dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do Radnych miasta Słubice o Regionalne Centrum Przesiadkowe


Petycja do władz miasta i gminy
Radni Miejscy i Gminni
Urząd Miasta

Drodzy Państwo
Wczoraj byłem w Wolsztynie na podpisaniu umowy w sprawie budowy wielkiego regionalnego centrum przesiadkowego. Państwa miasto i region też takiego centrum w mojej opinii potrzebuje. Składam propozycję. Słubice mają podobną wielkość jak miasto Wolsztyn, jednak kom. zbiorowa praktycznie nie funkcjonuje już w tym miescie.

Regionalne centrum przesiadkowe
Wnoszę o budowę malutkiego, niewielkiego centrum przesiadkowego przy przystanku/ dworcu kolejowym w Słubicach w postaci wykorzystania ulicyTransportowej bez jej większej przebudowy -dla kursowania autobusów regionalnych (linia do Ziel. Góry i inne) i miejskich które- obecnie w dni robocze kursują ok. 4 razy dziennie. 

Postuluję wprowadzenie kom. miejskiej na dworzec kolei także w dni wolne od pracy. Postuluję by istniało połączenie autobusowe- najlepiej bezpłatne-  z centrum miasta Słubice do przystanku kolejowego Słubice na przesiadki na kolej regionalną do Rzepina i Ziel. Góry.

Przy przystanku kolei/ dworcu kolei zbudowanoby rodzaj regionalnego centrum przesiadkowego- czyli węzła autobusowo- kolejowego z początkowo tylko jednym przystankiem (z uwagi na niewielki ruch) oraz z wyświetlaczami godzin odjazdów i przyjazdów oraz kompletem rozkładów komunikacji zbiorowej w okolicy. Nie budowanoby nowych budynków ale wykorzystanoby istniejące ulice i parkingi bez ich większej przebudowy. 

W sumie gmina zbudowałaby tylko nowoczesną wiatę przystankową, przebudowałaby pobliskie parkingi na pętlę autobusową/ węzeł przesiadkowy oraz dostosowałaby lub postawiła jakiś obiekt przystosowany do roli poczekalni centrum przesiadkowego.

Komunikacja miejska
W przyszłości możnaby wprowadzić linię komunikacji miejskiej w relacji do Frankfurtu w oparciu o choćby rebranding, zmianę nazwy oferty przewozowej firmy Transhand czy firmy SVF.

Firma Transhand która świadczy usługi na tej trasie, robi to w wyjątkowo nieprzejrzysty sposób. Istnieją jakies kursy ale tylko w jedną stronę (przystanek Słubice PKP jest obsługiwany tylko w relacji kursującej w jedną stronę, w powrotną już nie- jak wynika z rozkładu). Obecnie autobusy kursują tylko w dni robocze i bez skoordynowania rozkładu jazdy kom. miejskiej z pociągami. Linię miejską kursującą do przystanku kolejowego i inne linie komunikacji miejskiej  przedłużonoby do owego regionalnego centrum przesiadkowego kolejowo- autobusowego. 

W 2015 r. jej rozkład był następujący:

do przystanku kolejowego przy ul. Transportowej (piątki, soboty i niedziele), z dworca autobusowego w Słubicach: 8.43, 11.55, 16.43, 17.45, powrót: 9.00, 12.15, 17.35, 18.20


Obecnie z uwagi na to że układ linii kom. miejskiej jest bardzo nieczytelny i większość linii kursuje tylko w jedną stronę zaś kurs powrotny ma już inny numer linii (układ linii kom. miejskiej wymaga znaczącej przebudowy przez specjalistów od układania i trasowania kom. miejskiej) mimo próby ustalenia czy jakaś linia kursuje na dworzec kolejowy, nie udało mi się to. Z dworca do centrum kursuje jakaś linia kom. miejskiej ok. 4 razy na dobę ale w innych porach niż pociągi. 

Proponuję by w Słubicach jedna z linii kom. miejskiej kursowała w ciągu dnia co 30 minut i co 40- 60 minut wieczorami. 

Istniejącą kiedyś trasę autobusu do Kunowic przywróconoby i zmienionoby jej przebieg na terenie Słubic prowadząc ją przez Os. Przemysłowe i dodając nowe przystanki przy dworcu kolei wykorzystując już obecnie kursujący kilka razy dziennie autobus także da obsługi przewozów w relacji miejskiej.

Także dla kursów Słubice- Zielona Góra  zmiana nastąpiłaby na relację obsługującą także relację wewnątrzmiejską: autobusy z kierunku Cybinku wjeżdżałyby na autobusowo- kolejowe centrum przesiadkowe, zaś w centrum miasta Słubice dodanoby nowe przystanki, np. przy moście nad Odrą. Trasy i układ komunikacji miejskiej byłyby zmienione- proponuję wykorzystać do tego celu firmy konsultingowe zajmujące się układaniem rozkładów i tras kom. miejskiej. Obecny układ kom. miejskiej jest chaotyczny i nadaje się tylko do przebudowy.

Proszę uprzejmie o odniesienie się do treści petycji. Odpowiedź opublikuję.
Pozdrawiam
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 01:07. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do Radnych miasta Słubice o Regionalne Centrum Przesiadkowe

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery