dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (18) airport links (17) transport policy (16) skm kraków (15) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do Ministra Infrastruktury


Petycja 

do Ministra Infrastruktury

Drogi Panie, 
wracam się z uprzejma kontrolą o przeprowadzenie kompletnego przeglądu kolei w Polsce pod kątem dostosowania dla potrzeb cudzoziemców. Napisy w innych językach niż polski- są często nieobecne, lub napisane czcionką niewyraźną, małą. Wysłanie cudzoziemców samych pociągiem do Polski kończy się tym że się zgubią. Tak nam się stało w ten weekend. 

Moi znajomi z Brazylii jechali do miasta Zielona Góra z Berlina. Prawdopodobnie w Rzepinie lub Kostrzynie wsiedli do pociągu- na którym umieszczono napis "Zielona Góra"- przynajmniej tak twierdził mój znajomy wczoraj w rozmowie ze mną, po tym jak się znaleźli. Pociąg ten jednakże wcale nie jechał do Zielonej Góry i trafili do Gorzowa czy Zbąszynka, których to nazw miast w dodatku nie byli w stanie nawet przeczytać i powtórzyć. 

Pociągi po polskiej stronie są często błędnie oznaczone- cudzoziemski turysta który przejedzie pociągami całe Niemcy bez problemów- gubi się natychmiast za polską granicą. Brak jest zapowiedzi w językach obcych na stacjach. Czekają na tych turystów pułapki cenowe- za podróż pociągiem podmiejskim do Berlina dwójka dorosłych  dzieckiem zapłaci np. 194 złote a pociąg w taryfie VBB, ale aż 500-600 złotych w jedną stronę na tej samej podmiejskiej trasie - jeśli kupi bilet w kasie takiego przewoźnika jak państwowa firma PKP Intercity, która się nastawił na okradanie turystów chcących podróżować do Polski czy z Polski. 

W efekcie cudzoziemców musimy pilnować nawet na dworcu- by nie podeszli do kasy pierwszej z brzegu, tylko do tej w której przewoźnik nie ma fantazji okradania cudzoziemców odwiedzających nasz kraj. To przykre że rząd dał "PKP Intercity" swoistą "licencję na okradanie" turystów w ramach tzw. taryfy CIV, która jest zadziwiająco wysoka w polskim przypadku połączeń poza granice Polski, a wielokrotnie niższa np. między Czechami a Słowacją. Ktoś tutaj bezczelnie okrada turystów- i jest to spółka pod kontrolą polskiego rządu- PKP Intercity, której minister infrastruktury przyznał licencję na okradanie podróżnych spoza Polski.

Wnoszę o zmiany- w zapowiadaniu pociągów-, objaśnieniach na stacjach. Np. anglojęzyczny napis "deparatures" na tablicy odjazdów powinien mieć taką samą wielkość czcionki jak napis "odjazdy". Nie powinno też być tak że w jednym okienku bilet na pociąg podmiejski do Berlina na dystans 140 km kosztuje 194 złote a w drugim okienku innego przewoźnika bilet na taką samą podróż dla rodziny kosztuje około trzy razy więcej.

Pozdrawiam
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 22:51. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do Ministra Infrastruktury

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery