dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o naprawę linii kolei turystycznej Sulechów- Cigacice port: akcja portalu Riviera Zielonogórska

Do Zarządu Województwa Lubuskiego


Zwracam się z petycją o przeprowadzenie naprawy linii kolejowej Sulechów- Cigacice port. Przy bosmanacie uruchomionoby przystanek końcowy dla szynobusu turystycznego i naprawionoby końcowy fragment torowiska. Odkopanoby przejazd kolejowy w Górkach Małych. Oczyszczonoby torowisko.

Prowadzę wydawnictwo i słucham narzekań na nieczynne torowisko do portu rzecznego. Wiele osób stara się by w porcie działo się wiele imprez i festiwali zaś z uwagi na stan "starego" mostu autobusy nie kursują- chyba że ktośby jechał z przesiadkami. Państwa zadaniem jest utrzymanie sieci kolejowej w regionie. Linia do Cigacic Port została porzucona. Wymaga ona naprawy. Zadaniem UMWL jest umożliwienie podróży transportu zbiorowego w regionie.

Domagamy się umożliwienia zorganizowania takich połączeń kolejowych dla turystów kierujących się do portu rzecznego. Są one często organizowane komercyjnie - np. do Cigacic Port pociągi oferował "Turkol". Obecnie nie jest to możliwe. Żądamy natychmiastowej naprawy torowiska i terenu stacji- przystanku kolejowego przy bosmanacie i kozłach oporowych obu torów kolei w porcie. 

Pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski

Załacznik- korespondencja

Od: Wojciech Majdański <w.majdanski na serw. lubuskie.pl>
Data: środa, 26 czerwca 2019
Temat: Linia kolei Sulechów- Cigacice port: pytanie portalu Riviera Zielonogórska
Do: adam.fularz@wieczorna.pl


Szanowny Panie,

W załączniku przesyłam odpowiedź na wiadomość e-mail z dnia 24.06.2019 r.

Z poważaniem,


Wojciech Majdański

Główny specjalista

Stanowisko ds. kolejnictwa


Departament Infrastruktury i Komunikacji

Wydział Transportu

w.majdanski@lubuskie.pl tel. +48 68 45 65 447

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze

ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra

www.lubuskie.pl

 

 


Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego posiada certyfikat ISO 9001:2015 oraz ISO 27001:2013


Pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz tego e-maila

    Please consider the environment before printing this e-mail



Od: "Adam Fularz" <adam.fularz@wieczorna.pl>
Do: "kancelaria ogolna" <kancelaria.ogolna@lubuskie.pl>
Wysłane: niedziela, 23 czerwca, 2019 21:31:17
Temat: Linia kolei Sulechów- Cigacice port: pytanie portalu Riviera Zielonogórska

Do UMWL
Temat: Linia kolei Sulechów- Cigacice port: pytanie

Riviera Zielonogórska to pomysł na reaktywację rzeki i portu dla miasta Zielona Góra. Proponujemy aby UMWL uruchomił sezonowe kursy kolei turystycznej do bocznicy kończącej się za budynkiem bosmanatu w Cigacicach. Zdjęcia torowiska dołączam.

dla proponowanego połączenia sezonowego mam pytania : 1. czy jest możliwe uruchomienie połączeń (po odkopaniu zasypanego przejazdu na drodze szutrowej w Górkach Małych) i jak wygląda z możliwym wprowadzeniem połączeń przy obecnej przepustowości odcinka Sulechów- Ziel. Góra :
opis:
dokonanie reaktywacji istniejącej linii kolei turystycznej (czyli linii szynobusu spalinowego) kursującej z Zielonej Góry do Cigacice-Port przez Sulechów- o nazwie "Zielonogórska Kolej Odrzańska" i kursującej w weekendy w czerwcu, lipcu i sierpniu. W centrum wsi Cigacicie, przy nabrzeżu portowym, powstałby przystanek kolejowy o proponowanej nazwie "Port miejski Zielona Góra- Cigacice" przy czym obecny właściciel musiałby udostępnić (wynająć) teren. 
Czy UMWL przeznaczy środki na sfinansowanie kursowania pociągu turystycznego- szynobusu, w weekendy np. 4-6 razy dziennie. Jakie będą koszty?

Co nam odpowiediano:

Panie Redaktorze,
pytania na temat możliwości uruchomienia połączeń na danej trasie należy kierować do Organizatora w danym województwie, czyli w tym przypadku do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego lub do jednostki samorządu terytorialnego, która byłaby zainteresowana finansowaniem i uruchomieniem pociągów.  

Pozdrawiam, 

Dominik Lebda
Rzecznik Prasowy

Przewozy Regionalne sp. z o.o.

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

--

Pozdrawiam,


Celestyna Polcyn

Inspektor

 

Departament Administracyjno-Gospodarczy, Wydział Administracyjno-Gospodarczy c.polcyn@lubuskie.pl tel. 68 45 65 592

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra www.lubuskie.pl

 
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego posiada certyfikat ISO 9001:2015




--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 14:22. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o naprawę linii kolei turystycznej Sulechów- Cigacice port: akcja portalu Riviera Zielonogórska

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery