dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

M. Król odpowiada na pytanie o kolej na lotnisko Ziel. Góra

Redakcja otrzymała
--
Od: Maciej Król <m.krol na serw. lubuskie.pl>
Data: środa, 10 października 2018
Temat: do p. M. Król- pytania prasowe- kolej na lotnisko Ziel. Góra
Do: Adam Fularz


Szanowny Panie,

Na obecną chwilę nie ma nic nowego. 
Przygotowywane jest działanie w ramach obecnego Interegu na sfinansowanie dokumentacji dotyczącej koncepcji przebiegu linii kolejowej w bezpośrednim sąsiedztwie terminala portu lotniczego Zielona Góra-Babimost z uwzględnieniem wszelkich utrudnień związanych z kolizją dróg dojazdowych do portu lotniczego. 
Jeżeli wniosek do Intereg zostanie przyjęty to ewentualną koncepcję przebiegu takiej linii kolejowej - po otrzymaniu dofinansowania - przygotowaliby kolejarze przy współpracy z drogowcami.

Pozdrawiam

Maciej K. Król

Prezes Lotnisko Zielona Góra/Babimost sp. z o.o.

i Główny Specjalista ds. Lotnictwa UMWL
(..)

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego



________________________________
Od: "Adam Fularz" <Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Do: "Maciej Król" <m.krol na lubuskie.pl>
Wysłane: środa, 10 październik 2018 10:18:48
Temat: Fwd: do p. M. Król- pytania prasowe- kolej na lotnisko Ziel. Góra

Szanowny Panie
Czy wie Pan czy jest coś nowego w sprawie bocznicy na lotnisko? Znów opisuję ten temat po półrocznej przerwie od ostatniego tekstu.
Pzdr

---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: czw., 21 lip 2016 o 09:50
Subject: do p. M. Król- pytania prasowe- kolej na lotnisko Ziel. Góra
To: m.krol <m.krol nalubuskie.pl>


Szanowny Panie Macieju,
Pani Kusiak jest na urlopie. Czy udieli Pan odpowiedzi w sprawie kolei do portu lotniczego? Ostatnio rozmawiałem z prezesem firmy IG Polska. Nie ma konieczności wykupu bocznicy, ta firma zgada się na odpłatne korzystanie z jej torowisk.
Pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: 21 lipca 2016 09:08
Temat: Fwd: pytania prasowe- kolej na lotnisko Ziel. Góra
Do: Iwona Kusiak <i.kusiak na lubuskie.pl>


Szanowna Pani Kusiak,
Jestem ekonomistą, sporo publikuję o transporcie, we wczorajszej "Rzeczpospolitej" na stronie B4 znajdzie Pani mój tekst o lotniskach.
Pisałem do Pani w sprawie linii kolejowej na lotnisko w Babimoście. Nie trzeba kupowaqć tej bocznicy- rozmawiałem z prezesem IG Polska telefonicznie- i bocznicę można wykorzystać za opłatą. 
Być może bocznicę można uruchomić bez jej przedłużenia- podróżni przejdą ten dystans pieszo, to jakieś 1500, może 1000 metrów, ale dokładnie tego nie mierzyłem. 
Na końcu bocznicy znajduje się jakaś rampa, być może nie trzeba budować peronu i można wykorzystać to co jest. 
Mam wrażenie że aby uruchomić kolej na lotnisko, należy wyciąć drzewa i krzaki na bocznicy do lotniska i wymienić kilka- kilkanaście podkładów, bo reszta podkładów jest betonowa. Oglądałem linię do lotniska osobiście. Jak Państwo sobie życzą, możemy zorganizować wizję lokalną w terenie. 
Mam wrażenie że bocznicę możnaby uruchomić tak jak jest, bez większych inwestycji. 
Proszę o odpowiedź- z chęcią ją roześlę do lokalnych redakcji oraz opublikuję.
Pozdrawiam,
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: 31 maja 2016 23:04
Temat: Re: pytania prasowe- kolej na lotnisko Ziel. Góra
Do: Iwona Kusiak <i.kusiak na lubuskie.pl>


Szanowna Pani

Iwona Kusiak

Dyrektor

 

Gabinet Zarządu

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra


Szanowna Pani, 
Jestem ekonomistą, bardzo szanuję swoją profesję i swoją wiedzę. Czytając Pani odpowiedź, dostrzegam problem ekonomiczny znany jako vicious circle- błędne koło. 
Lotnisko ma za małe przewozy, więc nie może powstać do niego linia kolejowa, ale bez linii kolejowej przewozy pasażerów z tego lotniska niestety w mojej ocenie nie mają szans wzrosnąć. Tłumaczą  Państwo swoje stanowisko w sposób, który dla ekonomisty jest uosobieniem procesu vicious circle- błędnego koła.
Argument przytoczony przez Państwa: koszty takiego przedsięwzięcia, związane z przygotowaniem odpowiedniej infrastruktury oraz z uruchomieniem przewozów, wydają się niewspółmierne do otrzymanych korzyści. 
Mechanizm błędnego koła: bez budowy linii kolejowej dowożącej pasażerów potoki pasażerskie z portu lotniczego Babimost w mojej ocenie nie wzrosną.
Jeśli tylko z portu lotniczego zamiast średnio 6-7 pasażerów na lot odlatywałoby ich nieco więcej- np. kilkunastu, to dzięki oszczędności na dotacjach do wykonywania połączeń cała inwestycja - nawet w budowę 2,1 km torowiska pod terminal pasażerski - ma szansę się zwrócić w rok, albo w 2 lub 3 lata. Rocznie dopłacają Państwo do lotów ok. 10 mln PLN, o ile dobrze pamiętam. W mojej ocenie, jako ekonomisty, jest to najbardziej sensowna inwestycja kolejowa w całym województwie. Nic innego nie daje tak szybkiej stopy zwrotu z inwestycji. U Państwa finansową korzyścią będzie zmniejszenie dotacji do połączenia lotniczego Babimost- Warszawa.
O mnie:
Od lat publikuje sporo na temat transportu, w chwili obecnej jesteśmy największą agencją prasową w Polsce, mając w serwisie bezpłatnym ponad 0,5 mln depesz prasowych. 
To ja jestem osobą która uparcie przekonywała różne samorządy, między innymi w Olsztynie, do odbudowy i naprawy lokalnego lotniska. Tak samo przekonywałem władze Radomia czy Gdyni. Wszędzie tam powstały lotniska. Wciąż w wielu miastach przekonuję do budowy połączeń kolejowych na lotniska (np. ostatnio w Rzeszowie - z sukcesem, i we Wrocławiu- bez sukcesu).
W Olsztynie udało mi się przekonać władze do budowy połączenia kolejowego na lotnisko juz na początku działalności tego portu. Dzięki temu lotnisko miało znacznie lepszy start. Spotkałem się na różnych konferencjach z przedstawicielami Air Rail Organisation, jest to specjalna organizacja która zajmuje sie popularyzacją połączeń kolejowych na lotniska. Uczestniczyłem w kilku specjalistycznych konferencjach i szkoleniach z tej dziedziny transportu. Jest to osobna, specjalistyczna dziedzina wiedzy. W Polsce udało mi się przekonać m.in, do budowy połączęń kolejowych na lotniska w Gdańsku czy w Krakowie. W Gdańsku na lokalnych forach internetowych do dziś zamieszczone są rozmaite bluzgi jakie zamieszczali przeciwnicy takich pomysłów. W Olsztynie także miałem trudności z przekonaniem lokalnych władz, ale wystarczyła zwykła korespondencja email. Nie rozumiem problemu w Zielonej Górze- rozmawiałem z zarządem spółki IG Polska, bocznicę kolejową do lotniska moga udostępnić i nie ma z tym problemu. Oglądałem bocznicę naocznie- jest zarośnięta drzewkami i krzakami, ale betonowe podkłady nie są zużyte, wg informacjhi firmy IG Polska infrastruktura jest w stanie dostatecznym, choć wymaga drobnych napraw- z pewnością wycięcia drzew czy uzupełnienia brakujących śrub w szynach. Przystanek pasażerki mógłby być początkowo oddalony od portu, początkowo nielicznych pasażerów te brakujące 2 km możnaby dowozić samochodem osobowym, np. tym którym pracownicy portu odwożą pasażerów na autobus do Sulechowa w locie powrotnym. Być może bocznicę do portu możnaby uruchomić niemal bezinwestycyjnie, a jej dalszą rozbudowę uzależnić od rozwoju sytuacji w porcie lotniczym. Wydaje mi się że powinni się Państwo porozumieć z firmą IG Polska. Mam gdzieś zanotowany telefon do szefa tej firmy, ale w chwili obecniej nie mogę go odnaleźć.  
O porcie w Olsztynie:
Port lotniczy w Olsztynie usytuowany jest 55 km od miasta, znacznie dalej niż w Zielonej Górze. Od jakiegoś czasu przyciąga corazto nowych przewoźników, mimo gorszych warunków ekonomicznych jak w Zielonej Górze. Sądzę że ten skromny sukces to zasługa uruchomienia kolei pasażerskiej na to lotnisko, co znacznie ułatwia transport pasażerów.
Dziś linie Ryanair ogłosiły loty z Londynu do Olsztyna. Załączam stosowany komunikat prasowy jako dziś otrzymałem i publikowałem w naszym serwisie
Pozdrawiam,

RYANAIR OGŁASZA NOWE POŁĄCZENIE OLSZTYN MAZURY – LONDYN STANSTED  

50.000 KLIENTÓW ROCZNIE NA 13. POLSKIM LOTNISKU 

 

Ryanair, linia lotnicza nr 1 w Polsce, dziś (31 maja) ogłosiła pierwsze połączenie z 13. już lotniska w Polsce. Loty z Portu Lotniczego Olsztyn Mazury do Londynu Stansted rozpoczną się 1 listopada 2016r. i będą realizowane trzy razy w tygodniu. Ryaniar obsłuży na olsztyńskim lotnisku 50.000 klientów rocznie. 

 

Nowa trasa z Olsztyna do Londynu jest doskonałą propozycją dla pasażerów biznesowych oraz turystów, którzy w ramach programu "Always Getting Better" już wkrótce będą mogli korzystać z jeszcze większej liczby nowych tras, nowych wnętrz kabin samolotów oraz jeszcze nizszych cen.

 

Aby uczcić ogłoszenie nowego połączenia Olsztyn Mazury – Londyn Stansted, Ryanair wprowadził do sprzedaży bilety w cenie od 89 zł na podróż w listopadzie. Bilety w promocyjnych cenach dostępne są na www.ryanair.com do czwartku 2 czerwca do północy. 

 

Ryanair poinformował również o wcześniejszym przeniesieniu lotów krajowych z Gdańska oraz Wrocławia do Warszawy na lotnisko Chopina. Operacje do/z lotniska Chopina rozpoczną się 4 października.

 

W Porcie Lotniczym Olsztyn Mazury, Juliusz Komorek – Członek Zarządu ds. Regulacyjnych i Prawnych powiedział:  

 

"Ryaniar z przyjemnością wprowadza nowe połączenie z 13 lotniska w Polsce. Cieszymy się z nowej trasy z Olsztyna Mazury do Londynu, loty rozpoczną się 1 listopada. Na olsztyńskim lotnisku Ryanair obsłuży 50.000 klientów rocznie. 

 

Aby uczcić nowe połączenie wprowadzamy do sprzedaży bilety w cenie od 89 zł na podróż z w listopadzie 2016 r. Bilety w promocyjnych cenach dostępne są tylko do czwartku 2 czerwca. Aby  zdążyć najlepiej wejść na stronę www.ryanair.com już dziś."

 

Leszek Krawczyk, Prezes Portu Lotniczego Olsztyn Mazury powiedział:

 

„Istotą misji jakiej się podjęliśmy jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, właściwy dobór siatki połączeń to oczywiście cel nadrzędny i podstawowe wyzwanie. Na proces jej powstania wpływ ma wiele czynników, a najważniejszym z nich jest wiedza jaką czerpiemy z wyników przeprowadzonych badań. Efekty  i zasadność wyciągniętych wniosków będziecie Państwo mogli ocenić już niebawem."                                 
                                                      

NOWA TRASA Z PORTU LOTNICZEGO OLSZTYN MAZURY

 

Trasa

Częstotliwość

Początek operacji

Cena

Londyn Stansted

3 x tygodniowo

1 listopada

89 zł

 

 

serdecznie pozdrawiam,
Dominik Markowski
____________________



W dniu 30 maja 2016 15:57 użytkownik Iwona Kusiak <i.kusiak na lubuskie.pl> napisał:
>
> Szanowny Panie,
>
> Uprzejmie informuję, iż możemy udostępnić miejsca na wystawę pod potrzeby jakiegokolwiek podmiotu, jeśli nie jest on zainteresowany złożeniem nam swojej oferty.
> Województwo Lubuskie jako organizator publicznego transportu zbiorowego realizuje swoje zadania w tym zakresie na podstawie Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich przyjętego przez Sejmik Województwa. W dokumencie tym nie ma zapisów dotyczących planów uruchomienia połączeń kolejowych do lotniska Zielona Góra - Babimost.
> Należy zauważyć, że koszty takiego przedsięwzięcia, związane z przygotowaniem odpowiedniej infrastruktury oraz z uruchomieniem przewozów, wydają się niewspółmierne do otrzymanych korzyści. W przypadku wykorzystania istniejącej bocznicy kolejowej wychodzącej ze stacji Babimost niezbędne stają się następujące działania: zakup bocznicy (ok. 2,2 km), która w chwili obecnej jest własnością firmy IG Polska Sp. z o.o. oraz jej modernizacja, budowa nowego odcinka linii do terminala pasażerskiego o długości około 2,1 km a także wykonanie peronu.
> By kolej na lotnisko spełniła swoje zadanie niezbędna jest większa liczba lotów oraz gęsta siatka połączeń kolejowych tak, by czas oczekiwania podróżnego po wyjściu z terminala nie przekraczał kilkunastu minut.
> W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt z Dyrektorem Departamentu Infrastruktury i Komunikacji p. Zdzisławem Smołą lub z Rzecznikiem Prasowym Zarządu p. Michałem Iwanowskim.
>
> z poważaniem,
>
>  
>
> Iwona Kusiak
>
> Dyrektor
>
>  
>
> Gabinet Zarządu
>
> (..)
>
> Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
> www.lubuskie.pl
>
>  
>
> ________________________________
> Od: "Adam Fularz" <adam.fularz@wieczorna.pl>
> Do: "Iwona Kusiak" <i.kusiak na lubuskie.pl>
> Wysłane: poniedziałek, 23 maj 2016 12:41:11
> Temat: Fwd: pytania prasowe- kolej na lotnisko Ziel. Góra
>
>
> ---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
> Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
> Data: 19 maja 2016 15:50
> Temat: Fwd: pytania prasowe- kolej na lotnisko Ziel. Góra
> Do: Iwona Kusiak <i.kusiak na lubuskie.pl>
>
>
> Przekazuję odpowiedź przewoźnika kolejowego.
> Czy przesłać opis wystawy?
> Pozdrawiam
> ---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
> Od: Michał Stilger <michal.stilger na p-r.com.pl>
> Data: 19 maja 2016 15:46
> Temat: Re: pytania prasowe- kolej na lotnisko Ziel. Góra
> Do: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
>
>
> Panie Adamie,  
> Przewozy Regionalne obsługują połączenia zamówione przez samorządy województw. Liczba pociągów i sieć połączeń wynika z umów PSC zawieranych między naszą spółką a urzędami marszałkowskimi. W przypadku tego konkretnego połączenia rolę organizatora pełniłby Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego. 
> Pozdrawiam,
> Michał Stilger
> Przewozy Regionalne
> Biuro Zarządu
> Wydział ds. Komunikacji i Public Relations
> tel. 783 824 574
>
> W dniu 19 maja 2016 15:22 użytkownik Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl> napisał:
>>
>> Pytanie- czy PR są zainteresowane obsługą połączenia Zielona Góra- Babimost- Port lotniczy Zielona Góra- Zbąszynek- Gorzów? Planowana jest naprawa linii kolejowej na lotnisko, z tym że linia nie znajduje się na żadnych planach i jest z nią pewien problem prawny.
>> Pozdrawiam
>> ---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
>> Od: Iwona Kusiak <i.kusiak na lubuskie.pl>
>> Data: 19 maja 2016 15:13
>> Temat: Pytanie o możliwość zoragnizowania wystawy w UMWL
>> Do: adam.fularz@wieczorna.pl

>>
>>
>> Szanowny Panie!
>>
>> W nawiązaniu do prośby skierowanej do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w sprawie możliwości zorganizowania wystawy w holu urzędu dotyczącej propozycji połączenia kolejowego do Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost, uprzejmie informuję, że wymagałoby to przeprowadzenia uprzednio uzgodnień co do możliwości uruchomienia takiego połączenia.
>> Takie uzgodnienia powinien przeprowadzić podmiot zainteresowany uruchomieniem ww. połączenia z Departamentem Infrastruktury i Komunikacji UMWL.
>>
>> z poważaniem,
>>
>>  
>>
>> Iwona Kusiak
>>
>> Dyrektor
>>
>>  
>>
>> Gabinet Zarządu
>>
>>(..)
>> Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7.



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 07:27. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for M. Król odpowiada na pytanie o kolej na lotnisko Ziel. Góra

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery