dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (18) airport links (17) transport policy (16) skm kraków (15) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania do kandydatów do władz miasta Toruń- tematy: edukacja, transport

Kandydaci: 

1.      Sławomir Jerzy Mentzen – 

2.      Zbigniew Rasielewski – 

3.      Tomasz Lenz – ,

4.      Sylwia Karolina Kowalska -

5.      Michał Franciszek Zaleski –

6.      Irena Paczkowska – 


Szanowni Kandydaci,
Poniżej zamieszczam listę pytań do Państwa - na których odpowiedzi czekamy- do piątku do godz. 23.59. Odpowiedzi zostaną zamieszczone w prasie ogólnopolskiej i lokalnej, w formie depesz prasowych. Prosimy o udzielenie odpowiedzi poprzez odpowiedź na niniejszy list email. Wydawca zastrzega sobie prawo cenzury publikowanych odpowiedzi jeśli te łamią dobre obyczaje. 

Wybrany zakres zagadnień dotyczy tematów: ekonomia, transport, edukacja.

Pytania do kandydatów do władz miasta 
Edukacja
W wielu miastach rozwijają się nowoczesne systemy edukacji- wolne szkoły, edukacja bez przemocy, także werbalnej, drogą komunikacji bez przemocy (NVC/ non-violent communication). Rozkwitają szkoły typu montessori czy waldorfowskie, albo wolne szkoły. W 2017 roku na świecie jest 1092 szkół waldorfowskich i 1857 przedszkoli waldorfowskich. W Niemczech wiele samorządowych szkół publicznych przeszło na nowoczesne metody nauczania i realizują albo model waldorfowski, albo montessori, albo model wolnej szkoły. Czy w Państwa mieście planują Państwo zarzucenie tradycyjnego modelu XIX-wiecznej koncepcji szkoły na rzecz nowoczesnych modeli nauczania jakie np. stosuje współczesna wielkomiejska bohema wobec swoich dzieci?

Pytania transport
Wydaliśmy książkę o lotnisku z wypowiedziami wielu osób na temat lotniska w Toruniu. 
Do celu kolejnej publikacji zapytam:
Czy miasto pod Państwa rządami wsparloby pomysł by uruchomić samolotami Embraer E-190 które mają być leasingowane przez linie lotnicze Lot, sezonowe, letnie połączenie lotnicze Kraków-Toruń?  Czy władze miasta popierają ten pomysł?  Te samoloty mogą korzystać z krótkiego pasa startowego jaki jest w Toruniu. Jednak nie ma miejsca by odprawic podróżnych na loty.

Nie umiem sobie poradzić z niechęcią władz miasta Toruń wobec niewielkiej inwestycji. Jako ekonomista transportu uważam że na rynku lotnisk pasażerskich woj. kujawsko- pomorskiego potrzeba jest konkurencja. Obecnie działa tylko jedno lotnisko pasażerskie w tym regionie. Niewielki, sezonowy port lotniczy pasażerski mógłby już niedługo zacząć funkcjonować w Toruniu. Infrastruktura już istnieje, ale są pewne braki.

Lotnisko w Toruniu ma remontowany (spoinowany) niedawno pas startowy- asfaltobeton, o wymiarach 1269 × 57 m. Jest to infrastruktura wystarczająca aby obsługiwać z tego lotniska rozkładowe loty pasażerskie, a takie plany już miały miejsce. Dla przykładu na lotnisku w Mannheim pas startowy ma długość 1066 metrów, port obsługuje dwa rejsowe kierunki, loty są dotowane. Typ samolotu używany dla połączeń pasażerskich z lotniska z tak krótkim pasem startowym to Saab 340. Takie samoloty posiada między innymi polski przewoźnik Sprintair S.A.

Wnoszę aby uruchomiono dotowane loty z Torunia do Krakowa w sezonie letnim, co najmniej 2 razy w tygodniu, w poniedziałki rano i w piątki wieczorem. Czas przelotu na trasie Toruń- Kraków wynosiłby około 1 godziny. Loty byłyby dotowane przez władze samorządowe (miejskie i wojewódzkie), jak w przypadku połączenia Zielona Góra- Warszawa które także jest dotowane ze środków publicznych. Kwotę rocznej dotacji szacuję na 2-3 miliony PLN. Rozpisanoby przetarg na obsługe takich połączeń przez przewoźników prywatnych.

Wnoszę także o to aby możliwie szybko przedłużono pas startowy do przykładowej długości 1440 lub 1710 metrów co umożliwi bardziej bezpieczną obsługę połączeń lotniczych oraz umożliwi przyjmowanie większych i bardziej ekonomicznych typów samolotów pasażerskich. Spowoduje to spadek cen biletów, wzrost liczby pasażerów i wzrost rentowności połączeń lotniczych rozkładowych do Torunia a także spowoduje zmniejszenie dotacji do utrzymania połączeń lotniczych jak i utrzymania samego lotniska.

Wnoszę także o przystosowanie obecnych budynków administracyjnych portu do odprawy 33 pasażerów w przylocie i odlocie. Dla początkowo niewielkiej liczby pasażerów nie ma potrzeby budowy terminalu pasażerskiego. Wystarczą istniejące już obiekty i budowle.

Przedwojenne lotnisko Toruń nieopodal Państwa siedziby już istnieje, ale:
- nie ma na nim zbyt wielu pomocy nawigacyjnych. Proponuję wyposażenie portu w terminal pasażerski zdolny do obsługi 33 pasażerów jednorazowo w odlocie, wieżę dla kontrolerów lotów, agregat GPU, stację paliwa lotniczego, NDB lub ILS ew. system GPS.
- pas startowy jest za krótki, należy go przedłużyć o kilkaset metrów aby mogły się odbywac loty pasażerskie rozkładowe. Powienien być przedłużony o 150- 200 metrów. Proponuję pas startowy o długości najlepiej 1440 metrów.
- brak jest połączeń pasażerskich które sa ekonomicznie możliwe. Połączenia miałyby charakter turystyczny, odbywałyby się tylko latem.

Porty lotnicze z powodzeniem funkcjonują w 27- tysięcznym Szczytnie (Port Lotniczy Szymany), w 4-tysięcznym Babimoście i w 23- tysięcznym Goleniowie.

Czy władze miasta popierają pomysl uruchomienia kolei turystycznej dla pielgrzymów na trasie z Torunia Głównego do portu drzewnego?  Torowisko nie istnieje i należy je odbudować.
  
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Posted by Telewizja Opera on 14:45. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania do kandydatów do władz miasta Toruń- tematy: edukacja, transport

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery