dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek na temat kolei aglomeracyjnej Lublin- Świdnik Miasto- Milejów Osada

Wniosek na temat kolei aglomeracyjnej Lublin- Świdnik Miasto- Milejów Osada

Do Władz Gminy Milejów

Do Radnych Gminy

ul. Partyzancka 13a
21-020 Milejów

Szanowni Państwo Radni Gminy Milejów

Znów, po latach opisuję w prasie możliwość odbudowy linii kolei pasażerskiej z Lublina do Milejowa. Powstałaby stacja Milejów Centrum, koło Biedronki i Urzędu Gminy. Wnoszę o uwzględnienie tej możliwości jako naczelnej szansy rozwojowej w strategii rozwoju gminy Milejów.

Jakie są w obecnej chwili możliwości przeprowadzenia odbudowy połączenia? Jeśli inwestorem byłyby PKP PLK lub władze województwa, czy gmina pozyska te grunty?
Jakie są możliwości zaangażowania gminy w taki projekt? Odbudowana kolej byłaby częścią szybkiej kolei miejskiej i aglomeracyjnej dla Lublina.

Schematy załączam.

Cel odbudowy tego fragmentu torowiska: 
Jak rozwinąć miejscowość Milejów Osada tak aby w perspektywie 5-10 lat stała się ośrodkiem miejskim i liczyła od 4 do 5 tysięcy mieszkańców? W Europie jest wiele przykładów jak tego dokonano. Jednym ze sposobów jest odtworzenie linii kolei i wprowadzenie podmiejskich połączeń pasażerskich do Lublina.

Zwracam się, jako ekonomista transportu, do władz gminy z następującą propozycją.
Domagam się, aby gmina zwróciła się do UMWL o pomoc w odbudowie linii, i aby uzyskała innego zarządcę dla linii do Milejowa. 

Następnie jest możliwe aby gmina lub jakaś fundacja pozyskała materiał staroużyteczny z remontów linii kolejowych w okolicy Lublina (takie się aktualnie toczą, prawo do uzyskania staroużytecznych szyn jest chyba już uchwalone w nowych aktach prawnych), lub w inny sposób odtworzyła ongiś istniejącą linię kolejową z Jaszczowa do miejscowości Milejów Osada wraz z budową przystanku kolejowego w miejscowości Milejów Osada. Można pozyskać staroużyteczne szyny z linii kolejowej do KWK Bogdanka. Można wystąpić z pismami do UMWL- o sfinansowanie prac nad odbudową linii kolejowej, albo wystąpić o pomoc do stowarzyszeń miłośników kolei.

Uzasadnienie:
Milejów Osada wg Wikipedii liczył dekadę temu 2,6 tys. mieszkańców. Uzasadnia to wprowadzenie częstych - np. cogodzinnych pociągów podmiejskich w relacji do Lublina. Wówczas Milejów Osada mógłby się rozwinąć do roli miejscowości satelickiej Lublina i do roli ośrodka regionalnego. 

Odtworzenie kolei pod przewozy pasażerskie jest możliwe, wymaga jednak by to gmina Milejów podjęła zdecydowany lobbing w UMWL oraz wnioskowała w Ministerstwie Infrastruktury o wpisanie projektu odbudowy kolei do Milejowa na listę projektów "Kolej Plus", w ramach którego miejscowości mają odzyskiwać połączenia kolejowe. Linia mogłaby być nawet zelektryfikowana. 

Gmina ma do wyboru, do kogo zwróci się o pomoc. W pobliżu działa kolej kopalni KWK Bogdanka i oni także mogą dla gminy objąć zarząd nad tym torowiskiem. Nie ma potrzeby, aby PKP PLK zajęła się tym zadaniem. Torowiskiem mogłaby zarządzać kopalnia KWK Bogdanka lub PKP PLK.

Rozwój w przyszłości
W dalszej kolejności proponuję budowę nowej łącznicy omijającej stację Jaszczów i eliminującej konieczność zmiany kierunku jazdy w relacji Milejów Osada- Lublin Gł. Proponuję rozważenie elektryfikacji tego odcinka, w zależności od taboru jaki UMWL mógłby wykorzystać na tej linii kolejowej. 

Dalsze argumenty
Dlaczego kolej? Oferuje ona wygodne dojazdy do pracy czy do szkoły i w Europie Zachodniej często jest elementem rozwijającym urbanizację. Poprawi ona jakość podróży w relacji Milejów Osada- Lublin. Kolej w tej relacji już istniała. Zachodzi więc tylko potrzeba jej odtworzenia.

W ostatnich latach, ze względu na przemiany gospodarcze, wiele samorządów zrewidowało swoje stanowiska odnośnie transportu szynowego w aglomeracjach. Prosimy o uaktualnienie poprzedniego stanowiska- być może także w Państwa regionie doszło do zmian gospodarczych w wyniku których mogą Państwo uznać pomysł poparcia pomysłu uruchomienia kolei aglomeracyjnej  Lublin- Świdnik Miasto- Milejów Osada za sensowny. 

Pytanie do UG: Czy nie można nabyć materiału staroużytecznego- używanych torów kolejowych- w regionie przecież wymienia się właśnie znaczną liczbę torowisk- i ułożyć tego staroużytecznego toru w celu odtworzenia linii kolei z Jaszczowa do Milejowa oraz na odcinku z Jaszczowa do Milejowa Osady? Przecież takie prace można wykonać w ramach prac dla bezrobotnych? Tak wykonano linię komunikacji szynowej do dzielnicy Mniszek w Grudziądzu. Później dopiero została ona rozbudowana do dwutorowej i przełożona w innym przebiegu, z innym przebiegiem końcowym. Ale na początku linię wykonano w ramach takich prac. Dziś jest dwutorowa, z uwagi na znaczny wzrostu ruchu.

Czy władze gminy rozważają zmianę sposobu wykorzystania bocznicy kolejowej- terenu bocznicy- do dzielnicy Milejów Osada? Podobne połączenie Lublin- Świdnik jest bardzo popularne.
Budowa kolei miejskiej do Lublina to szansa dla przekształcenia Milejowa w osiedle satelickie Lublina. Zachęcam do zmiany decyzji i do odbudowy połączenia do Milejowa- Osada. Załączam propozycję odbudowy połączenia. Finansowanie zadania z funduszy urz. marszałkowskiego.

Władze miasta podkreśliły w odpowiedzi brak środków finansowych. Aby je pozyskać, należy złożyć wnioski do UMWL lub MI (program Kolej Plus).

Jeśli brak jest w strategii gminy uwzględnienia potreby odbudowy linii kolei do Lublina, to niniejszym wnoszę uprzejmie o zmianę tego dokumentu. Kolej podmiejska z Milejowa do Lublina w mojej ocenie powinna być podstawą strategii rozwoju gminy. Nie uwzględnienie tego planu na pierwszym miejscu w strategii gminy jest poważnym błędem.

Z wyrazami szacunku,
Adam Fularz, ekonomista
Polish News Agency
-- 
Odcinek do Milejowa- Osady
(przebieg- por. załącznik)

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 09:37. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek na temat kolei aglomeracyjnej Lublin- Świdnik Miasto- Milejów Osada

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery