dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (18) airport links (17) transport policy (16) skm kraków (15) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania do kandydatów do władz miasta - transport miejski

Jacek Żalek - jacekzalek@wp.pl 
Tadeusz Truskolaski - prezydent@um.bialystok.pl 
Tadeusz Arłukowicz – e-mail:  tadeusz@arlukowicz.eu
Katarzyna małgorzata sztop-rutkowska - sztop-rutkowska@dlabialegostoku.pl 
Stanisław Bartnik - tel. 605 24 98 27, e-mail: stanislawbartnik[at]slonecznystok.pl


Szanowni Kandydaci,
Poniżej zamieszczam listę pytań- na których odpowiedzi czekamy- do piątku do godz. 23.59. Odpowiedzi zostaną zamieszczone w prasie ogólnopolskiej i lokalnej, w formie depesz prasowych. Prosimy o udzielenie odpowiedzi poprzez odpowiedź na niniejszy list email. Wydawca zastrzega sobie prawo cenzury publikowanych odpowiedzi jeśli te łamią dobre obyczaje. 

Wybrany zakres zagadnień dotyczy tematów:  transport miejski


Białystok jest jednym z największych miast Europy bez transportu szynowego. Poza Polską, nie istnieją tak wielkie miasta w których zupełnie zrezygnowanoby z transportu kolejowego- czy to w transporcie miejskim, czy aglomeracyjnym. Nawet Lublin ostatnio zbudował krótki odcinek nowego torowiska podmiejskiej kolei aglomeracyjnej do tamtejszego portu lotniczego. Podobne działania miały miejsce w Warszawie, nawet koło Olsztyna powstaje odcinek nowego torowiska kolejowego, ba, całe miasto jest rozkopane z powodu budowy sieci tramwajowej. 

Przed wielu laty otrzymałem majl z propozycją opracowania systemu kolei miejskiej w Białymstoku. Bazowałem na modelu Zwickau, który zakłada np. wykorzystanie spalinowych lub elektrycznych pojazdów dwusystemowych. Są to specjalne pojazdy kolejowe dostosowane do kursowania zarówno po torach kolejowych, jak i ulicach miast. Są nieco droższe w zakupie- posiadają np. inne hamulce, lusterka, dzwonki tramwajowe.  

Zaproponowałem także szereg inwestycji w infrastrukturę- np. nowy odcinek do centrum miasta oraz kilka krótkich odcinków mających objąć większe osiedla. Możliwość powstania systemu zależy także od stanowiska władz miasta i zarządcy infrastruktury PKP PLK. Jak sądzę jednak, kluczowe jest stanowisko władz województwa.

Projekt wbrew pozorom nie jest skomplikowany. W okolicznych województwach buduje się nowe odcinki torowisk, np. w woj. warmińsko- mazurskim, lubelskim, mazowieckim- takie odcinki torowisk powstały w ostatnich latach. Państwa województwo, przeznaczające w skali kraju rekordowo niskie nakłady na transport szynowy- jest oczywistym wyjątkiem od tej tendencji. Nie buduje się tu nowych linii kolejowych- lecz likwiduje istniejące już linie.

Jak sądzę, kluczowym elementem projektu jest budowa krótkiego odcinka torowiska do centrum Białegostoku (zaznaczonego na niebiesko lub zielono na dołączonych pobieżnych szkicach). Odcinek ten byłby też wykorzystywany przez zwykłe autobusy szynowe kursujące w regionie Podlasia, stąd- zasadne byłoby dofinansowanie budowy tego odcinka ze środków województwa. Zwracam tez uwagę na proces rozbiórki linii kolejowych w Białymstoku- rozebrano np. linię kolejową do dzielnic: Dojlidyoraz do ul. Poziomej. Bocznica prowadziła także do ul. Sosabowskiego. Poprawnie wprowadzony projekt kolei miejskiej pozwoliłby wykorzystać tą- tak kosztowną infrastrukturę. Najcenniejsze są nie tyle torowiska, co korytarze transportowe w których są one poprowadzone. Warto zadbać, aby nie zostały one zniszczone lub zabudowane.

Interesuje mnie, czy nadal są Państwo zainteresowani tym tematem. Propozycję- sprzed ponad dekady- załączam. Sprawę chciałbym tez opisać w lokalnym wydaniu gazety, która prowadzę. Zebraliśmy już sporo materiałów z jazd testowych Białostockiej Kolei Miejskiej. Kursowała ona promocyjnie w ubiegłych latach, przez bardzo krótki okres.

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 05:41. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania do kandydatów do władz miasta - transport miejski

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery