dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Informacja prasowa-Port lotniczy Radom i nowy przetarg na wydłużenie pasa startowego

 

 

 

Nowy przetarg w innym wariancie, ten sam termin otwarcia

 

 

Ogłoszony przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze" przetarg dotyczący przebudowy i wydłużenia drogi startowej na lotnisku Radom-Sadków, zakładał koszt inwestycji ok. 88 mln. PLN i czas budowy – 52 tygodnie. Z uwagi na jakość dokumentacji przejętej z miejskiej spółki, warunki pozostawiały wiele kwestii otwartych, w tym istotne kwestie ryzyk dla wykonawców. 

Pierwsze postępowanie przetargowe zostało unieważnione 31.01.2019 r. z uwagi na fakt, że wartość najkorzystniejszej – jedynej – oferty wyniosła 288 mln PLN. Jej wysokość w dużej mierze wiązała się z wzięciem pod uwagę wszystkich ryzyk po stronie wykonawcy, w szczególności dotyczących uwzględnienia maksymalnego zakresu robót sprowadzających się w praktyce do wybudowania nowej drogi startowej, a nie jej przedłużenia o 500 metrów, jak również kwestii uzyskania nowych pozwoleń.

W trakcie postępowania przetargowego do PPL wpłynęło około 400 pytań, które wymagały wyjaśnienia. Finalnie złożono tylko jedną ofertę, przewyższającą ustalony limit, w efekcie czego, jak wspomniano wyżej, postępowanie zostało unieważnione.

W tej sytuacji Zamawiający rozważał 2 możliwości. W wariancie pierwszym brano pod uwagę powtórzenie przetargu na dokładnie takich samych zasadach, w identycznym kształcie przyjmując, że tym razem wykonawcy będą bazowali na uzyskanych wcześniej odpowiedziach, w szczególności dotyczących projektu budowlanego, jednak przy jednoczesnym wydłużeniu czasu realizacji inwestycji z 52 do 64 tygodni. Wówczas otwarcie kopert nastąpiłoby 27.02.2019 roku.

Zważywszy na wyniki dokładnej analizy dokonanej przez Zamawiającego, opartej w dużej mierze na treści i charakterze zapytań, które wpłynęły w trakcie pierwszego przetargu oraz uwzględniając odpowiedzi na te pytania, a także fakt, że PPL równolegle z postępowaniem na wybór wykonawcy drogi startowej realizował inne prace, takie, jak:

·         Opracowanie dokumentacji technicznej dotyczącej sieci uzbrojenia terenu,

·         Opracowanie mapy do celów projektowych,

·         Opracowanie dokumentacji geotechnicznej i geologiczno-inżynierskiej,

zdecydowano o wyborze wariantu 2, w którym wyniki tych analiz zostaną odzwierciedlone w postaci wprowadzonych zmian do dokumentacji przetargowej, doprecyzowując zakres robót i zwiększając ryzyko związane z procesem inwestycyjnym. Również w tym wariancie wydłużono czas realizacji inwestycji do 64 tygodni.

Istotnym elementem doszczegółowienia dokumentacji przetargowej było doprecyzowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego, a także bardziej dogodne dla potencjalnych wykonawców rozłożenie ryzyk realizacyjnych.

Oczywiście, uaktualniona dokumentacja przetargowa będzie zawierała wszelkie wyjaśnienia, jakie Zamawiający udzielił na pytania, które wpłynęły w pierwszym postępowaniu.

Należy podkreślić, iż zarówno wariant pierwszy, jak i wariant drugi powtórzonego postępowania skutkują zakończeniem prac oraz uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie w sierpniu 2020. Jest to zatem termin bezpieczny w stosunku do planowanej daty otwarcia lotniska jaką jest listopad 2020.

W ocenie PPL wariant drugi daje również większe prawdopodobieństwo jego skutecznego zakończenia. Według zaktualizowanego harmonogramu rozpoczęcie kolejnego postępowania przypada na pierwszą połowę marca 2019 r (po zaktualizowaniu dokumentacji przetargowej, jak wyżej opisano), natomiast podpisanie umowy z wykonawcą przewidziane jest na drugą połowę czerwca 2019 r. Zakończenie prac i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, jak wspomniano wcześniej, nastąpi w końcu sierpnia 2020.

 

***

 

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze" (PPL) jest wiodącym podmiotem lotniczej infrastruktury transportowej w Polsce. W zasobach PPL znajduje się m.in. Lotnisko Chopina w Warszawie, największy  w Polsce i jeden z większych portów lotniczych w Europie Środkowo–Wschodniej. PPL to również podmiot dominujący Grupy Kapitałowej PPL (GK PPL). Przedsiębiorstwo posiada udziały lub akcje kilkunastu spółek.

 

 

 

Dodatkowych informacji udziela: 

 

Biuro Public Relations

e-mail: pr@polish-airports.com

 

 

 

From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz na wieczorna.pl]
Sent: Thursday, February 21, 2019 12:53 PM
To: Biuro Public Relations <pr na polish-airports.com>
Subject: Re: Ponaglenie o odpowiedzi

 

Dziękuję, można to prosić w treści majla?

Pozdrawiam,

 

czw., 21 lut 2019 o 12:55 Biuro Public Relations <pr na polish-airports.com> napisał(a):

Szanowny Panie,

 

w załączeniu przesyłamy informację dotyczącą przetargu na przebudowę i wydłużenia drogi startowej na lotnisku Radom-Sadków. Coś zaś się tyczy sprawy obecnego terminala to uprzejmie informujemy, że w tym momencie za wcześnie jest, by mówić jakie będą jego ostateczne losy.

 

Z poważaniem

Biuro Public Relations

pr na sew.  polish-airports.com

 

 

 

 

From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz na wieczorna.pl]
Sent: Thursday, February 21, 2019 10:29 AM
To: Biuro Public Relations <pr na polish-airports.com>
Subject: Ponaglenie o odpowiedzi

 

-jaki jest stan sprawy przedł. pasa start.
- jakie są plany w sprawie rozbiórki obecnego terminalu? Czy będzie zutylizowany, cy znów sprzedany?

Pozdrawiam

---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.pl>
Date: pon., 14 sty 2019 o 14:51
Subject: Fwd: Pytania prasowe
To: Biuro Public Relations <pr na polish-airports.com>





Jak sprawa portu w Radomiu wyglada obecnie? 

Pozdrawiam

W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2018 Kajetan Orzeł /Lotnislo Radom/ <rzecznik na lotnisko-radom.eu> napisał(a):

PL Radom posiada pozwolenie na budowę z rygorem natychmiastowej wykonalności na przedłużenie drogi startowej oraz budowę płyty postojowej. Zakres inwestycji na radomskim lotnisku zależeć będzie od ewentualnego przyszłego zarządzającego, w związku z tym obecnie nie mogę udzielić informacji na temat kompleksowej rozbudowy portu lotniczego w Radomiu.

 

From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Friday, April 6, 2018 10:45 PM
To: Kajetan Orzeł <rzecznik na lotnisko-radom.eu>
Subject: Fwd: Pytania prasowe

 

 


Do: "Port Lotniczy RADOM S.A." <info@lotnisko-radom.eu>

Proszę wyszczególnić jakie działania podjął PL Radom w związku z planami inwestycyjnymi PPL? Na jakim etapie jest przedłuzenie DS? Co z budowa linii kolei z łącznicą w kierunku Warszawy? Czy są jakieś plany lub koncepcje? (..)

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

Obraz usunięty przez nadawcę.

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

 

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

 

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

 

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

 

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Niniejsza wiadomość wraz z ew. załącznikami może zawierać informacje prawnie chronione i jest przeznaczona wyłącznie dla adresata. Ujawnianie, kopiowanie lub wykorzystywanie tych informacji przez osoby nieuprawnione jest zabronione. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy i usunięcie wszelkich kopii tej wiadomości.
 
Informacje na temat przetwarzania przez nas Pani/Pana danych osobowych znajdują się w polityce prywatności i klauzulach informacyjnych dostępnych na naszych stronach internetowych pod adresem: https://www.lotnisko-chopina.pl/pl/ochrona-danych-osobowych.html
 
This message, along with attachments, if any, may contain legally protected information and is intended only for the addressee. Any disclosure, copying or use of information by unauthorised persons is prohibited. If you are not addressees of this message or you received it in error, please contact the sender and delete all copies of the message.
 
Information concerning our processing of your personal data are included in the privacy policy and information clauses available on our websites at: https://www.lotnisko-chopina.pl/pl/ochrona-danych-osobowych.html



--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Posted by Telewizja Opera on 05:39. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Informacja prasowa-Port lotniczy Radom i nowy przetarg na wydłużenie pasa startowego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery