dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odwołanie od decyzji GK.7242.28.2021: kolej podmiejska Gorlice

do Radnych gminy miasta Gorlice

Odwołanie od decyzji GK.7242.28.2021

Szanowni Państwo,
Sieć infrastruktury która proponowałem wykorzystać poprzez dodanie przystanku w centrum Biecza, jest warta około 500 mln PLN, jest to kapitał który nie pracuje. Mimo że jest to technicznie możliwe aby uruchomić za pomocą szynobusu niewielkim kosztem usługę wzorowaną na Podhalańskiej Kolei Aglomeracyjnej, co da o wiele szybszy i bardziej atrakcyjny czas przejazdu, Państwo wskazują na operatora MZK Gorlice i sieć drogową, przez co czas połączenia jest o wiele dłuższy a przez to mniej atrakcyjny. W mojej ocenie z takim Państwa podejściem- aglomeracja nie wykształci się. 

Proponuję zmiany:

operatorem kolei aglomeracyjnej Gorlice- Zagórzany- Libusza - Biecz byłby Miejski Zakład Komunikacyjny sp. z o.o. który wynająłby przewoźnika np. Koleje Małopolskie czy Polregio (obie z Krakowa) czy SKPL (z Zagórza)- do tego celu. Dokonanoby montażu finansowego- większość kosztów przejąłby Urząd Marszałkowski, gminy BiecZ, Gorlice etc. dopłaciłyby relatywnie niewielkie kwoty, system działałby na wspólnym bilecie kolejowo - autobusowym, pociągi i autobusy jeżdziłyby naprzemiennie. Osiągniętoby co najmniej ofertę z czasów komunizmu na linii do Biecza, tj. 15 par do Biecza i 22-23 pary w tym połączenia nocne, na trasie do Gorlice Zagórzany. \
Pozdrawiam,
Adam Fularz

załącznik:

Komunikacja miejska wg Wikipedii

W okresie PRL Miejską Komunikację Samochodową obsługiwało Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej. Utrzymywano m.in. linie:

1 Gorlice - Zagórzany - Libusza - Biecz (15 połączeń na dobę w dni powszednie oraz 2 w dni targowe, 10 w dni świąteczne),
2 Ropica Górna - Sękowa - Siary - Gorlice (15 połączeń na dobę w dni powszednie oraz 1 w dni targowe, 7 w dni świąteczne, przy czym z Ropicy 3 w dni powszednie i 2 w dni świąteczne, a z Siar dodatkowo 6 kursów w dni robocze),
3 Gorlice - Zagórzany stacja kolejowa (7 połączeń w dni robocze i 8 w dni świąteczne, w tym kursy nocne o 2:05, 3:40 i 23:04),
4 Gorlice - Sokół - Dominikowice - Kryg (10 połączeń na dobę w dni powszednie oraz 3 w dni świąteczne)[25]

W październiku 2019 roku Miejski Zakład Komunikacyjny przeszedł gruntowne zmiany oraz modernizację. Tabor został zasilony jedenastoma niskopodłogowymi autobusami marki Solaris, dostosowanymi do komfortu podróży osób starszych, kobiet w ciąży, oraz osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Utworzono nowe linie dojeżdżające na obrzeża miasta oraz do sąsiednich gmin. Obecne linie:

0 Pod Lodownią - Stróżówka
1 Kochanowskiego - Biecz
2 Bystra - Osiedle Górne
3 Zajezdnia - Pod Lodownią
5 Stróżówka - Kobylanka
6 Kobylanka - Szymbark
7 Moszczenica - Pod Lodownią
8 Bielanka - Moszczenica
9 Gorlice - Staszkówka
15 Gorlice - Libusza
17 Gorlice - Owczary

Z momentem uruchomienia połączenia kolejowego Kraków – Stacja Zagórzany, powstała nowa linia autobusowa która poprowadzona została od Zajezdni MZK, przez Krytą pływalnię -do stacji kolejowej w Zagórzanach. Linia ta jest bezpłatna dla wszystkich pasażerów. Gorlicki MZK oferuje darmowe przejazdy na wszystkich swoich liniach podczas "Dnia bez samochodu".

Posted by Telewizja Opera on 01:15. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odwołanie od decyzji GK.7242.28.2021: kolej podmiejska Gorlice

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery