dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Skarga w sprawie odmowy kompleksowej rozbudowy systemu kolei aglomeracyjnej - Sieradzka Kolej Aglomeracyjna (SKA)

Do
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Sieradzu. Sieradz, Plac Wojewódzki 3.

Szanowni Państwo,
Wnoszę o wyjaśnienie sprawy zachowania władz miasta w sprawie pytań o rozbiórkę torowisk jakie proponowano jako kluczowych dla projektu Sieradzkiej Kolei Aglomeracyjnej. 
Oto odpowiedzi władz miasta udzielone telefonicznie:
"-były jakieś badania?
-jakie są koszty?
-Bo nie wiem o co Panu chodzi. Ciągnięcie teraz kolei przez centrum miasta - korzyści są niewspółmierne do kosztów,a temat jest wzięty z kosmosu.
Pytanie redakcji: Ale była bocznica;
"Bocznica kolejowa o której Pan mówi, to była własność prywatna
W tym momencie na terenie bocznicy jest budowany market budowlany i ta bocznica już w tym momencie w części nie istnieje."
Wnoszę do SKO o wywłaszczenie tego terenu wg specustawy kolejowej, miasto tego wniosku nie chce składać, przedstawiciel władz miasta pyta się - "po co? Teren nie jest terenem miasta, jest zabudowany infrastrukturą stanowiącą market budowlany i nie ma możliwości aby tam cokolwiek odtworzyć"
Pytanie redakcji
Ale czemu Pan mówi że nie ma możliwości aby tak cokolwiek odtworzyć?
Odpowiedź strony pozwanej 
Dziękuję bardzo, do widzenia (ucina rozmowę)
Zarzucam odmowę udzielenia odpowiedzi, niechęć do projektu objawiająca się brakiem odpowiedzi, ucinaniem, rozmowy, demontażem torowisk.
Pozdrawiam,
Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

---------- Forwarded message ---------
Od: Tomasz Bekalarek <t.bekalarek na s. umsieradz.pl>
Date: śr., 9 cze 2021 o 13:18
Subject: Re: Wniosek w sprawie kompleksowej rozbudowy systemu kolei aglomeracyjnej - Sieradzka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
To: Adam Fularz 
Cc: Iwona Strumińska


Dzień dobry,

W odpowiedzi na zapytanie dotyczące bocznicy kolejowej w rejonie ul. Starowarckiej w Sieradzu uprzejmie informuję, że przedmiotowa infrastruktura zlokalizowana jest na terenach stanowiących własność prywatną i została częściowo rozebrana.

Z poważaniem

Tomasz Bekalarek

Naczelnik Wydziału

Wydział Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji | Urząd Miasta Sieradza



W dniu 09.06.2021 o 09:03, Adam Fularz pisze:

do władz miasta Sieradz
Wniosek w sprawie kompleksowej rozbudowy systemu kolei aglomeracyjnej - Sieradzka Kolej Aglomeracyjna (SKA)


Szanowni Państwo 
Sieradz to czwarta największa aglomeracja  województwa. Nieudolnie przeklejam fragment tabeli z danymi.


 POL                  powiat sieradzki COA.svgFlaga                  powiatu sieradzkiegosieradzkiSieradz1490,83117.37079POL                  powiat pabianicki COA 1.svgFlaga                  powiatu pabianickiegopabianickiPabianice492,18119.225242POL                  powiat zgierski COA.svgPOL                  powiat zgierski flag.svgzgierskiZgierz855,18166.154194POL Łódź                  COA.svgPOL Łódź                  flag.svgŁódź–293,25677.2862310

Redakcja chce zwrócić uwagę że wg informacji prasowych PKP PLK nadal przy planowaniu inwestycji powielają błędy dla którego kolej nie obsługuje miasta Sieradz poprawnie. Nie jest wykorzystana część linii kolei, rozebrano torowisko podmiejskie do ulicy Starowarckiej/ Sienkiewicza. Samorząd finansuje kolej aglomeracyjną tylko wokół Łodzi- zapomniano o Sieradzu. 

Proponuję jako wydawca prasowy aby pozyskano środki na powrót kolei do centrum miasta Sieradza oraz do Błaszek/ Zduńskiej Woli Karsznic, kursowałby szynobus podmiejski Błaszki- Sieradz- Centrum Sieradza ul. Bazylika,- zmiana kierunku jazdy- Zduńska Wola  Dworzec PKP, - Karsznice, co 40 minut rano i po południu, z pojedynczym kursem wieczornym. 
W Błaszkach dodanoby autobusy rozwożące pasażerów jako uzupełnienie oferty Sieradzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Dodatkowo kilka razy dziennie obsługiwanoby linię do Szadka i Poddębic z nowym przystankiem w centrum wsi Szadek i miasta Poddębice i nowymi przystankami w Klementowie jako Poddębice Miasto, Bałdrzychowie, Businie, Bratkowie, Choszczewie, Maciejowie, Suchoczasach, Wymysłowie, i nową lokalizacją w Szadku (stary dworzec zmianiłby nazwę na Szadkowice).

Uruchomionoby relację:
S1:
  • Błaszki Centrum Przesiadkowe
  • Kwasków (nowy, poniższe też nowe)
  • Dziebędów
  • Sędzice (istnieje)
  • Kobierzycko
  • Wróblew
  • Smardzew
  • Sieradz Zapusta Mała
  • Sieradz Dworzec Główny
  • dobudowanoby przystanki: Sieradz Bazylika- tymczasowy przystanek końcowy linii S1
  • Docelowo: Sieradz centrum wraz z odbudową fragmentu torowiska
 S2
Sieradz Centrum
Sieradz Bazylika
Sieradz Dw. Główny (zmiana kierunku)
Sieradz Warta
Sieradz Męka
Męcka Wola
Zduńska Wola Czechy- nowy
Zduńska Wola ul. Wodna (nowy)
Zduńska Wola główny dworzec
Zduńska Wola Karsznice
Zduńska Wola Karsznice ul. Karsznicka
Zduńska Wola Karsznice okolice lokomotywowni jako końcowy przystanek.


W tym celu  proponuję odbudowę przystanków (rewitalizację) i uruchomienie Sieradzkiej Kolei Aglomeracyjnej,  z nowymi przystankami. Ich szkice dołączam. Rzekomo planowane jest lub było nowe torowisko w celu lepszej obsługi centrum Sieradza. Ongiś takie propozycje przedstawiało CZT. Redakcja posiada w archiwum taki opis tej linii do centrum:


---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz 
Date: sob., 25 cze 2016 o 21:18
Subject: Nie wiadomo kto jest właścicielem linii kolejowej do centrum Sieradza

Jakiś czas temu zaproponowałem reaktywację bocznicy kolejowej do centrum Sieradza. Budowa kolei miejskiej kosztuje ok. 60- 100 mln PLN za kilometr w terenie zurbanizowanym. Tymczasem w Sieradzu bocznica jest, a raczej była, ponieważ podobno  została już zdemontowana. Możnaby ją więc odbudować, Problem w tym że władze miasta nie są przychylne tej inwestycji, zaś PKP PLK odpowiada że nie jest zarządcą tej bocznicy kolejowej. Szkoda, szansa na przedłużenie kursów ŁKA do centrum miasta Sieradz jest coraz mniej realna.


Temat: Pytania prasowe- bocznica do centrum miasta Sieradz
Opisujemy szanse na przedłużenie kursów ŁKA do przystanku Sieradz Miasto- powstałego na możliwej do wykorzystania bocznicy kolejowej

Pytania:
- czyją własnością jest bocznica
Odpowiedź:

Polskie Linie Kolejowe nie są zarządcą tej bocznicy.

  

Łukasz Kwasiborski

Wydział prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrala

ul. Targowa 74

03-734 Warszawa




Przedłużmy kursy z Łodzi i Zduńskiej Woli do stacji Sieradz Miasto.


W mieście Sieradz jest szansa utworzenia kolei miejskiej w relacji Sieradz Dworzec-Sieradz Miasto. W tym celu możliwa jest budowa dwóch przystanków pasażerskich oraz konieczna jest naprawa- odbudowa bocznicy towarowej do centrum miasta.

Możliwość rozbudowy


Możliwe jest zbudowanie łącznika w kierunku Łodzi i Zduńskiej Woli:
Cała relacja początkowo.





--

Koszty wdrożenia- etap I:
Budowa szeregu nowych przystanków to jest:
  1. Kwasków
  2. Dziebędów
  3. Kobierzycko
  4. Wróblew
  5. Smardzew
  6. Sieradz Zapusta Mała
Docelowo dobudowanoby przystanki: 
Sieradz centrum, Sieradz Bazylika, wraz z odbudową fragmentów nowego toru w centrum Sieradza przy ul. Starowarckiej oraz fragmentu bocznicy od torowiska przemysłowego do centrum miasta Sieradza.

Pozdrawiam,
Adam Fularz
Dol. Ziel 24a, Ziel. Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
--

--

Tomasz Bekalarek

Naczelnik Wydziału

Wydział Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji | Urząd Miasta Sieradza

 
telefon
(..)
strona www
www.sieradz.eu

Sieradz

facebook
twitter
instagram

(..)

Posted by Telewizja Opera on 04:35. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Skarga w sprawie odmowy kompleksowej rozbudowy systemu kolei aglomeracyjnej - Sieradzka Kolej Aglomeracyjna (SKA)

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery