dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Przypomnienie do UM Mielno o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim


PRZYPOMNIENIE
Przypomnienie redakcji przed skierowaniem sprawy na drogę sądową: Pytania prasowe w sprawie nieczynnej atrakcji turystycznej (tramwaju do Unieścia)

Szanowni Państwo,
Redakcja składa do władz gminy Mielno propozycję uruchomienia testowo kursów szynobusu- nowoczesnego spalinowego tramwaju, do Unieścia, po drodze na której dodanoby torowisko poprzez jego odbudowę. Jest to zwykły szynobus w wykonaniu tramwajowym (ma lusterka, dzwonek, niskie podłogi etc.).


Gdyby gmina w ogóle chciała, taki tramwaj spalinowy można nawet wypożyczyć od producenta. Do Unieścia już kursowały pociągi pasażerskie przewoźnika, jednak wg opowieści jakie dotarły do redakcji, torowisko było problematyczne, przez co z czasem zrezygnowano z tej trasy. 

Jako wydawca sądzę że bezproblemowo można uruchomić kursy w relacji dworzec PKP-Unieście, korzystając z faktu iż torowisko do Mielna jest w zarządzie gminnym i po prostu przedłużobnoby je. Zarzucam że brak takiej oferty jest działaniem na szkodę gminy. Zwłaszcza że Unieście, dokąd dociera bocznica, to ważny generator ruchu, na której ruch takich składów miejskich nie utrudniałby czy blokował ruchu na głównych drogach samochodowych regionu, bowiem byłby alternatywą mającą na celu odkorkowanie sieci drogowej Unieścia. 

Jest dla mnie ewidentnym że gmina wykazuje brak woli w sprawie, nie jest przychylnie nastawiona dla transportu szynowego w mieście, nawet w formie atrakcji turystycznej. Zlikwidowano torowisko wzdłuż ulicy Chrobrego i 6 Marca, redakcja wnosi  o odbudowę torowiska do rogu ulic 6 Marca/ Morskiej, dla kursów szynobusu miejskiego w sezonie letnim. Redakcja wielokrotnie pisała do UM Mielno w tej sprawie. 

Wnoszę aby UM w Mielnie odbudował te torowiska dodając tory gdzie brakują oraz platformy peronowe tymczasowe (np. drewniane) dla kursów w sezonie letnim 2021 (już obecnym). Wnoszę o nakazanie zmiany organizacji ruchu tak aby torowisko nie było zastawione zaparkowanymi samochodami osobowymi.  Wnoszę o zabezpieczenie środków w budżecie gminy na odbudowę torowiska do ulicy 6 Marca i Chrobrego które zdaniem redakcji- bezprawnie zlikwidowano, jako że w terenie zurbanizowanym był popyt sezonowy na usługi transportowe tr. szynowym. Byłoby to połączone z przebudową centrum przesiadkowego "Mielno Dworzec PKP". Tymczasowo szynobusy miejskie zamiast do ul. Wakacyjnej, mogłyby dojeżdżać bocznicą nowozbudowaną do ulicy Chrobrego/ róg Kościuszki (deptak).
Załączam szkice.
Z wyrazami szacunku
Adam Fularz
Dolina Zielona 24a, Ziel. Góra

---------- Forwarded message ---------
Od: Marcin Sobierajski <m.sobierajski na serw. gmina.mielno.pl>
Date: śr., 25 lis 2020 o 08:13
Subject: Re: Pytanie do UM Mielno o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
To: Adam Fularz <Adam na serw. wieczorna.pl>


Witam,

Gmina Mielno od prawie roku uczestniczy w konsultacji prac koncepcyjnych, o których poinformowało Pana PLK, mało tego, wraz z Miastem Darłowo znacznie wcześniej  zabiegaliśmy o wszczęcie takich prac. Nie wiem skąd zarzut, że o tym nie wiemy.  Natomiast z uwagi, że nie jesteśmy zleceniodawcą tego projektu, to nie wychodzimy przed szereg z udzielaniem  informacji  na ten temat, bo i sami niewiele wiemy a nasze opinie nie są wiążące dla PLK. Fakt tworzenia opracowań koncepcyjnych nie przesądza jeszcze o realizacji. Koszty budowy takiego projektu są z perspektywy budżetu Gminy Mielno astronomiczne, oczywiste jest więc, że to nie Gmina Mielno będzie realizować ten projekt tylko PLK, najprawdopodobniej z udziałem środków  UE. Oczywiste jest także, że Gmina Mielno nie będzie czynić żadnych inwestycji do czasu rozstrzygnięcia losów projektu podjętego przez PLK. Obecnie rewidujemy nasze plany dotyczące "centrum przesiadkowego", o których Pana informowałem wcześniej, a które to plany sięgają 2014 r. Obecnie perspektywa wielokrotnie szerszej inwestycji PLK stawia część naszego projektu pod znakiem zapytania.

z poważaniem,

Marcin Sobierajski
Kierownik Referatu Rozwoju i Zamówień Publicznych,
Pełnomocnik Burmistrza ds. Strategii i Rozwoju

Urząd Miejski w Mielnie
ul. Bolesława Chrobrego 10
76-032 Mielno
tel. 94 345 98 66
Mielno.pl | Facebook
Instagram | Youtube


W dniu 24.11.2020 o 10:30, Adam Fularz pisze:

do UM w Mielnie, 

Dzień dobry, Szanowni Państwo,
Jak to możliwe że władze miasta nie wiedza że zlecono prace planistyczne w sprawie linii kolejowej do Mielna? Poniżej opis tego zlecenia w korespondencji.

Czy władze miasta podejmą próbę złożenia wniosku o dofinansowanie projektu reaktywacji połączenia szynobusem do Mielna w trakcji elektrycznej i z wjazdem kieszeniowym w ramach programu Kolej Plus? Czytałem że planowany jest wjazd kieszeniowy do stacji Mielno. Czy on powstanie, czy jest to tylko koncepcja?

Czy można zmienić koncepcję i dodać drugi tor, drugi peron? Czyli układ dwutorowy dworca czołowego? Jeśli miały być dodany wjazd kieszeniowy, wówczas dodatkowo dojdą pociągi pospieszne i regionalne linii Koszalin- Kołobrzeg.

czy UM Mielno uwzględni wyniki prac planistycznych tak aby w przyszłości :

dworzec kolejowy w Mielnie był przelotowy a nie końcowy, jak obecnie
- dało się odtworzyć linię do Unieścia
- dało się ukończyć bieg poc pospiesznego TLK, na co gmina chyba liczy. Być może obecne perony powinny zostać wykorzystane do celu poc. pospiesznego a powinien się pojawić nowy peron w innej lokalizacji. 
- dało się zmienić kierunek ruchu poc. pospiesznym lub pociągiem TLK albo ezt.
Pozdrawiam
Adam Fularz

---------- Forwarded message ---------
Od: media <media na serw. mi.gov.pl>
Date: wt., 24 lis 2020 o 08:12
Subject: RE: Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
To: Adam Fularz 


Szanowny Panie Redaktorze,

w ramach prac planistycznych, prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, związanych z nową perspektywą finansową, jedną z inwestycji rozważanych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2021 – 2027 jest projekt „Prace na linii kolejowej nr 418 Sławno - Darłowo z wydłużeniem do Darłówka". Obecnie nie jest znana kwota dostępnej alokacji środków Unii Europejskiej na projekty kolejowe oraz nie są znane zasady przygotowania, oceny i wyboru projektów w ramach kolejnej perspektywy finansowej. W związku z tym obecnie nie jest możliwe wskazanie projektów planowanych do realizacji w przyszłej perspektywie finansowej.

W 2018 r. PKP PLK SA zawarła umowę. na realizację studium wykonalności, która zakładała wykonanie analiz dla istniejącego już ciągu transportowego poprzez linię kolejową nr 202 i 402 na odcinku Słupsk – Koszalin – Stargard/Kołobrzeg – Goleniów.

W marcu 2020 r. w ramach tego samego projektu, spółka zawarła odrębną umowę na realizację studium wykonalności zakładającego wykonanie dodatkowych analiz w dwóch aspektach:

- budowy nowej linii kolejowej z Darłowa wpinającej się w linię kolejową nr 202 na szlaku Karwice – Skibno;

- budowy nowej linii kolejowej z Mielna wpinające się w linię kolejowa nr 402 w okolicach stacji Mścice bądź w okolicach Będzina/Ustronia Morskiego.

Aktualnie w PKP PLK SA trwają szczegółowe analizy techniczne dotyczące ustalenia wariantu przebiegu linii kolejowej. Zakończenie prac nad studium wykonalności spółka wstępnie planuje do końca 2021 r.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

Tel. 22 630 11 22

(..)

 

Dalsza realizacja ww. przedsięwzięcia jest zależna m.in. od wielkości dostępnych źródeł finansowania.

 

 

From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, October 28, 2020 6:44 PM
To: media 
Subject: Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim

 


Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim

 

do MI

 

Szanowni Państwo,

W sezonie letnim problemem jest dojazd do miejscowości nadmorskich. Wystarczy dobudować dwa odcinki toru i odbudować jedną z linii kolei, by pociągi, zamiast omijać wybrzeże Bałtyku poza Kołobrzegiem, Sopotem, Międzyzdrojami, półwyspem Helskim, zbliżyła się do plaż.

W załączniku dołączyłem szkice tych połączeń. Pamiętam, że PKP PLK jakiś czas temu dokonywała podobnych analiz. Czy coś z nich wyszło? Pamiętam, że jedną z propozycji było by przebudować wjazd na stację w Mielnie na kieszeniowy, tak by pociągi regionalne i dalekobieżne mogły w sezonie obsługiwać ten kurort. Niestety, urząd który zarządza tym torowiskiem, nic na ten temat nie wie. Czy MI może udzielić informacji na temat wyników tej "burzy mózgów"? W załączniku redakcja przesyła koncepcję obsługi kilku miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim.

 

Pozdrawiam, życzę zdrowia w czasie pandemii,

Adam Fularz

 

 

--

Korespondencja w sprawie:

 

Dzień dobry,

Informuję, że nie mamy żadnych informacji na temat "wjazdu kieszeniowego" do stacji w Mielnie.

Obecnie Gmina Mielno jedynie współfinansuje organizację przewozów na trasie Koszalin-Mielno. Właściwym źródłem wszelkich informacji na ten temat jest Urząd Miejski w Koszalinie.

Natomiast Gmina Mielno będzie realizować w latach 2020-2021 Budowę Centrum przesiadkowego w Mielnie. Projekt ten będzie realizowany ze środków RPO WZ 2014-2020, w ramach Strategii ZIT KKBOF (Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Koszalińsko-Kołobrzeskio-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego).


W ramach Centrum zostanie przebudowany tor kolejowy na stacji Mielno, powstanie nowy peron z wiatą dla pasażerów, pawilon dworcowy z kasami biletowymi, toaletami oraz kioskiem, a także zagospdarowanie terenu, w tym infrastruktura rowerowa. Powstanie także infrastruktura dla pieszych, tak aby obszar centrum przesiadkowego integrował osiedla miasta (obecnie tory "odcinają" od miasta pewien obszar objęty rewitalizacją - budowa centrum ma więc także walor rewitalizacyjny). W ramach przedsięwzięcia przebudowany zostanie także pas drogi wojewódzkiej 165, powstanie nowe przejście dla pieszych, 3 nowe wiaty przystankowe oraz dwa parkingi typu kiss&ride oraz postój taxi. Zostanie także wydłużona o 300 metrów ścieżka rowerowa z Koszalina do Mielna. W załączeniu wizualizacja.
Na temat tej jak i innych inwestycji Gminy Mielno mogę udzielić dalszych informacji. 

Marcin Sobierajski
Pełnomocnik Burmistrza ds. Strategii i Rozwoju
Kierownik Referatu Rozwoju i Zamówień Publicznych
Urząd Miejski w Mielnie

 

-- 

Pytanie do PKP PLK:

Czytałem że planowany jest wjazd kieszeniowy do stacji Mielno. Czy on powstanie, czy jest to tylko koncepcja?

 

Odpowiedzi PKP PLK:

Linia kolejowa do Mielna wraz ze stacją Mielno nie są w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Pozdrawiam

 

Karol Jakubowski

Zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ul. Targowa 74                                                

03-734 Warszawa


-- 

opracował:

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

 

--

Posted by Telewizja Opera on 22:50. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Przypomnienie do UM Mielno o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery