dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek na temat kolei regionalnej Lublin- Lubartów- Parczew- Międzyrzec Podlaski


Wniosek na temat kolei regionalnej Lublin- Lubartów- Parczew- Międzyrzec Podlaski.

Do Radnych, do Władz Gminy i Miasta Międzyrzec Podlaski


Szanowni Państwo,
Opracowując temat kolei w woj. lubelskim dla gazety Lubelska.eu dostrzegłem szansę na znaczną poprawę rentowności systemu kolei pasażerskiej i zmniejszenia wielkości dotacji, po dość niewielkiej inwestycji, umożliwiającej bezpośrednie kursy poc. regionalnych do miasta Międzyrzec Podlaski z Lublina. 

Połączenie Lublin- Międzyrzec Podlaski to tylko jeden czy 2 km torowiska do odbudowy, dużo mniej niż połączenie Świdnik- Port Lotniczy w Świdniku, zbudowane dość ostatnio. Zaś wpływ tej odbudowy na rentowność sieci połączeń pasażerskich jest dość znaczny- umożliwi większe potoki pasażerskie na sieci kolejowej oraz umożliwi wykorzystanie kolei pasażerskiej w relacji Lublin-  Międzyrzec Podlaski. 

Czy wróci połączenie kolejowe Lublin- Międzyrzec Podl.?

Proponuję odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Międzyrzec Podl. poprzez odbudowę zdewastowanej, chyba już nawet zdemontowanej łącznicy kolejowej. Pozwoli to wyeliminować czasochłonną zmianę kierunku.

Podróżowałem wielokrotnie pociągami regio w woj. lubelskim. Proponuję dokonanie testowego wprowadzenia nowego połączenia z Międzyrzeca Podl. do Lublina- na istniejącej trasie spalinowej Lublin- Łuków. Konieczne jest odbudowanie łącznika pomiędzy torowiskiem Lublin- Łuków a linia do Brześcia, na kierunek Międzyrzeca Podlaskiego, z pominięciem Łukowa.

Oglądając mapy potoków pasażerskich zauważyłem że północnowschodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka oferty kolei regionalnej w kierunku Lublina i Lubartowa czy Parczewa, są tylko połączenia z Międzyrzeca Podl. do Łukowa. Niestety, w tym regionie transport autobusowy zamarł, zanikł.

Niestety, zlikwidowano łącznicąę od torowiska Lublin- Łuków na kierunek Międzyrzeca Podlaskiego, z pominięciem Łukowa. Wprowadzenie połączeń Regioekspres tylko wtedy ma sens gdy pociągi przyspieszą o te 10 minut czasu jazdy i czasu zmiany kierunku na dworcu w Łukowie.

Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna organizacji połączeń regio z Międzyrzeca Podl. do Lublina poprzez odbudowę tej łącznicy. Proponuję wprowadzenie linii spalinowej kolei regionalnej - w formie połączenia typu "Sprinter" lub 'Regioekspres" z Międzyrzeca Podl. do Lublina- na razie ze zmianą kierunku. Połączenia pomijałoby mniejsze przystanki by zaoferować konkurencyjny czas przejazdu. Osiągniętoby czas przejazdu konkurencyjny z samochodem osobowym na tej trasie.

Oto przykładowy rozkład jazdy po odtworzeniu łącznicy (jej przebieg pokazano w załączonym pliku graficznym):

Międzyrzec Podlaski- odjazdy 5:40, 7:40, 9:40, 11:40, 13:40, 15:40, 17:40, 19:40
Lublin - przyjazd 7:10  , 9:10  , 11:10  , 13:10  , 15:10  , 17:10  , 19:10  , 21:10    

Przykładowy rozkład:


Międzyrzec Podl. 10:40
Łuków - ominięcie odbudowaną łącznicą 
Radzyń Podlaski 11:09      
Parczew Kolejowa 11:27  
Lubartów Lipowa 11:49    
Lublin Północny 12:08   
Lublin 12:10  
-- 
Powinni Państwo wystąpić w wnioskiem do PKP PLK o odtworzenie łącznicy kolejowej, wyjasnijąc że miasto pragnie przywrócenia połączeń do Lublina, dzięki tej łącznicy zyskując 10 minut czasu podróży. Powinni Państwo napisać do UMWL z prośbą o zamówienie i sfinansowanie trzech par połączeń pociągów przyspieszonych typu Regional Express (opis poniżej), pomijających mniejsze postoje na trasie, w relacji do Lublina.

Następnie, powinni Państwo ustalić, czy marszałek woj. lubelskiego zechce zamówić takie usługi w relacji z Lublina, jeśli kwota dopłaty będzie znaczna. Może to być osiągalna dla budżetu WL kwota przy oszczędnym taborze. 

Połączenie kursowałoby w relacji:
  • Lublin
  • Lubartów
  • Parczew Kolejowa
  • Radzyń Podl.
  • Międzyrzec Podlaski
Opis idei pociągu Regional Ekspress

W prawie całych Niemczech pociągi osobowe przyspieszone to podstawa systemu komunikacji regionalnej. Kursują według taktowanego rozkładu jazdy (w wypadku Frankfurtu co 30 minut). Zazwyczaj mają za zadanie łączyć miasta 50- i 100- tysięczne z resztą sieci kolejowej. Stawiane są im dość wysokie wymagania: prędkość handlowa wyższa niż samochodu osobowego na tej trasie, klimatyzacja, fotele lotnicze, czystość i komfort (wszystko naturalnie w cenie biletu drugiej klasy), jeszcze wyższy komfort w klasie pierwszej. Noszą nazwy handlowe uosabiające wysoką prędkość handlową- na przykład na linii do Frankfurtu nad Odrą kursują pociągi oznaczone jako RegioExpress (RE). W objaśnieniach do systemu kolejowego DB można znaleźć informację, że RE ma stanowić "szybki produkt" łączący kolej dalekobieżną i regionalną w jeden system. Istotnie, pociągi tego typu mają wydłużone relacje i są pociągami osobowymi przyspieszonymi o bardzo wysokim standardzie. Ostatnio wracając z Magdeburga ekspresem regionalnym linii RE1 natknąłem się na zamontowane w wagonach bezprzedziałowych drugiej klasy ekrany ciekłokrystaliczne wyświetlające program telewizji pokładowej pociągu. System ten nazywa się InfoMobil Plus i ma być zastosowany we wszystkich pociągach osobowych przyspieszonych typu IRE i RE. Ekrany pokazują położenie pociągu na trasie, pogodę, zapowiedzi filmów w kinach, krótkie filmy krajoznawcze itd. Sprawdziłem, w całym składzie pociągu składającego się z dwupiętrowych nowoczesnych klimatyzowanych wagonów bezprzedziałowych drugiej i pierwszej klasy znajdowały się ekrany ciekłokrystaliczne. 

Oddzielną kategorię pociągów stanowią RegionalExpress (RE), również osobowe przyspieszone, ale o nieco niższym standardzie i krótszych relacjach. Kursują w stałych częstotliwościach- co 30 lub 60 minut łącząc większe ośrodki regionu. Ich rozkład jazdy wygląda dość interesująco- od jednego większego miasta do drugiego zatrzymują się na każdej stacji, a następnie nie zatrzymują się przez jakieś 50- 30 km, dzięki czemu osiągają wysoką prędkość, równą mniej więcej polskim pociągom pospiesznym. W wypadku Frankfurtu nad Odrą z dwóch pociągów na godzinę jeżdżących do Eisenhuettenstadt jeden zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, a drugi nie zatrzymuje się na stacjach pośrednich, stając się pociągiem pospiesznym, aby na dalszym odcinku relacji stać się na powrót osobowym. Zazwyczaj obsługa mniejszych stacji i przystanków osobowych następuje co godzinę lub dwie, co drugim składem pociągu na danej linii. 


--
Z szacunkiem,
Adam Fularz,
ekonomista
-- 
Co przesłał UMWL:

  1. W którym roku uchwalono plan Zrównoważonego….

Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w województwie lubelskim został uchwalony dnia 14 lipca 2014 r. Uchwałą nr XLVII/744/2014 Sejmiku Województwa Lubelskiego (DZ. URZ. WOJ. LUB. 2014.2678);

 

  1. Czy jest planowana aktualizacja?

Województwo Lubelskie planuje aktualizację planu transportowego w przypadku wystąpienia okoliczności koniecznych do jego zmiany.   


  1. Jakie plany ma zarząd wobec transportu zbiorowego.

Województwo Lubelskie będzie na bieżąco analizować stan komunikacji, jak również potrzeby przewozowe mieszkańców naszego regionu. W przypadku posiadanych informacji o braku komunikacji w zakresie publicznego transportu zbiorowego będą podejmowane działania w celu zaspokojenia potrzeb przewozowych w miarę możliwości finansowych Województwa.

 

 

 

Remigiusz Małecki


 

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 13:09. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek na temat kolei regionalnej Lublin- Lubartów- Parczew- Międzyrzec Podlaski

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery