dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do Burmistrza Miasta Brzesko w sprawie kolei aglomeracyjnej

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Petycja do Burmistrza Miasta Brzesko 

Urząd miejski
ul. Głowackiego 51
32-800 Brzesko

Szanowni Państwo, 

Do centrum Wieliczki składy kolei Szybka Kolej Aglomeracyjna kursują co 30 minut. Miasto rozwinęło się jako sypialnia Krakowa. To samo jest możliwe w relacji do centrum Brzeska.  Niestety, poprzednio moje listy nie odniosły skutku. Jako ekonomista zajmujący się ekonomiką miast i regionów chciałbym aby uważniej wysłuchano mojej propozycji.

Brzesko to ponad 17-nastotysięczne miasto, w dużej mierze oddalone od stacji kolejowej, mimo że jeszcze niedawno torowisko kolejowe dochodziło do dzielnic na wschód od centrum miasta. 

Chcę w tej petycji aby podjęto działania na rzecz uruchomienia szynobusów, typu czeskiego (minibus szynowy), celem obsługi komunikacyjnej wschodniej części miasta Brzesko. Na rynku jest szereg małych pojazdów szynowych, mogących obsługiwać lokalne połączenia kolejowe wokół Krzeszowic. Można je nawet wynająć od podmiotów działających na polskim rynku, mających na stanie czeskie "motoraki". Obecnie takie pojazdy stacjonują bezczynnie w Zagórzu.

Jedyne co należy zrobić to wynająć linię od dotychczasowego zarządcy prywatnego, zainstalować na linii w kierunku zakładów piwowarskich proste systemy sterowania ruchem i wykonać tymczasowe, kilkunastometrowe przystanki pasażerskie dla małego wagonu motorowego. Oraz dodać linię do planu transportowego UMWM i zapewnić jej dotowanie ze środków UMWM i UM Brzesko.

Jaka jest opinia władz miasta na propozycję odtworzenia tej linii poprzez jej pobieżną tylko modernizację i naprawę oraz uzupełnienie ubytków toru na całej długości odcinka do stacji Brzesko Miasto. Jest to– dawna towarowa linia kolejowa w Brzesku, w województwie małopolskim, w Polsce.

Chciałbym dzięki tej petycji zrealizować pomysł na odbudowę linii kolejowej do śródmieścia Brzeska. Przed laty do browaru w pobliżu centrum miasta Brzesko dochodziła bocznica kolejowa. Proponuję odtworzenie tego torowiska celem obsługi urbanizacji we wschodniej części miasta. Początkowo stacja początkowa tej trasy mieściłaby się przy ul. Okocimskiej w Brzesku przy bramie browaru, po drugiej stronie ul. Okocimskiej. Kursowałyby stąd bezpośrednie autobusy szynowe spalinowe do Krakowa Głównego.

W perspektywie lat 2025- 2030 proponuję budowę stacji czołowej - ślepo zakończonej- o nazwie Brzesko Miasto w miejscu końca bocznicy w pobliżu centrum miasta lub nawet budowę krótkiego odcinka toru do samego centrum miasta. Powstałyby także przystanki pośrednie- propozycję załączono.

Odchodziłbyby stąd poc. pasażerskie do Krakowa (Krakowska Kolej Aglomeracyjna- Koleje Małopolskie). Początkowo kursowałyby składy spalinowe do stacji Brzesko- Okocim i ewentualnie do Krakowa, w dalszej kolejności linia mogłaby zostać nawet zelektryfikowana dla połączeń pasażerskich- do Krakowa i Tarnowa.

Koszty odbudowy torowiska i budowy przystanku sfinansowane byłyby z funduszy unijnych. Celem inwestycji jest rozwój miasta w oparciu o kursy kolei aglomeracyjnej do jego centrum, a nie- na przedmieścia, jak obecnie. 

Proszę o odpowiedź. Propozycja graficzna odbudowy linii- w załączeniu.

Korespondencja dotychczasowa:


W odpowiedzi na pytanie zadane drogą elektroniczną w sprawie odtworzenia linii kolejowej pomiędzy dworcem PKP a centrum miasta Brzeska, uprzejmie informujemy, że przedmiotowa linia kolejowa która służyła do obsługi Zakładów Piwowarskich jest i zawsze była własnością podmiotu prywatnego. 
W związku z powyższym, nie mamy żadnego tytułu prawnego do jej przejęcia i do ponoszenia nakładów finansowych na jej modernizację.

Z poważaniem: Antoni Staszczyk - Kierownik Referatu Budownictwa i 
Inwestycji Komunalnych.


Dziękuję.
A czy władze miasta sa w ogóle zainteresowane pomysłem na powtórzenie fenomenu Wieliczki z jej pociągami podmiejskimi kursującymi co 30 minut z centrum miasta do Krakowa? Czy władze miasta popierają pomysł wprowadzenia na powrót kolei do centrum Brzeska?
Pozdrawiam


Specyfika miasta Wieliczka jest diametralnie inna niż miasta Brzeska ( Wieliczka w dużej mierze pełni role "sypialni" dla osób pracujących w Krakowie). U nas w Brzesku istniejąca komunikacja miejska wykorzystywana jest w niewielkim procencie i Gmina Brzesko musi dopłacać duże kwoty do jej utrzymania. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w przypadku zgody prywatnego właściciela linii kolejowej ( która w części jest już zdemontowana) na jej odsprzedaż i dostosowanie linii transportowej na osobową chętnych na korzystanie z niej byłoby nie wiele - tym bardziej że nie prowadzi ona do centrum miasta lecz na obrzeża miasta Brzeska. Obecnie nikt nie wyszedł z taką propozycją. 
Pozdrawiam: Antoni Staszczyk. 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 02:40. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do Burmistrza Miasta Brzesko w sprawie kolei aglomeracyjnej

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery