dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek Gazety Tomaszowskiej do Prezydenta Miasta Tomaszów Mazowiecki w spr. kolei turystyczneh



 Propozycje redakcji:
  1. Czy Łódź można w 44- 48 minut podróżny połączyć z dużym, atrakcyjnym turystycznie zalewem w pobliżu miasta? Tak!
  2. Czy Łódź ma szansę mieć swój "kurort" nad pobliskim - dużym i atrakcyjnym turystycznie zalewem, dogodnie skomunikowany z centrum miasta? Tak!
  3. Czy już obecnie większość infrastruktury istnieje! Tak!

 cc openstreetmap.

Dlaczego nie kursują sezonowe pociągi Łódź- Zalew Sulejowski/ Smardzewice ?

Uruchommy kolej do Smardzewic w sezonie letnim. To wspólna akcja Gazety Łódzkiej oraz wydawnictwa Merkuriusz Polski. Idea opiera się na wprowadzeniu w szycie sezonu- często kursujących pociągów podmiejskich na trasie:
  • Łódź- Zalew Sulejowski/ Smardzewice

Pociągi zatrzymywałyby się tylko w Tomaszowie Mazowieckim i być może w Jeleniu.  Czas przejazdu do Tomaszowa Mazowieckiego już dziś wynosi 34 minuty z dworca Łódź Widzew.

Po przebudowie infrastruktury, która musiałaby ruszyć niemal natychmiast, planowany czas przejazdu spadłby na całej trasie Łódź- Zalew Sulejowski do 44- 48 minut.

Wg propozycji, pociągi w sezonie letnim kursowałyby co 2 godziny w dni wolne od pracy, a w wypadku zwiększonego popytu- co godzinę. Linia obsługiwana byłaby spalinowymi autobusami szynowymi na całej trasie.

Proponując początkowo to połączenir, założyłem że będzie to tylko wykorzystanie już istniejącej infrastruktury. Ale krytycy zarzucili mi, że właścicielowi infrastruktury kolejowej, przy małym ruchu nawet nie będzie się opłacało jej naprawiać. Dlatego warto w projekt zainwestować większe środki. Zwiększyć częstotliwość kursowania.

Łódź może dzięki temu zyskać wspaniałą atrakcje- wielki zalew, jakiego brakuje w tym mieście. Wyobrażam sobie, że w szczycie sezonu pociągi kursowałyby z centrum miasta na plażę co godzinę, pokonując dystans w 44- 48 minut.

Warto zainwestować, aby przybliżyć Łódź do największego zbiornika wodnego regionu. Warto spowodować, aby miejscowości, połączone tak wartościowa oferta transportową, stały się jeszcze atrakcyjniejsze dla mieszkańców. 

Mało jest równie opuszczonych i zapomnianych linii kolei pasażerskiej w województwie łódzkim, jak linia Łódź- Smardzewice nad Zalewem Sulejowskim. Linia mogłaby ruszyć na kolejny sezon turystyczny, pod warunkiem rozpoczęcia natychmiastowych prac nad poprawą stanu torowiska Jeleń- Smardzewice oraz budowy krótkiego tymczasowego peronu w pobliżu Zalewu Sulejowskiego. 

Opinie krytyków:

  •  Linia prowadzi do kopalni piasku, a nie nad Zalew Sulejowski. I jest to linia towarowa, a nie pasażerska. Do linii brzegowej zalewu jest ok. półtora kilometra w linii prostej od możliwego przystanku.
  • Kopalnia Piasku Biała Góra może nie zechcieć udostępnić torowisk. Jest to rzekomo bocznica - Tomaszowskiej Kopalni Surowców Mineralnych ,,Biała Góra'' Sp. z o.o.w Smardzewicach 
  • zarządca bocznicy może nie chcieć dostosować linii do standardów linii udostępnianej do ruchu pasażerskiego by 20 razy w roku zainkasować kilkaset PLN- dlatego warto zrobić projekt z większym rozmachem.


Linia z Łodzi nad Zalew Sulejowski nie jest wykorzystana choćby tylko w takim stopniu jak linia Łódź- Tomaszów- Spała, gdzie ongiś realizowano i planowano kursy poc. sezonowych w letnie weekendy. Co trzeba zrobić, aby sezonowe połączenia dotarły także nad Zalew Sulejowski?

 
Plaża w Smardzewicach k. Tomaszowa latem, wg fotosik.pl

Smardzewice, jak wynika z lektury witryny http://www.sulejowski.pl, skupiają większość obiektów noclegowych spośród całej bazy noclegowej nad Zalewem Sulejowskim. Są najbliżej Łodzi położonym dużym ośrodkiem turystycznym.

Niemniej, linia kolejowa jest od lat zamknięta dla pociągów , mimo że stacja- oznaczona na mapie jako pasażerska, znajduje się w odległości ok. 10 minut marszu od linii brzegowej Zalewu Sulejowskiego. Możliwość szybkiego dojazdu nad największy zalew w okolicy byłaby cenna dla mieszkańców Łodzi. Wg moich obliczeń, po naprawie torowiska zajęłoby to ok. 44 minuty w relacji Łódź Widzew- Zalew Sulejowski, a bez naprawy- nawet 1 godz. 10 minut- 1 godz. 20 minut. 



Stacja Jeleń 
wg P.Krol, panoramio (pociąg na stacji Jeleń, na linii Tomaszów- Jeleń- Smardzewice)




Smardzewice tory
Wg http://gtlodz.eu/img-smardzewice_tory,16941.html Autor Mariusz Jaśkiewicz, Majan, gtlodz.eu


Autor przeprasza M. Jaśkiewicza który zgłosił pretensję iz wykorzystano jego zdjęcie bez pozwolenia- niestety- oznaczono je tak jak ich autorstwo wskazali autorzy fotografii oraze repozytoria fotograficzne. 
----------

Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Posted by Telewizja Opera on 22:32. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek Gazety Tomaszowskiej do Prezydenta Miasta Tomaszów Mazowiecki w spr. kolei turystyczneh

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery