dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Świętokrzyska Kolej Aglomeracyjna- Petycja do radnych


Świętokrzyska Kolej Aglomeracyjna
Petycja do radnych gminy Ożarów

Trasa proponowanego połączenia:
  1. Starachowice
  2. Ostrowiec Świętokrzyski
  3. Chmielów
  4. Ożarów

Drodzy Państwo,

Jako ekonomista transportu proponuję wprowadzenie w aglomeracji centralnego okręgu przemysłowego- kolei aglomeracyjnej. Są to często kursujące połączenia kolejowe łączące miejscowości jednej aglomeracji. Uznaje się że dopiero transport zbiorowy pozwala stworzyć aglomerację a transport drogowy- zwykle już obecnie istnieje.

Jako że część trasy nie jest zelektryfikowana, proponuję użycie taboru spalinowego- szynobusu. Kursowałby on wahadłowo między miejscowościami na trasie. Proponuję relację ze Starachowic p. Ostrowiec do Ożarowa, gdzie przebiega bocznica cementowni. Na tejże bocznicy zbudowanoby przystanek kolei. Czy gmina Ożarów udostępni teren dla budowy przystanku kolei przy ul. Leśnej przy torach? Wnoszę petycję o dodanie kolei do miejskiej strategii, dodanie przystanku w planach, zarezerwowanie miejsca na przystanek, o wnioskowanie do UMWŚ o uwzględnienie dodania kursów kolei regionalnej do Ożarowa etc.

Dodam po rozmowie z burmistrzem gminy Ożarów w roku 2016, że przystanek powinien powstać przy ul. Leśnej, na bocznicy do cementowni Ożarów. 

Proponowana trasa:
  • Starachowice
  • Starachowice Wschodnie
  • Starachowice Michałów
  • Styków Iłżecki
  • Staw Kunowski
  • Kunów
  • Boksycka
  • Ostrowiec Świętokrzyski
  • Bodzechów
  • Brzustowa Opatowska
  • Chmielów
  • Ożarów

Chcemy przeciwdziałać likwidacji sieci kolejowej w regionie. Pociągi osobowe mogą już nigdy nie dotrzeć do takich miejscowości jak Ożarów. Chcieliśmy tutaj przywrócić ruch pasażerski. Ostatnio zapowiedziano remont trakcji kolejowej na odcinku torowiska koło Ożarowa, na linii Skarżysko Kamienna- Sandomierz. Jednakże sam Ożarów jest pozbawiony kolei pasażerskiej. Chcemy to zmienić. Najpierw powstałaby stacja tymczasowa- przystanek przy ul. Leśnej. Kursowałyby autobusy szynowe do Starachowic, w relacji: Starachowice- Skarżysko-Kamienna- Ćmielów- Ożarów.

Proponujemy (od)budowę przystanku na sieci kolejowej na terenie gminy ze środków samorządu lub innych źródeł. Obecnie kolej pasażerska nie obsługuje Ożarowa.

Etap II
Proponujemy nieśmiało budowę łącznika do śródmieścia Ożarowa- jest to możliwe pod warunkiem przygotowania i zarezerwowania gruntów na ten cel. Zwiększy to znacząco rentowność inwestycji. Sądzimy że możliwe jest przedłużenie pociągów z Kielc do Ożarowa-  aż do nowopowstałego przystanku Ożarów Miasto, bliżej zabudowań, jeśli taki przystanek powstanie. Sądzę, że niekorzystny przebieg linii można zmodyfikować, tak by kolej pas. poprawnie obsługiwała śródmieście Ożarowa.

proponowany przystanek tymczasowy Ożarów
powstałby możliwienie najbliżej zabudowań na linii kolejowej (dla trakcji spalinowej) przebiegającej koło miasta Ożarów, możliwe że przy ulicy Leśnej, w pobliżu przejazdu kolejowego. Pierwotnie proponowałem budowę stacji kolejowej, ale listem z 2016 r. gmina odmówiła. Teraz proponuję jedynie sam przystanek, co jest znacznie tańsze. Inwestycję wpisanoby do rządowego programu Koej Plus.


https://www.google.pl/maps/place/Kielce/@50.893415,21.650551,3a,90y,161.15h,70.22t/data=!3m4!1e1!3m2!1sBy95ol_DRobv54XLbXj-Vw!2e0!4m2!3m1!1s0x47178818af891105:0x5025d8b8c0cdcdf3

Panie Redaktorze,
W bieżącej perspektywie finansowej (2014-2020) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują budowy przystanku w Ożarowie.
 
Z poważaniem,
zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
-- 



Załączniki: grafiki, odpowiedź burmistrza.

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 23:45. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Świętokrzyska Kolej Aglomeracyjna- Petycja do radnych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery