dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja w sprawie trasy dla turystyki wodnej śródlądowej - tzw. pętli lubuskiej

Szanowni Państwo.


Na Mazurach sieć wielkich jezior jest połączona kanałami powstalymi w XIX wieku. Tak samo było na tutejszych pojezierzach. Dziś ogromny nakład prac ziemnych - popadł w rozsypkę. Z rzadka zachowały się niepołączone, ale i dzisiaj pełne wody odcinki kanałów, pojedyncze mosty zwodzone etc. 

W województwie lubuskim dostrzec można pozostałości ambitnej sieci kanałów wodnych-  zdatnych do wykorzystania dla turystycznej żeglugi wodnej śródlądowej. Wiele z nich to zabytki techniki- takie jak most zwodzony na kanale Ołobok czy kanały Staropole i Niesulicki.
Chcielibyśmy utrzymania zabytkowych walorów tej sieci kanałów wodnych- składając niniejszą petycję. Żądam w niej - jako ekonomista- odbudowy sieci komunikacji wodnej o głębokości 1 do 1.5 metra- na terenie całego województwa lubuskiego. Współczesnym przeznaczeniem byłaby turystyka wodna śródlądowa. 

Chcę powołania "Wspólnoty Interesów" - grupy roboczej o nazwie "Lubuskie drogi wodne". Chciałem przekonać lokalne władze do inwestowania w podstawową infrastrukturę turysyki wodnej.

Sieć kanałów wodnych byłaby należycie utrzymana i oznakowana, dostosowana do niewielkich jachtów i łodzi motorowych - mających od 1 m do 1,5 metrów zanurzenia. Lubuskie jeziora skomunikowane byłyby drogą wodną z aglomeracją Berlina- 4,5 mln mieszkańców. 

Połączenia wodne wiodłyby- z Berlina do Eisenhüttenstadt istniejącymi kanałami- dalej istniejącą śluzą na rzece Odra. Z Odry istnieje połączenie do kanału Ołobok. A przez to- do Niesulic, Lubrzy, Przełaz etc.

Kanał Ołobok

Odtworzonoby kanał Ołobok modernizując obecny obiekt lub budując nowe odcinki lateralnie do istniejącego kanału.

Stary Kanał

Odtworzonoby połączenie tzw. Starym Kanałem z Kanałem Niesulickim. Połączenia wodne wiodłyby na jezioro Niesłysz, Czerniak, Niedźwiedna.

Borowianka

Być może technicznie za pomocą śluz możnaby skomunikować Jezioro Wilkowskie.

Kanał Niesulicki

Wiedzie on przez Mostki, gdzie konieczna jest budowa zwodzonego lub zwykłego mostu kolejowego i drogowego. Obecnie droga wojewódzka jak i linia kolejowa rozcinają kanał.  Proponuje się odbudowę połączenia wodnego do Lubrzy nad jeziora Lubie i Goszcza oraz przekształcenie i połączenie kompleksu stawów w Lubrzy w kolejne jezioro - w celach rozwoju infr. turystycznej. 

Kanał Staropole 

W celu połączenia się z Kanałem Staropole konieczne jest pokonanie autostrady A2.

Być może technicznie nie jest to możliwe by wykorzystać jakiś istniejący już most, a być może most autostrady nad Paklicą mógłby być wykorzystany dla przebiegu łącznika obu kanałów wodnych.

Przyłączonoby:
Jezioro Paklicko Małe
Jezioro Krzaczaste
Jezioro Kęszyckie

Kanał Bledzewski
w przyszłości będzie można rozważyć przylaczenie do listy modernizowanych dróg wodnych także tego kanału. Przyłączonoby jeziora Kleśno i Bledzewskie. 

opr.Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski








--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 05:46. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja w sprawie trasy dla turystyki wodnej śródlądowej - tzw. pętli lubuskiej

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery