dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Związek prywatnych przewoźników kolejowych- czyli czego brak na polskim rynku kolejowym

Adam Fularz

Ostatniej dekady reform kolei niemieckich nie da się opisać bez zwrócenia uwagi na instytucje, mające swoje siedziby w najznamienitszym miejscu Republiki: na niedawno odrodzonym z gruzów ostatniej wojny Placu Poczdamskim (Potsdamer Platz).


W drapaczu chur o numerze jeden znajdziemy instytucję o nazwie Więcejkolei! (Mehrbahnen!). Jest to stowarzyszenia największych przewoźników kolejowych w Niemczech mające jeden cel: konkurencję na kolejach, co wpisane jest w nawet rozszerzoną nazwę tej instytucji: Stowarzyszenie na rzecz konkurencji na szynach (Vereinigung für Wettbewerb im Schienenverkehr). Powstało ono jako przeciwwaga dla polityki informacyjnej swego sąsiada spod numeru dwa na tym placu, zajmującego nowy drapacz chmur o nazwie Bahn Tower.

Tak, tym konkurentem spod numeru dwa są Koleje Niemieckie AG, wg badań Instytutu INRA najbardziej nielubiane przedsiębiorstwo Republiki. Powód, dla którego w tym sektorze gospodarki panują takie animozje, iż temat waśni pomiędzy argumentami pochodzącymi z dwóch sąsiadujących ze sobą drapaczy chmur nie schodzi ze szpalt prasy niemieckiej, jest jeden: konkurencja na sieci kolejowej.

Posted by Adam Phoo on 15:19. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Związek prywatnych przewoźników kolejowych- czyli czego brak na polskim rynku kolejowym

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery