dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie -wniosek do KPRM o transport zbiorowy w MI

Pytanie czy też wniosek do KPRM: 


skąd tak długie prace nad przywróceniem systemu usług transportu zbiorowego? Minęły kolejne trzy lata upadku transportu zbiorowego i brak jest nawet propozycji rozwiązań prawnych. 

Czy KPRM nie powinno także zająć się czymś innym w sektorze transportu niż budową sieci drogowej co wydaje się najważniejszym zadaniem rządu? Czy rząd może pomyśleć o osobach które są np. turystami z innych krajów i nie mają możliwości podróży po Polsce? Tu, przy granicy, jest to problem. Podróż do Polski nierzadko wymaga użycia taksówki, np. jadąc z Czech czy z RFN.

Czy można całkowicie odebrać temat transportu zbiorowego z resortu infrastruktury? Proponuję by ten resort tym się nie zajmował- ani transportem szynowym pasażerów, ani jego innymi formami. Nic specjalnego wg mnie z tego dotychczas nie wynikło.

MI podaje termin bardzo odległy dla rozpoczęcia wznawiania zlikwidowanego dopiero co systemu (pozostały już tylko jakieś resztki- w nadgranicznym Gorzowie z 285 par kursów dziennie na dworzec PKS dziś pozostało kilkanaście a sam dworzec PKS jest bliski likwidacji). Nawet ten odległy termin wydaje się nierealny.

Dlaczego? Po stronie czeskiej czy niemieckiej transport zbiorowy działa. Czeska ustawa o organizacji systemu tych usług jest bardzo krótka. Po polskiej stronie granicy tr.zbiorowy już niestety zanikł i teraz likwiduje się tereny po opustoszałych dworcach autobusów. Jak to się stało że MI de facto ten system zamknęło? 

Czy resort MI nie powinien całkowicie się pożegnać z organizowaniem prac nad budową takiego teansportu publicznego w Polsce? Dziś w mojej ocenie brakuje tego systemu. Aby jechać w góry na narty to transportem zbiorowym po polskiej stronie nie ma takiej możliwości. A w Rokytnicach nad Jizerou skibusy w szczycie kursują co 15 minut i jest potworny ścisk że się wejść nie da. Miasteczko to ma ok. 2 tys. stałych mieszkańców.

Czy KPRM może ustalić, co MI do tej pory zrobiło w tym temacie i czy ta likwidacja systemu tr. zbiorowego nie była celowa i zamierzona?

Pozdrawiam


--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Posted by Telewizja Opera on 10:09. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie -wniosek do KPRM o transport zbiorowy w MI

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery