dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Komunikat UMWL dot. rewitalizacji linii kolei nr 203

Komunikat UMWL

Jak to jest z rewitalizacją linii kolejowej 203

W związku z wczorajszą publikacją na portalu Wojewody Lubuskiego, zamieszczamy oświadczenie marszałek woj. lubuskiego Elżbiety Anny Polak w sprawie nieścisłych informacji zawartych w tej publikacji, a dotyczących elektryfikacji i rewitalizacji linii kolejowej nr 203 Kostrzyn - Gorzów - Krzyż.


Informacja zamieszczona dn. 06.02.2019 r. na portalu internetowym Wojewody Lubuskiego (lubuskie.uw.gov.pl) pt. „Sprostowanie informacji dot. elektryfikacji linii kolejowej 203 i zadłużenia Powiatu Słubickiego" ma znamiona manipulacji faktami, dodatkowo motywowanej względami politycznymi, o czym świadczy cytowana następująca wypowiedź Wojewody: „Ze zdziwieniem i zaskoczeniem przyjąłem informację, że Zarząd Województwa Lubuskiego wraz z Panią Marszałek rozpoczyna projekt koncepcji elektryfikacji linii nr 203. Być może to oznaka troski, jednak powinno się okazywać ją wtedy, gdy formacja polityczna Pani Marszałek rządziła przez osiem lat, a ona sama była na obecnym stanowisku. Nie zostały wtedy podjęte żadne konkretne działania, choć o sprawie mówiono wiele. Po objęciu rządów przez Prawo i Sprawiedliwość podjęto działania, które już za chwilę zaowocują gotową dokumentacją przedprojektową."


Czytelnikom portalu należą się jednak informacje rzetelne i nie poddane politycznej manipulacji. Po pierwsze, rozbudowa i modernizacja linii kolejowej 203 została zapisana w Strategii Rozwoju Woj. Lubuskiego 2020, jako jedna z trzech priorytetowych inwestycji w zakresie modernizacji linii kolejowych w Lubuskiem (obok „Nadodrzanki" Zbąszynek – Gubin oraz linii Żagań – Żary – Forst). W ślad za tym, w roku 2014 staraniem władz samorządowych województwa lubuskiego i po akceptacji ówczesnego rządu Polski (nie był to jeszcze rząd PiS), udało się zapisać tę inwestycję w Kontrakcie Terytorialnym dla Woj. Lubuskiego, czyli umowie między rządem a samorządem województwa, co do finansowania poszczególnych zadań z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej.


Po drugie, przed ponad rokiem, w styczniu 2018 r. spółka PKP PLK podpisała umowę na dokumentację przedprojektową (wartość umowy 5,3 mln zł), obejmującą możliwość elektryfikacji odcinka Piła – Kostrzyn. Pieniądze pochodziły z budżetu państwa, a umowę podpisano w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim. Natomiast w grudniu 2018 r. przedstawiciele PKP PLK i Zarząd Województwa Lubuskiego podpisali w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Lubuskiego umowę na dofinansowanie dokumentacji projektowej i przedprojektowej w celu doprowadzenia parametrów linii 203 do współczesnych wymogów prowadzenia publicznego transportu zbiorowego. Wartość projektu to ponad 11 mln zł, z czego 7,5 mln zł będzie pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020.


Po trzecie, samorząd województwa lubuskiego widząc konieczność elektryfikacji linii 203 na całym odcinku leżącym na terenie woj. lubuskiego, wyraźnie zastrzegł, że dokumentacja przygotowana przez PKP PLK ma być koordynowana z innymi inwestycjami, a rozwiązania projektowe opracowane przez wykonawcę dokumentacji mają umożliwić powiązanie modernizacji linii 203 z innymi inwestycjami na tej linii, m.in. elektryfikacji odcinka Piła – Kostrzyn. Chodziło o to, by zapobiec niepotrzebnym, a kosztownym pracom modernizacyjnym w przypadku, gdyby linia ta miała być elektryfikowana.


Podsumowując, Pan Wojewoda ma rację tylko w jednym – że działania Zarządu Województwa są oznaką troski. Tyle tylko, że oprócz troski, także zapobiegliwości i przezorności, wykazywanej od dawna, czyli od czasu przyjęcia i uchwalenia aktualnej Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego.

 


 

 wg

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 03:28. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Komunikat UMWL dot. rewitalizacji linii kolei nr 203

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery