dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek: kolej do portu lotniczego w Radomiu i w Zielonej Górze oraz zmiana zarządcy tych lotnisk

Do MI

Przedsiębiorstwa Państwowe „Porty Lotnicze" - w swoich trzech lokalizacjach- wg oceny redakcji nigdzie nie chciało kolei na lotnisko, także w Warszawie to nie PPL zabiegało o kolej na lotnisko, nie wspominając o Zielonej Górze, gdzie tory na lotnisko zarosły drzewami.

O ile mi wiadomo, PPL zajmuje się lotniskami, bardzo źle wiążąc je z tr. publicznym. W Radomiu i w Zielonej Górze istniejące torowiska do lotnisk są zaniedbane, w Zielonej Górze na lotnisko nie kursuje nawet autobus miejski mimo że od granicy miasta na lotnisko w linii prostej jest ok. 16 km dystansu. 

Czy MI może ustalić, dlaczego to PPL - w sposób w ocenie redakcji nieudolny- zajmuje się zadaniami z zakresu kolejnictwa, i dlaczego nie istnieje jakiś podmiot rządowy który miałby kompetencje w tym zakresie.

PPL w ocenie redakcji nie ma kompetencji w tym zakresie, i spowodowało zniszczenie istniejącej infrastruktury kolei na oba zarządzane przez siebie lotniska regionalne (w Radomiu i w Zielonej Górze). 

Czy można odebrać owa oba lotniska regionalne z zarządu PPL? Są one w ocenie redakcji źle zarządzane. Analiza historycznego rozwoju lotnisk regionalnych zarządzanych przez PPL i zarządzanych przez innych zarządców pokazuje że zmiana zarządcy poprawi wskaźniki ekonomiczne tych lotnisk. Porty zarządzane przez PPL cechuje stagnacja.

Pozdrawiam



pon., 26 sie 2019 o 13:50 media <media na serw. mi.gov.pl> napisał(a):

Szanowny Panie Redaktorze,

koncepcja Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze" zakłada wybudowanie peronu kolejowego pod planowanym do modernizacji wiaduktem w ciągu ulicy Żeromskiego/Lubelskiej. Obecnie nie jest planowane wykorzystywanie bocznicy kolejowej na potrzeby lotniska cywilnego.

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

Tel. 22 630 11 22

media@mi.gov.pl

@MI_GOV_PL

facebook.com/MIGOVPL

 

 

From: Adam Fularz 
Sent: Sunday, August 11, 2019 1:53 PM
To: media <media na serw. mi.gov.pl>
Subject: Wniosek: pytania- kolej do portu lotniczego w Radomiu

 

Czy MI może odpowiedzieć- czy bocznica kolejowa do portu lotniczego Radom będzie wykorzystana? 

Oprócz lotniska jest tam osiedle mieszkaniowe.

Pozdrawiam.

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: MPU <mpu na serw. mpu.radom.pl>
Data: piątek, 5 lipca 2019
Temat: pytania- kolej do portu lotniczego w Radomiu
Do: adam.fularz na serw. wieczorna.pl

Dzień dobry,

W odpowiedzi na Pana e-maila z dnia 25.06.2019r dotyczącego zapytania " kolej do portu lotniczego w Radomiu" Miejska Pracownia Urbanistyczna w załączeniu przesyła pismo znak MPU-II.452.31.2019.RA  z dnia 05.07.2019r

--
Z poważaniem

Agnieszka Stępniewska
Sekretariat(..)
Miejska Pracownia Urbanistyczna
ul. Żeromskiego 53, 26-600 Radom
mpu.radom.pl


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 02:04. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek: kolej do portu lotniczego w Radomiu i w Zielonej Górze oraz zmiana zarządcy tych lotnisk

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery