dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o połączenie kolei Zielona Góra- Szprotawa i o budowę łącznicy kolejowej w Bieniowie




Petycja do władz miasta i gminy Szprotawa
Radni Miejscy i Gminni
Urząd Miasta
 
Szanowni Państwo,

W ramach petycji (proszę zgodnie z ustawą zamieścić ją w BIP) składam dwie propozycje:

Propozycja 1. Połączenie kolei do Zielonej Góry  

Województwo lubuskie posiada bardzo mało rozwiniętą sieć kolejową. Nie istnieją funkcjonalne połączenia kolejowe w kierunku południowym. 
Szansą jest stworzenie bezpośredniego połączenia Zielona Góra- Szprotawa p. Żagań z eliminacją zmiany kierunku jazdy pociągu na stacji Bieniów.

Załączniki: pliki graficzne z propozycją przebiegu
 
Powstałaby bowiem łącznica dzięki której pociągi z południa województwa byłyby konkurencyjne do samochodów osobowych. Obecnie nie opłaca się podróż koleją na trasie do Żagania, Szprotawy- bowiem nawet gdyby oferowano kolejową podróż przez Żary, to taka trasa znacząco wydłuża czas przejazdu. Po budowie łącznicy możnaby mieszkać w Szprotawie czy Żaganiu i pracować w Zielonej Górze- bowiem codzienne dojazdy stałyby się wygodne i czasowo atrakcyjne.

Zielona Góra zyskałaby dzięki inwestycji na stacji w Bieniowie- polegającej na budowie łącznicy kolejowej przy stacji Bieniów- bezpośrednie i alternatywne połączenie kolejowe z południem województwa, Szprotawą, Małomicami, Żaganiem i Legnicą. Skróceniu uległby czas podróży do Żagania oraz Szprotawy, dzięki czemu kolej miałaby szanse powrotu do obsługi tej relacji przewozowej. Obecnie czas przejazdu jest zbyt długi, a pociągi w relacji do Żagania i Legnicy kursują  z Zielonej Góry przez Żary, nadkładając ok. 15 minut czasu podróży. 

W ramach inwestycji do której gorąco zachęcam, powstałaby
A. 
łącznica łącząca tory kolei "Latający Ślązak" z Wrocławia p. Legnicę, Żagań, z linią na Zieloną Górę. Printsceeny połączenia załączam. Łącznica omija Bieniów. Podobną łącznicę kilka lat temu wykonano w Czerwieńsku k. Ziel. Góry.
B.
nowy przystanek kolejowy Bobrzany w miejscowości Bobrzany k. Szprotawy

Wniosek o podjęcie działań lobbingu w sprawie:
 
Wnoszę aby radni gminy i władze miasta i gminy wystąpiły do Marszałek województwa p. E. Polak z propozycją zmiany planu transportowego celem umożliwienia budowy łącznicy i uruchomienia szybkiego połączenia kolejowego w relacji ze Szprotawy do Zielonej Góry z pominięciem stacji Żary- proponowaną łącznicą.
 
Bezpośrednie połączenie skróci czas przejazdu do Szprotawy. Obecnie wg mojej wiedzy nikt ze Szprotawy- nawet gdyby oferowano połączenia kolejowe przez Żary- jadąc do Ziel. Góry, nie korzystałby z usług kolei z powodu zbyt długiego czasu przejazdu związanego z wydłużoną trasą o 15 minut w porównaniu do trasy p. Żagań i trasy proponowaną łącznicą wokół Bieniowa. 
 

 

Korespondencja w sprawie: 

Sz. Pan

Adam Fularz

Wieczorna.pl

 

Uprzejmie informuję, że dotychczas, ani Urząd Marszałkowski, ani przewoźnik nie wystąpili do Polskich Linii Kolejowych S.A.  z propozycją takiego rozwiązania a to są organizatorzy transportu kolejowego. Obecne połączenie z Zielonej Góry przez Żary do Żagania jest wystarczające, tym bardziej, że łączy ze sobą znajdujące się w bliskiej odległości od siebie Żary i Żagań. Jeżeli jednak Urząd Marszałkowski uzna, że budowa łącznicy jest konieczna i zechce finansować inwestycję w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego to jesteśmy otwarci na rozmowy. Wymaga to jednak zmian w planie strategii transportu dla województwa oraz zmian w planach zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru, opracowania studium wykonalności, uzyskania decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych itp. oraz oczywiście zapewnienia finansowania. 

 

Zbigniew Wolny

Zespół Prasowy

Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach

Biuro Komunikacji i Promocji

Centrala

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ul. Targowa 74

03-734 Warszawa

-- 

Propozycja 2. Regionalne centrum przesiadkowe
Wnoszę - wraz z ucurchomieniem polączęń do Ziel. Góry- o budowę malutkiego, niewielkiego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w Szprotawie w postaci wykorzystania dworca autobusowego i kolejowego bez jego przebudowy -dla kursowania autobusów regionalnych i miejskich i przesiadek z autobusów na kolej. Przy dworcu kolei zbudowanoby na bazie dworca PKS rodzaj regionalnego centrum przesiadkowego- na wzór inwestycji miasta Nowa Sól- czyli dworca autobusowo- kolejowego z wyświetlaczami godzin odjazdów i przyjazdów oraz wywieszonym kompletem rozkładów komunikacji zbiorowej w okolicy. Nie budowanoby nowych budynków ale wykorzystanoby zabytkowy obiekt dworca kolejowego oraz istniejące ulice bez ich przebudowy. Proponuję też umieścić punkt informacji turystycznej w holu takiego obiektu. 

W przyszłości możnaby wprowadzić linię komunikacji miejskiej nr 1 w relacji z Małomic do Szprotawy w oparciu o choćby rebranding, zmianę nazwy oferty przewozowej firmy Feniks która świadczy usługi na tej trasie ale tylko od pl. Konstytucji 3 Maja w Małomicach. 

Proszę uprzejmie o odniesienie się do treści petycji. Odpowiedź opublikuję.
Pozdrawiam

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


Posted by Telewizja Opera on 03:32. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o połączenie kolei Zielona Góra- Szprotawa i o budowę łącznicy kolejowej w Bieniowie

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery