dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o dobudowę peronu na stacji Czermno- Olszamowice na linii CMK w woj. świętokrzyskim

Do Ministra Infrastruktury


Petycja

Szanowni Państwo.
Jakiś czas temu próbowałem dojechać transportem zbiorowym do Przedborza. Nie było to możliwe. Na stacji na linii kolei pasażerskiej w pobliskich Olszamowicach brak było peronu. 

W Olszamowicach już jest stacja kolejowa na linii CMK. Wystarczy dodać pojedynczy tymczasowy peron pasażerski na bocznym torze linii CMK. Nosiłby on nazwę Czermno- Olszamowice. Możnaby go zbudować w pobliżu wiaduktu drogowego od strony wsi. Zatrzymywałyby się tutaj pociągi TLK i regio.

Wyjaśnienia dołączone poniżej nie są zbyt przekonywujące. Nowa stacja kolejowa na linii CMK w woj. świętokrzyskim może uruchomi podobne efekty dla gospodarki regionu jak peron pasażerski we Włoszczowa Północ. Stacja już istnieje. Brakuje peronu. Z reszty kraju dojazd w te okolice bez samochodu w praktyce nie jest wykonalny.

Pozdrawiam

W dniu wtorek, 24 września 2019 media <media na serw. mi.gov.pl> napisał(a):

Szanowny Panie Redaktorze,

funkcjonujące w Europie systemy przewozów regionalnych liniami KDP wykorzystują tabor, którego parametry techniczno-eksploatacyjne są zbliżone do parametrów taboru KDP, szczególnie dotyczy to rozwijanych prędkości. W Polsce tabor kolejowy do przewozów regionalnych charakteryzuje się maksymalną prędkością 110 – 160 km/h. W związku z tym kursowanie pociągów regionalnych po linii kolejowej nr 4 (CMK) ograniczyłoby jej przepustowość przy założeniu, że pociągi Pendolino będą kursować z docelową prędkością 250 km/h., bez zatrzymania na stacjach pośrednich, a pociągi regionalne kursowałyby z prędkością 160 km/h z zatrzymaniami na stacjach Olszamowice i Włoszczowa Północ w torach głównych.

Ponadto w przypadku linii kolejowej nr 4 stacje zlokalizowane są średnio co ok 30 km, rzadko w otoczeniu jakiejkolwiek zabudowy. Tylko dwie stacje posiadają krawędzie peronowe analogicznie do niemieckich (tj. przy torach głównych dodatkowych): Opoczno Południe i Włoszczowa Północ, w związku z tym konieczna byłaby dobudowa nowych peronów.

Linia CMK jest linią łączącą stolice regionów: Mazowsze, Małopolska i Śląsk, dlatego na tej linii kursują głównie pociągi międzyregionalne. Uruchomienie połączeń regionalnych wymagałoby zastosowania przez przewoźników równie szybkiego taboru.

Linia nr 4 omija wiele miejscowości, a zatem dla uruchomienia przewozów regionalnych wymagana byłaby nie tylko budowa dodatkowych peronów, ale również opracowanie systemu dowozu pasażerów do i ze stacji. Kwestie te należą do kompetencji lokalnych samorządów.

W związku z tym budowa na linii nr 4 dodatkowych peronów dla obsługi przewozów regionalnych z perspektywy organizacji ruchu, jak i ekonomicznego punktu widzenia może okazać się działaniem nie do końca efektywnym.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury( .)

 

From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, September 10, 2019 8:49 AM
To: media <media na mi.gov.pl>
Subject: Pytanie o budowę stacji Olszamowice na linii CMK w woj. świętokrzyskim

 

Do Ministra Infrastruktury

 

Szanowni Państwo,

Spółka PKP PLK S.A. okłamuje media. Właśnie jechałem pociągiem ICE z Monachium do Norymbergi i linia kolejowa dużych prędkości miała stacje kolejowe pasażerskie a nawet przystanki. 

 

PKP Polskie Linie Kolejowe wprowadzają w błąd. Czy MI zamierza coś zrobić z tym stanem faktycznym?  Spółka nie odpowiada na zarzuty oszustwa.

 

 

Pozdrawiam

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.pl>
Data: wtorek, 18 grudnia 2018
Temat: Ponowne pytanie o budowę stacji Olszamowice na linii CMK w woj. świętokrzyskim
Do: Rzecznik <Rzecznik na plk-sa.pl>


Drodzy Państwo.  
Proszę o odpowiedź nie zawierającą informacji falszywych. Linie dedykowane dla prędkości 250 km/h i więcej- mają liczne stacje pośrednie- ja sam jakiś czas temu w Niemczech jechałem na takiej nowej linii pociągiem regionalnym który obsługiwał na niej mniejsze stacje.

Państwo piszą o zmniejszeniu przepustowości przy tak niewielkim natężeniu ruchu jak na linii CMK? To żart czy na serio? Czy kiedykolwiek wcześniej oglądali Państwo ruch na popularnej  linii kdp stojąc na peronie stacji pośredniej na takiej linii?
Pozdrawiam

W dniu wtorek, 11 grudnia 2018 Rzecznik <Rzecznik na plk-sa.pl> napisał(a):
>  
>
> Panie Redaktorze,
>
>  
>
> Linia CMK jest dedykowana dla dużych prędkości i docelowo ma zostać dostosowana do prędkości do 250 km/h, stąd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie zakładają prowadzenia regionalnego ruchu pasażerskiego na tej linii.  Prowadzenie na tej linii ruchu pociągów z większą liczbą postojów, a tym samym z mniejszą prędkością handlową, powodowałoby zmniejszenie jej przepustowości.
>
> Z poważaniem,
>
> zespół prasowy
> PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
> rzecznik na plk-sa.pl
> tel. + 48 22 473 30 02
>
>  
>
>  
>
>  
>
> From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz@wieczorna.pl]
> Sent: Wednesday, December 5, 2018 10:15 AM
> To: Rzecznik <Rzecznik na plk-sa.pl>
> Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Pytanie o budowę stacji Olszamowice na linii CMK w woj. świętokrzyskim
>
>  
>
> Ponawiam pytanie prasowe. Proszę o udzielanie merytorycznych odpowiedzi na pytania prasowe. Pytałem o uruchomienie peronu na istniejącej stacji Olszamowice celem skierowania na linię CMK pociągów regio. Państwo odpisywali że nie, że Państwo nie planują, ale nie wiem czy to sensowna odpowiedź, bo nie podano żadnych powodów. Pytałem o te powody:
>
>  
>
>  
>
>  
>
> A czy można prosić o powód tej decyzji?

>
>  
>
> wt., 20 lis 2018 o 09:58 Rzecznik <Rzecznik@plk-sa.pl> napisał(a):
>
> Panie Redaktorze,
>
> PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują budowy stacji pasażerskiej w Olszamowicach.
>
> Z poważaniem,
>
>  
>
> zespół prasowy
>
> PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
>
> rzecznik na plk-sa.pl
>
> tel. + 48 22 473 30 02
>
>  
>
>  
>
> ---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
> Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
> Data: 12 czerwca 2016 11:53
> Temat: Pytania prasowe Olszamowice
> Do: "rzecznik na plk-sa.pl" <rzecznik na plk-sa.pl>
>
> - W wielu krajach na liniach kolei szybkich budowane są przystanki kolejowe. Jakie jest stanowisko PKP PLK w sprawie budowy peronu pasażerskiego na stacji w Olszamowicach? Znajdują się tam tory kolejowe które możnaby wysposażyć- wzorem stacji Włoszczowa Północ- w peron pasażerski. 
>
> Czy powstanie stacja pasażerska Olszamowice na linii CMK? Proszę o odpowiedź.
>
> Pozdrawiam
>
>  
>
> ---------- Forwarded message ---------
> From: Adam Fularz <Adam.Fularz na wieczorna.pl>
> Date: pon., 29 paź 2018 o 23:12
> Subject: Pytanie o TERGV w woj. świętokrzyskim
> To: <kancelaria sejmik.kielce.pl>
>
>  
>
> do UMWS
>
>  
>
> - na liniach TGV we Francji kursuja pociągi regionalne oznaczone jako TERGV. Są to pociągi regionalne kursujące liniami duzych prędkości. Co UMWS sądzi o idei wprowadzenia takich połączeń w woj. świętokrzyskim?
>
>    TERGV
>
>  
>
> Le transport express régional à grande vitesse, skróty to TERGV lub TER-GV. Jest to system transportu regionalnego na północy Francji w którym do obsługi regionu wykorzystuje się linie dużych prędkości. Prędkości maksymalne jakie osiągają składy regionalne to 300 km na godzinę. Pociągi obsługują sieć 8 dworców. Przewoźnikiem jest spółka państwowa SNCF Mobilités. 
>
>  
>
> Linie:
>
> Lille-Europe – Arras (20 min) ;
>
> Lille-Europe – Dunkerque (35 min) ;
>
> Lille-Europe – Calais-Fréthun (30 min) – Calais-Ville (40 min) ;
>
> Lille-Europe – Calais-Fréthun (30 min) – Boulogne-Ville (1 h) ;
>
> Lille-Europe – Calais-Fréthun (30 min) – Boulogne-Ville (1 h) – Étaples - Le Touquet (1 h 20 min) – Rang-du-Fliers - Verton - Berck (1 h 30 min).
>
>  
>
> Pociągi TERGV do miasta Boulogne-Ville okazały się szczególnym sukcesem.
>
>  
>
> TER-GV, łączące skrót TER (francuski pociąg regionalny) i TGV (pociąg dużych prędkości), są regionalnymi TGV łączącymi względnie pobliskie miasta (w odległości 100-200 km) za pomocą dedykowanej linii dużych prędkości LGV Nord (Paryż- Lille-Calais). Do tej pory te pociągi działają tylko w regionie Nord-Pas-de-Calais.
>
>  
>
> W 2001 r. uruchomiono pierwsze trzy linie:
>
>  
>
> Lille Europe - Dunkierka (30 min): pierwsza połowa podróży odbywa się na LGV Nord do rozjazdu w pobliżu Hazebrouck, po którym pociąg jedzie z mniejszą prędkością na konwencjonalnej linii do Dunkierki.
> Lille Europa - Calais Fréthun (30 min.) - Calais-Ville (35 min): Na północnym krańcu LGV Nord w Calais-Fréthun pociąg kontynuuje w kierunku stacji Calais-Ville. Na tej linii jeździ bardzo mało pociągów.
> Lille Europa - Calais Fréthun (30 min.) - Boulogne-Ville (55 min) - Étaples-Le Touquet - Gare de Rang-du-Fliers: Do roku 2010 linia kończyła się w Boulogne. [1] Ta linia biegnie teraz do Rang-du-Fliers-Verton. Na północnym krańcu LGV Nord w Calais-Fréthun, pociąg kontynuuje konwencjonalną linią z mniejszą prędkością w kierunku Boulogne, Étaples i Rang. Pasażerowie jadący do Calais-Ville mogą również skorzystać z tej linii, transfer z Calais-Fréthun do Calais-Ville za pomocą regularnych pociągów TER lub autobusów dostępnych w ciągu 30 minut od odjazdu / przyjazdu każdego pociągu. Niektóre pociągi raczej mają swój koniec w Boulogne lub Étaples.
>
> Czwarta linia, Lille Europe - Arras, została dodana w 2007 roku. Sukces tej linii doprowadził do dalszego wzrostu przepustowości.
>
>  
>
> Także miasta bretońskie: Rennes, Laval, Angers oraz Nantes sa połączone liniami KDP z prędkością 200 km /h- do których dostosowano poprzez przebudowę zwykłe składy pociągów regionlnych. Inne francuskie systemy połaczeń regio z prędkośią 200 km/h to system Interloire oraz system "TER 200". System Interloire nad rzeką Loarą uruchomiono 25 września 1994 roku. Kursują 3 pary pociągów dziennie. System TER200 kursuje z prędkością 200 m na godzinę i aż 20 razy dziennie w każdym kierunku między Sztrasburgiem a Bazyleą. 
>
>  
>
> wg https://fr.wikipedia.org/wiki/TERGV
>
>  
>
>  
>

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

 

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

 

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

 

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

 

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

 



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 06:49. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o dobudowę peronu na stacji Czermno- Olszamowice na linii CMK w woj. świętokrzyskim

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery