dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do Radnych miasta Zielona Góra o kursy autobusów ul. Zamoyskiego

Petycja do Radnych miasta Zielona Góra o kursy autobusów w ciągu ul. Zamoyskiego


Szanowni Państwo.


W Zielonej Górze problemem jest sytuacja monopolu na jednym z rynków usług komunalnych. Cierpimy my- mieszkańcy. W wyniku natręctw sztucznie utrzymywanego monopolu w wielu rejonach miasta autobusy nie kursują. 

Wnoszę do Rady Miasta aby w sposób niezależny od monopolu MZK - oceniła czy na ul. Zamoyskiego mógłby kursować autobus miejski i czy byłaby szansa na przystanek komunikacji miejskiej na rogu Zamoyskiego i ul. Jagiellonki.

Kursy autobusów przez ul. Zamoyskiego są istotne bo powstało tam duże osiedle i nie sposób tam mieszkać bez samochodu. Kursy autobusów powinny także kursować z ul. Zamoyskiego na wprost przez skrzyżowanie z ul. Batorego - do ul. Zdrojowej, Sulechowskiej.

Obecnie ciężko przeżyć bez samochodu jeśli się regularnie przemieszcza do blokowisk przy ul. Jagiellonki i Zamoyskiego.

Okoliczne tereny zielone wykarczowano pod parkingi. Na ul. Jagiellonki od godz. ok. 16.15 do 21-szej autobusy miejskie nie kursują. Jest jeden kurs wieczorem o godz. 21.04. W okolicy są niemal same parkingi, a autobus po południu kursuje co 5 godzin.

Dołączam korespondencję z monopolistą. Wnoszę aby ul. Rzeźniczaka i Zamoyskiego kursowały autobusy- najlepiej w kierunku centrum przesiadkowego. Wzdłuż tych ulic powstały wielkie osiedla a monopolista nie trasuje tutaj kursów autobusu miejskiego.

Pozdrawiam

Adam Fularz 

Wydawnictwo Merkuriusz Polski



Od: Jacek Newelski <j.newelski na serw. mzk.zgora.pl>
Data: czwartek, 29 marca 2018
Temat: (..) o zaniechanie wprowadzania mediów w błąd
Do: adam.fularz na serw. wieczorna.pl
DW: Henryk Kisły <h.kisly na serw. mzk.zgora.pl>


Szanowny Panie Redaktorze

 

Pozwolę sobie w kilku punktach odpowiedzieć na Pana zarzuty:

 

1.       Podawanie fałszywych danych dotyczących ulicy Zamoyskiego

 

Odpowiedź: Podtrzymuje opinię, że ulica Zamoyskiego jest to droga prowadząca przez środek osiedla, kręta, z progami zwalniającymi. Oczywiście autobus jest w stanie przez nie przejechać, musi jednak zwolnić do 3 km/h. Następnie ponownie się rozpędzić i znów hamować, ponieważ progi na tej ulicy znajdują się w odległości 43 metrów i to przy samym bloku. Będzie to wiązało się z dodatkowym hałasem  (bloki położone są zaledwie 7 metrów od ulicy). Problematyczny jest też wjazd od strony ulicy Batorego czy skręt w ulicę Anny Jagiellonki.

Przede wszystkim jednak proszę wziąć pod uwagę, że mieszkańcy nie życzą sobie autobusów pod oknami, natomiast trasa  linii 19 czy 23 wydłuży się  minimum o 6 minut. Czy będzie ta zmiana odpowiadać pasażerom? Poza tym wydłużanie tras bez wprowadzenia dodatkowego pojazdu pogorszy obecną częstotliwość kursów.

 

Nie sądzę, by moje argumenty były fałszywe. Popełniłem natomiast błąd w nazwie ulicy . Nie jest to ulica Zamojskiego tylko Zamoyskiego.

 

2.       Kursy zjazdowe przez ulicę Elektronową

 

Odpowiedź: Niektóre kursy zjazdowe są właśnie realizowane przez ulicę Elektronową znajdującą się w bliskim sąsiedztwie ulicy Zamoyskiego oznaczone jako linia 12 do przystanku Chemiczna.

 

3.       Brak komunikacji na Zamoyskiego i Rzeźniczaka

 

Odpowiedź: Promień dojścia z ulicy Zamoyskiego do przystanków Rzeźniczaka i Elektronowa wynosi do 300 metrów. Podobnie z ulicy Rzeźniczaka można wybrać przystanki Rzeźniczaka czy Mechaników do których ze środka ulicy jest po 300 metrów. Z przystanku Mechaników od 4 kwietnia zwiększy się ilość kursów linii nr 5, które wspólnie z autobusami linii 30 będą kursowały NA PRZEMIAN CO 15 MINUT.

Nie można Zielonej Góry porównywać z Berlinem, który dysponuje zupełnie innymi pieniędzmi na transport publiczny.

 

 

4.       Fałszywa ocena monopolisty

 

Odpowiedź: Moim zadaniem jest dostosowanie komunikacji do potrzeb w ramach obowiązującego budżetu, który nie jest z gumy.  Indywidualne choć głośne wnioski mieszkańców przeważnie nie sprawdzają się po ich wdrożeniu. Tak było chociażby z linią 11 czy ograniczaną w  ilości kursów od 4 kwietnia linią 4. Z kursów tych linii korzystało bardzo niewielu pasażerów.  Nie stać nas na wożenie powietrza.

 

 

 

Pozdrawiam,

Jacek Newelski

_______________________________________

Kierownik Sekcji Rozkładów Jazdy i Marketingu

MZK Zielona Góra

Tel. (+48 68) 452 04 50 wew. 43

http://www.mzk.zgora.pl

 

(..)

From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Wednesday, March 28, 2018 9:08 AM
To: Jacek Newelski; mzk@mzk.zgora.pl
Subject: Petycja o zaniechanie wprowadzania mediów w błąd

 

do Szanowny Pan 

 

Jacek Newelski

Kierownik Sekcji Rozkładów Jazdy i Marketingu

MZK Zielona Góra

 

 

(..) o zaniechanie wprowadzania mediów w błąd

 

Szanowny Panie,

Wprowadza Pan w błąd, podając fałszywe informacje. Wnoszę o zaniechanie wprowadzania mediów w błąd.

 

Pisze Pan o ul. Zamojskiego. Nie jest to uliczka osiedlowa, jest to ulica ze znacznym, intensywnym ruchem samochodowym. Nie jest ona kręta, nie ma na niej większych zakrętów, poza skrzyżowaniem z ul. Jagiellonki, co przecież nie stanowi problemu dla kom. autobusowej. 

Ulica ta ma pełnowymiarową szerokość umożliwiającą kursowanie autobusów. Progi zwalniające? Mogę się mylić, ale chodzę tą ulicą i nie zwróciłem na nie uwagi. Czy wg Pana one się tam znajdują? 

Zresztą- to nijak nie przeszkadza w kursowaniu tamtędy autobusów. Gdybym miał podejmować decyzje w sprawie kursowania autrobusów MZK, część kursów wyjazdowych z zajezdni i powrotnych do zajezdni puściłbym ulicami- od dworca PKP Sulechowską, Zdrojową, Rzeźniczaka, Zamojskiego, Elektronową, Dekoracyjną do zajezdni, tak aby jeździć przez osiedla a nie prez dość pozbawioną zabudowy mieszkaniowej ul. Zjednoczenia. W mojej ocenie marnują Państwo co najmniej kilkaset tys. PLN rocznie mając taką trasę wyjazdu/ zjazdu z zajezdni jak obecnie, czyli przez opustoszałą część miasta, zamiast przez osiedla mieszkaniowe czy przez pobliskie centra handlowe, które przecież dość sporym łukiem Państwo omijają.

Standardowo odległość między przystankami np. w Berlinie to 200 do 500 metrów. Pan zaś tłumaczy że jakiś przystanek jest odległy o 300 metrów, podczas gdy osiedla przy ul. Zamojskiego czy przy uil. Rzeźniczaka są całkowicie pozbawione komunikacji zbiorowej. 

To, co Pan pisze w odpowiedzi, jest w mojej ocenie głosem monopolisty z natręctwami typowymi dla tradycji obsługi komunikacyjnej rodem ustroju autorytarnego. Nikt normalny, przeciętny, spieszący się np. do pracy czy do miasta, we współczesnym świecie nie będzie pokonywał takiego dystansu by skorzystać z usług Państwa monopolu. To przecież 0,3 kilometra, i co najmniej kilka minut straconych codziennie. Ludzie nie mają na to czasu- to przecież widać gołym okiem. W tym mieście znajduje się olbrzymia ilość miejsc, osiedli odciętych od komunikacji zbiorowej. Pan zaś twierdzi że autobusy nie mogą kursować jakoby przez uliczki osiedlowe, co w ogóle nie jest prawdą, i jest fejk-njusem który Pan w uporczywy sposób sprzedaje. Progi spowalniające też nie stanowią problemu dla autobusów. 

Informacje które Pan podał, są w mojej ocenie częściowo albo w całości jednoznacznie fałszywe. Proszę o nie podawanie fałszywych informacji. Wzywam Pana do zaniechania działaności polegającej na przekazywaniu mediom sfałszowanych, nieprawdziwych informacji. 

 

Pozdrawiam,

 

 

W dniu 28 marca 2018 08:14 użytkownik Jacek Newelski <j.newelski na serw. mzk.zgora.pl> napisał:

Dzień dobry

 

Odpowiadając na Pana wiadomość uprzejmie wyjaśniam, że ulica Zamojskiego jest  krętą, wąską drogą osiedlową z progami zwalniającymi nie przystosowana do przejazdów autobusów.


Przy skrzyżowaniu ulic Batorego i Zamojskiego zlokalizowane są przystanki autobusowe („Rzeźniczaka")  obsługiwane przez autobusy linii nr 4,9,10,19,23,39 i N2.

 

Autobusy linii nr 19 i 23 zapewniają połączenia z centrum miasta odjeżdżając na przemian co 15 minut w dni robocze i co 20 minut w soboty i dni świąteczne.

 

Maksymalna odległość do przystanków z osiedla przy ulicy Zamojskiego wynosi 300 metrów. Alternatywnie można skorzystać z przystanków autobusów linii nr 12 i 26 kursujących przez ulicę Elektronową.

 

Wskazane przez Pana połączenie bezpośrednie z przystanków Dolina Zielona do przystanków przy skrzyżowaniu z ulicą Zamojskiego w okresie od grudnia 2016 do końca sierpnia 2017 zapewniały autobusy linii nr 11. Trasa tej linii została zmieniona z uwagi na zerową frekwencję między innymi na wskazanym przez Pana odcinku.

 

 

Pozdrawiam,

Jacek Newelski

_______________________________________

Kierownik Sekcji Rozkładów Jazdy i Marketingu

MZK Zielona Góra

Tel. (+48 68) 452 04 50 wew. 43

http://www.mzk.zgora.pl

 

Dbaj o środowisko - (...)

 

 

From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na serw. wieczorna.pl]
Sent: Thursday, March 22, 2018 10:39 AM
To: mzk na serw. mzk.zgora.pl
Subject: Petycja do MZK o kursy autobusów przez ul. Zamojskiego.

 

Petycja do MZK o kursy autobusów przez ul. Zamojskiego.

 Wnoszę petycję o przedłużenie kursowania autobusów które kursują z osiedla Dolina Zielona na pętlę do ul. Batorego, w innym kierunku, mianowicie ul. Batorego i Zamojskiego a następnie Elektronową i Dekoracyjną, lub Energetgyków, do zajezdni MZK. Jest to np. linia nr 30 czy linia nr 5, o ile pamiętam.

Kursy autobusów przez ul. Zamojskiego są istotne bo powstało tam due osiedle i nie sposób tam mieszkać bez samochodu. Kursy autobusów powinny także kursować z ul. Zamojskiego na wprost przez skrzyżowanie z ul. Batorego - do ul. Zdrojowej.

Wnoszę o takie wyznaczenie kursów, by autobusy kursowały tą trasą co 30-40 minut. Obecnie nie można dojechać z os. Dolina Zielona do tej części miasta, bowiem w dzielnicy za torami kolei MZK w ogóle nie zapewnia kursów pomiędzy osiedlami i częściami tego fragmentu miasta.

Pozdrawiam,

Adam Fularz

Dolina Zielona 24a,

65-154 Ziel. Góra

 



 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

 

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

 

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.




--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 11:19. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do Radnych miasta Zielona Góra o kursy autobusów ul. Zamoyskiego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery