dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

komunikat prasowy: Pociągi wracają na kolejową estakadę w Gorzowie Wielkopolskim

Redakcja otrzymała:
Od: Rzecznik
Date: pt., 7 cze 2019 o 12:10
Subject: Pociągi wracają na kolejową estakadę w Gorzowie Wielkopolskim



 

 

 

 

 

 

Pociągi wracają na kolejową estakadę w Gorzowie Wielkopolskim

 

Od niedzieli 9 czerwca podróżni z Gorzowa Wielkopolskiego do Poznania przejadą przez kolejową estakadę obok Warty. Historyczny obiekt zachował niepowtarzalny charakter, został wzmocniony i przygotowany do kursowania pociągów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 126 mln zł, współfinansowana w ramach POIiŚ ułatwi obsługę podróżnych także na stacji Gorzów Wielkopolski.

Modernizowana w ramach Kolejowego Programu Kolejowego kolejowa estakada w Gorzowie Wielkopolskim zapewni wygodne podróże w mieście, regionie i na trasach dalekobieżnych. Nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni umożliwia wygodny dostęp do kolei. Komfortowe warunki obsługi podróżnych zagwarantuje stacja Gorzów Wielkopolski.

Od 9 czerwca pociągi pojadą estakadą między Gorzowem Wielkopolskim Wschodnim
a Gorzowem Wielkopolskim.
Podróż jest możliwa dzięki gruntownej modernizacji dwukilometrowej budowli i przebudowie pięciu wiaduktów. Obiekt został wzmocniony setkami ton stali i betonu. Zastosowano maty wygłuszające przejazdy. Położono specjalny tor bezpodsypkowy. Odtworzone zostały historyczne balustrady. Sprawne i bezpieczne kursowanie pociągów mają zapewnić nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Podróżni skorzystają z nowych peronów. Wsiądziemy do pociągów z wybudowanego w ramach projektu przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni. Będą czynne perony na stacji Gorzów Wielkopolski. Stropy obiektów i wiaty zostały rozebrane odnowione i wzmocnione.
Do dyspozycji pasażerów będzie peron nr 1. Przez lata nieczynny peron nr 2, zapewni obsługę pociągów w kierunku Krzyża i Poznania, Piły, Kostrzyna. Perony są wyższe, mają antypoślizgową nawierzchnię. Na obiektach zaplanowano wiaty i ławki, zamontowano także energooszczędne oświetlenie LED. Do dyspozycji osób o ograniczonej możliwości poruszania się przewidziano windy.
Komunikację na stacji Gorzów Wielkopolski ułatwi przestronne przejście podziemne. Tunel prowadzący z budynku dworca na perony ma wzmocnione ściany i sufity. Ułożono w nim kafle nawiązują do historycznego charakteru obiektu.

Kolejowa estakada po modernizacji dobrze wpisze się w nadwarciańską panoramę Gorzowa Wielkopolskiego. Estetyczne ściany oraz odtworzone sklepienia wiaduktów i przelotowych nisz, a nawet zrekonstruowane elementy metalowych zabezpieczeń - tworzą historyczny i ciekawy klimat miasta. W charakter bulwarów nad Wartą wpiszą się także odnowione nisze. Wykonawca uzupełnił w nich brakujące elementy i wymienił instalacje. Pomieszczenia będą wykorzystane na usługi zgodnie z charakterem bulwarów.

Codziennie pociągi pojadą przez estakadę

Przywrócenie ruchu pociągów ułatwi podróże. Równocześnie wykonawca będzie kończył  prace na stacji. Nie będą one wpływać na obsługę podróżnych i przejazdy planowych składów codziennie. Roboty obejmują m.in. elementy zadaszenia na peronie nr 2. Będzie montaż systemu informacji pasażerskiej. Wykonawca ułoży tor przy peronie od ul. Dworcowej.

Dlaczego estakada jest bardziej wytrzymała ?

Na historycznym obiekcie wymieniono m.in. 650 ton stalowych elementów i wylano 10 000 m3 betonu. Wzmocniono ściany i mury oporowe obiektu. Gruntownie wyremontowano pięć stalowych wiaduktów nad ulicami: Herberta, Chrobrego, Wodną, Garbary i w rejonie ul. Spichrzowej.

Ze względu na charakter i położenie w ścisłym centrum miasta, renowacja estakady była niezwykle skomplikowanym zadaniem. Wymagała przeprowadzenia dodatkowych  i czasochłonnych prac, których nie można było wcześniej przewidzieć.

Niezwykła estakada w Gorzowie Wielkopolskim jest jednym z najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Powstała w latach 1905 – 1914. Została wpisana do rejestru zabytków. Ma ogromne znaczenie dla komunikacji kolejowej między Tczewem a Kostrzynem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują obiekt w ramach projektu „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych etap I – Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim". Wartość prac to ponad 126 mln zł, z czego 86 mln zł to dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 

Kontakt dla mediów:

Mirosław Siemieniec

Rzecznik prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

(..)

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 03:15. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for komunikat prasowy: Pociągi wracają na kolejową estakadę w Gorzowie Wielkopolskim

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery