dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z koleją do Buska- Zdroju? Brakuje końcowych kilku kilometrów...



Z uwagi na brak połączeń pasażerskich w relacji Kielce- Busko- Zdrój i brak końcowego fragmentu torowiska kolejowego do centrum miejscowości Busko- Zdrój wydaje się że warto zabiegać o:

-przedłużenie linii kolejowej na terenie miasta Busko Zdrój do centrum miejscowości poprzez wytyczenie korytarza transportowego do ścisego centrum miejscowości. Kolej powinna docierać do samego serca Buska- Zdroju. 

W pobliże miasta dociera linia kolejowa z Kielc ukończona w 1953, stacja zlokalizowana jest w sołectwie Siesławice, lecz 12 grudnia 2004 z rozkładu zostały zdjęte ostatnie pociągi pasażerskie. Aktualnie na buską stację jeżdżą tylko pociągi towarowe. Budynek dworca został sprzedany i działała w nim dyskoteka. Latem kursowały pociągi weekendowe z których skorzystało 5 tysięcy osób i 200 rowerzystów. Pociąg kursował w weekendy od 30 czerwca. Przywrócenie połączeń sezonowych nie było proste. Na uzupełnienie rozkradzionych torów czy naprawę rozkradzionej trakcji wydano 650 tysięcy PLN.

W przyszłości mgliście mówi się o dobudowie 1,5 km torów do stacji przy dwrcu PKS, położonej bliżej centrum miejscowości, ale warto dobudować aż 3 km, aby torowisko przecięło i skomunikowało całe Busko- Zdrój. 


Co podają dyskutanci na forach internetowych: 
1. pierowtnie w relacji Kielce - Busko Zdrój było 5 par pociagów kiedy samą linię otwarto około 1954 roku, 

2. linia ma bardzo dobre położenie przystanków np. Brzeziny samo centrum wsi przy wiadukcie, Dębska Wola i Włoszczowice podobnie, Kije najlepiej bo do Urzędu Gminy może ze 100 m jest; Nida trochę gorzej i w lesie, ale sama wieś jedna z większych i dłuższych w regionie, a więc potencjał jest; Szarbków i Grochowiska też nie jest źle 

3. zamiast bajdurzyć o Busko-Żabno należy pomyśleć o dobudowie tych 3-4 km bliżej Buska co wydaje się zupełnie realne, ile może kosztować jeden tor nawet przed drutem i jakiś mały peronik z wiatą Busko Miasto? wtedy byłby to prawdziwy hit i frekwencja zapewniona 

4. kiedy jedyny raz tam jechałem w 2004 roku czyli krótko przed uwaleniem na pociąg czekał zawsze autobus i z 1 zł dowoził do centrum, powrotnie tak samo, 

5. lekko zszokowała mnie wtedy frekwa gdyż ruszałem około 11 a tu 80% na zwykłego kibla, ludzie z walizami do sanatorium poprzesiadali się z dalekobieżnych, spora wymiana na przystankach pośrednich i rowerzyści 

5. z posiadanych rozkładów wynika, że incydentalnie zdarzały się relacje Kielce-Staszów czyli bez dojazdu do Połańca, a nawet Połaniec-Staszów 

6.cegła z 1975 roku wykazuje pociagi Kielce-Sandomierz przez Chmielnik, Staszów oraz Kielce- Stalowa Wola Rozwadów tą trasą - obie oznaczone że kursują po ogłoszeniu, ale nie mam pojęcia czy to kiedykolwiek pojechało, 

7.ten pierwszy skomunikowany we Włoszczowicach z pociągiem Włoszczowice-Busko Zdrój !

8.przsytanek Grochowiska pierwotnie nosił inną nazwą której niestety nie pamiętam, 

9. rozkład 90/92 ten dwuletni pokazywał ostatni pociąg z Kielc na Busko krótko przed północą dojeżzał do celu gdzieś na 1.00 ciekawe dla kogo to było; skasowany według cegły 91/92,

10. był też pociąg nocny Zamość - Częstchowa przez Chmielnik, Staszów 




Cytat:
2. linia ma bardzo dobre położenie przystanków np. Brzeziny samo centrum wsi przy wiadukcie, Dębska Wola i Włoszczowice podobnie, Kije najlepiej bo do Urzędu Gminy może ze 100 m jest; Nida trochę gorzej i w lesie, ale sama wieś jedna z większych i dłuższych w regionie, a więc potencjał jest; Szarbków i Grochowiska też nie jest źle

Dokładnie, Brzeziny przecinane są przez sam środek. W Dębskiej Woli w odległości 1 km od peronu znajdują się 3 wsie, zawsze generowało to spore potoki. Włoszczowice, tak jak piszesz znajdują się również niedaleko stacji. W Kijach jest podobna sytuacja jak w Brzezinach. Stawiany Pinczowskie i Szarbków myślę, że nawet specjalnie dla tych miejscowości warto wznowić ruch. Są one oddalone od głównych dróg, są praktycznie odcięte od komunikacji zbiorowej. Nawet busów z Kielc jest tylko kilka. Grochowiska to mała miejscowość, w której również nie ma dostępu do szerszej komunikacji. Myślę, że gdyby ta linia znajdowała się w każdym innym województwie ruch na niej odbywałby się w miarę normalnie. 
Mam kilka pomysłów jak jeszcze bardziej zwiększyć potoki podróżnych na tych stacjach, niestety moje pomysły nie spotkały się z żadnym odzewem ze strony władz czy kolei. 

(...)


Jednak pewne sytuacje pokazują, żę linią przez Staszów mogą kursować pociągi pasażerskie, tak jak było w 2001 roku, podczas powodzi. Objazdem przez Staszów i Kielce kursowała SOLINA, Zagórz - Warszawa/Łódź Fabryczna - Zagórz, Zagórz - Gdynia - Zagórz. 
Pod koniec lat 80 lub na początku 90 kursował tędy pociąg Zamość - Jelenia Góra.




Cytat:
Już odpowiadam - praca pochłania :/ 
Pisząc o dewastacji urządzeń SRK miałem na myśli przede wszystkim ilość czynnych stacji/mijanek. Otóż na linii tej nie ma wielu opcji krzyżowań, co ograniczałoby znacznie jej przepustowość. Urządzenia zdewastowane są m.in. na, nieczynnej już, stacji Łążek. Stacja znajdowała się zaraz za mostem drogowo-kolejowym w podtarnobrzeskim Nagnajowie. 
Jednak pewne sytuacje pokazują, żę linią przez Staszów mogą kursować pociągi pasażerskie, tak jak było w 2001 roku, podczas powodzi. Objazdem przez Staszów i Kielce kursowała SOLINA, Zagórz - Warszawa/Łódź Fabryczna - Zagórz, Zagórz - Gdynia - Zagórz. 

Dziękuję za odpowiedź. Co do ilości mijanek zgadzam się zwłaszcza, że prędkość szlakowa na linii jest bardzo niska więc czas przejazdu między poszczególnymi posterunkami ruchu jest bardzo długi. Dla przykładu przejazd między Chmielnikiem a Grzybowem wynosi około 42-45 minut i w tym czasie żaden inny pociąg nie może być wyprawiony na szlak. Dlatego moim zdaniem zwłaszcza przy obecnej sytuacji na tej linii nie ma możliwości przywrócenia ruchu pasażerskiego. Tak jak napisałem wcześniej jedynie zmiana dopuszczalnej prędkości na linii przynajmniej do 80 km/h co jest możliwe bez zmiany parametrów łuków dałaby możliwość dla istnienia ruchu pasażerskiego na tej linii jednak raczej nie regionalnego, tylko dalej do Rzeszowa, Przemyśla czy Zagórza. 

wg http://infokolej.pl/printview.php?t=12635&start=0


Kielce, Busko i reszta. Zamiast jęczeć na forum mam dla Was dwie propozycje. Mają jedną wadę: trzeba ruszyć d... i coś napisać do władz. 
Po pierwsze: w Busku brakuje do centrum (koło dworca PKS) bodaj 3 km toru ze stacji kolejowej. Jest nasyp. Koszt takiej inwestycji - czyli położenie toru plus drut plus peron to nie będzie żaden kosmos. Kilka mln zł powinno wystarczyć. Zainteresujcie tym władze Buska i województwa - Marszałka w Kielcach. Wtedy reaktywacja Buska będzie miała sens ekonomiczny. Inaczej meijscowi nigdy nie będą korzystać z pociagów, najwyzej kuracjusze. To za mało. 

Szczegóły w tym komentarzu z Rynku Kolejowego: 

24/01/2011 12:37 Autor: azdu 
---.ujk.edu.pl 
A do Buska - warto najpierw ułożyć kawałek toru. Nasyp już jest. Szyny i sieć można przełożyć z nieużywanej stacji w Siesławicach 

24/01/2011 12:42 Autor: Spaghetti 
---.14.4.43 
@ azdu - Z tym Się zgadzam - Do dworca PKS można śmiało pociągnąć te tory - wziąć trochę podsypki z Gdynii Smile i biorąc pod uwagę fakt, że dworzec PKS Busko to ogromny węzeł kounikacyjny, posiadajać przy sobie peron PKP zwiększyłby frekwencję w pociągach. Ale czy to możliwe przy obecnych władzach samorządowych? 
http://www.rynek-kolejowy.pl/21332/Sojusz_w_poszukiwaniu_konkurencji_na_torach.htm 

Druga rzecz. Poważniejsza. Tutaj zacytuję komentarz z Rynku Kolejowego: 
"A Wy w tych Kielcach tylko marudzicie. 

Weźcie się w końcu do roboty i zabiegajcie o wpisanie do sieci TEN-T lini Warszawa- Radom- Kielce- Busko Zdrój- Tarnów Nowy Sącz- Muszyna , bo tylko takie poprowadzenie korytarza gwarantuje pieniądze na modernizację lini nr 8 na odcinku Warszawa- Sitkówka Nowiny. Tylko modernizacja lini nr 8 poprawi sytuację Kielc względem lini CMK.


Po pierwsze Trudno zliczyć pisma, maile które w latach 2007(8)-10 wysłałem do wszelkich możliwych władz. Zaczynając od wójtów władze Buska, marszałka a nawet wojewody kieleckiego. Odpowiedziano mi tylko na jedną powtarzam jedną wiadomość. Była to odpowiedź wójta gminy Morawica zimą zeszłego roku - ta odpowiedź znajduje się nawet na forum. W innych 30 może nawet 50 przypadkach nie było żadnego odzewu - tak władze naszego pięknego województwa są zainteresowane funkcjonowaniem kolei. Pisałem zarówno, jeśli pojawiała się jakaś informacja - nawet nie związana bezpośrednio z tymi liniami jaki bez okazji - między innymi właśnie o przedłużeniu linii do centrum Buska. Z moich informacji jednak wiem iż nie jest to możliwe z prostej przyczyny: obszar centrum miasta (uzdrowiska) jest objęty szczególną strefą a kolej generowała by ogromny hałas. 
Po drugie nie wiem skąd jesteś, podejrzewam, że jeśli walczysz o linie z południa Małopolskiego, nie znasz dokładnie realiów tych terenów. Obecnie Busko również pod względem PKS jest marginalizowane, węzłem a przynajmniej ogromnym ciężko to nazwać. Wystarczy zobaczyć jak wyglądał jeszcze dworzec kilka lat temu a jak wygląda teraz - hula tam wiat- przypomnę, że dworzec autobusowy znajduje się dość daleko od centrum, ale dzięki temu, że są przystanki również w centrum, ruch jakoś się odbywa. Informacja o nasypie też z pogranicza mitu a prawdy. 
Po trzecie myślałem, że właśnie po to jest to forum aby wymieniać opinie. Jakoś w dziale o województwie Małopolskim, tematy o zamykaniu kas czy o walce z "busiarstwem" mają po kilkanaście stron na których trudno znaleźć jakieś ciekawe informację o podjęciu jakichkolwiek działań nie wspominając. 
Po czwarte. Jakoś trudno mi wyobrazić sobie, żeby przy obecnym tragicznym stanie Polskich kolei powstawały nowe linie, nie oszukujmy się nie mające znaczenia strategicznego ani ekonomicznego. Zwłaszcza w Świętokrzyskim które nie radzi sobie z budową moim zdaniem dużo potrzebniejszych obwodnic - pisałem wcześniej ile trwa codzienny dojazd do Kielc od strony Buska Zdroju. 


14 kwietnia 2008, 7:30 Kielce : Z Kielc do Europy koleją? 

Kielce i Busko-Zdrój mogą zyskać bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawą, Tarnowem i Nowym Sączem. Co więc, gdyby plany te zostały zrealizowane mieszkańcy naszego regionu zyskaliby możliwość bezpośredniej podróży nawet na południe Europy. 
Pomysł rozbudowy sieci kolejowej w województwie świętokrzyskim nie jest nowy. W marcu ubiegłego roku „Echo" dotarło do opracowania „Regionalny Port Lotniczy Kielce - Koncepcja skomunikowania lotniska z regionem i miastem Kielce z wykorzystaniem kolejowych przewozów pasażerskich". Autorem tego dokumentu jest Adam Młodawski ![przyp.K65 ], ówczesny dyrektor Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP, a obecnie dyrektor PKP PLK Zakład Linii Kolejowych w Kielcach. Dokument ten uwzględniał rozwiązania, jakie ożyły ostatnio za sprawą wiceministra infrastruktury Zbigniewa Rapciaka, który oznajmił, że rząd chce wpisać do Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) linię kolejową Warszawa - Radom - Kielce - Busko-Zdrój - Tarnów - Nowy Sącz - Muszyna. 

Nowy korytarz kolejowy miałby przebiegać z Warszawy przez Radom, Skarżysko-Kamienną, Kielce, Busko-Zdrój, Żabno, Tarnów, Nowy Sącz i Muszynę. A stamtąd na Słowację i do Czech, a nawet do Bułgarii i Rumunii. Aby powstał konieczna jest przede wszystkim budowa brakujących 40 kilometrów torów z Buska-Zdroju do Żabna wraz z mostem na Wiśle. Odcinek ten połączyłby bowiem dwie istniejące, ale wyłączone od kilku lat z użytku linie Kielce - Busko-Zdrój i Szczucin - Tarnów. 

Czy projekt ten ma szansę powodzenia? Obecne plany inwestycyjne PKP Polskie Linie Kolejowe niestety tego nie uwzględniają. Nowy szlak kolejowy może jednak znaleźć się w TEN-T, bowiem dotychczasowe korytarze transportowe o europejskim znaczeniu mają być wkrótce korygowane. 

- Projekt ten jest jednym z wniosków, o których realizacji ma w najbliższych miesiącach zadecydować Unia Europejska. Szansa na jego wprowadzenie w życie jest duża, ponieważ, mówiąc ogólnie, są ku temu sprzyjające okoliczności - uważa Adam Młodawski. - Sądzę, że przy sprzyjających warunkach inwestycja taka mogłaby zostać zrealizowana już w 2015 lub 2016 roku, a najpóźniej w 2020 roku. 
Źródło :ECHO DNIA.

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 12:52. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z koleją do Buska- Zdroju? Brakuje końcowych kilku kilometrów...

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery