dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Nieczynne/ rozebrane linie kolejowe Łódzkiego

Pytanie do UMWŁ:
Dlaczego znowu rozbierane są bocznice do centrum miast?? W Sieradzu nieznany jest los torowiska do centrum miasta. 
Załącznik: korespondencja

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz 
Date: czw., 1 wrz 2016 o 22:40
Subject: Nieczynne/ rozebrane linie kolejowe Łódzkiego



Jakiś czas temu napisałem że Łódź posiada opuszczony system kolejowy znany z tego że przewozi kilkadziesiąt razy mniej pasażerów niż podobny system w Trójmieście, przy porównywalnej sieci kolejowej. Zarzuciłem zniszczenie i rozbiórkę większości sieci kolejowej. Tylko mniejsza część sieci jest zmodernizowana i wyremontowana. Większość sieci kolejowej regionu Łodzi jest zużyta, zniszczona, a prędkości handlowe pociągów na tych liniach są niskie. 

Jeden z lokalnych polityków napisał: 

To godne potępienia pisanie takich bredni jak "Łódź posiada opuszczony system pasażerskiego transportu kolejowego, którego większość linii i odgałęzień jest albo zniszczona, albo wręcz rozebrana. " Jaką konkretnie linię kolejową w Łodzi rozebrano. Proszę się parę razy zastanowić nad tym nim Pan cokolwiek napisze.

Podtrzymuję opinię że większość linii i odgałęzień jest albo zniszczona- albo zamknięta. Autor jednakże ma rację zarzucając mi błąd- na terenie Łodzi zlikwidowano jedynie bocznice, które - wzorem na przykład Kopenhagi- także można odbudować, Przecież korytarz transportowy w mieście kosztuje ok. 60 mln PLN za kilometr. Warto więc wykorzystać do maksimum już istniejące bocznice i korytarze po dawnych bocznicach w celu rozwoju sieci przewozów pasażerskich.
 Jednakże w regionie zlikwidowano znacznie więcej linii kolejowych. Poniżej ich lista, uzupełniona o uwagi internautów, często bardzo kąśliwe.



Rozebrano linie kolejowe:
Piotrków Tryb.- Sulejów (wąskotorowa, rozebrana pod poszerzenie drogi krajowej)
Kolej Scheiblerowska - bocznica
Rogowiec- Biały Ług (kolej pracownicza obsługująca dowozy pracowników)
Linia towarowa Łódź Kaliska- Centrum Handlowe Manufaktura- bocznica
Łódź - Tuszyn (1000 mm)- linia tramwaju podmiejskiego
Łódź- Aleksandrów (1000 mm)- linia tramwaju podmiejskiego
Stryków- Ozorków- rzekomo rozebrana w latach 20-tych XX wieku.
Jackowice- Brzozów- Sierpów- wg opinii niektórych- kolej przemysłowa
Krośniewice- Opiesin- rozebrana w 1993 roku
Krośniewice- Ostrowy (rzekomo nadal istnieje)
Żychlin- Żychlin Centrum (Żychlin Elektrownia)- bocznica
Sieradz- Sieradz Centrum- bocznica- chyba zdemontowana finalnie do ul. Starowarckiej
Żychlin- Muchnice Wygwizdów- rozebrana po II wojnie św.
Żychlin- Kiernozia- Brzozów Stary- jak wyżej
Łódź Fabryczna- łącznica do kolei Scheiblerowskiej- bocznica
Łódź Lublinek- bocznica do Łódź ul. Innowacyjna
Koluszki- Regny- Mikołajów (na odcinku Regny- Mikołajów istnieje nadal)

Linie nieczynne w ruchu pasażerskim:
Piotrków Trybunalski- Kopalnia Bełchatów
Tomaszów - Spała (czynna tylko sezonowo)
Opoczno- Końskie
Zduńska Wola- Działoszyn
Łask- Zelów Herbertów (bocznica, w jednym miejscu torowisko przerwane)
Ozorków- Krośniewice (ruch drezynowy)
Łódź Chojny- Łódź Andrzejów Szosa- Łódź Janów (czynny odcinek Łódź Chojny- Łódź Olechów)
Łódź Pabianicka- Łódź Karolew (odnoga do nieczynnego dworca kolejowego czołowego Łódź Karolew- Łódź Towarowa)
Zduńska Wola- Barłogi
Krośniewice- Wielka Wieś Kuj.
Rogów- Biała Rawska (tylko ruch turystyczny)
Łódź Żabiniec- Obi/ Carrefour przy ul. Szparagowej (istnieją dwie bocznice, z czego jedna przechodzi przez halę przemysłową, a druga- omija ją od północy i to ona mogłaby być wykorzystana w ruchu pasażerskim).

Patryk Grudziński oburzył się fragmentem gdzie wypominałem o istnieniu: "upadłego i zbankrutowanego systemu kolei miejskiej w Łodzi"- Autor ten napisał: "Facet co Ty (...)! Ten system dopiero się krystalizuje, więc ani upadły ani zbankrutowany. (...)"

Fot. Linia do Zelowa jest nieczynna
Szlak Łask - Zelów (8)
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


--

Posted by Telewizja Opera on 01:06. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Nieczynne/ rozebrane linie kolejowe Łódzkiego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery