć ku temu istotne czynniki jak np. wygaszenie ruchu towarowego.

W sprawie ponownej reaktywacji linii, informowaliśmy już, że Województwo nie jest zainteresowane i nie planuje uruchomiać na w/w linii osobowych połączeń kolejowych z uwagi na przewidywalne skutki ekonomiczne.

 

 

 

Pozdrawiam,

Izabella Liwanowska

 

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego

Departament Infrastruktury

Oddział Przewozów Kolejowych

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 00:36. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja w sprawie odbudowy linii kolejowej turystycznej Stawiany Pińczowskie- Pińczów Tow.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery