dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Lotnisko w Krośnie: odpowiedź na pytania redakcji


Szanowny Panie,


Uprzejmie informuję, że obecnie lotnisko Krosno jest nieprzystosowane do obsługi samolotów typu Dash Q200, ponieważ posiada kod referencyjny 2B, tzn. może przyjmować samoloty o rozpiętości skrzydeł do 24 m, natomiast przytoczony przez Pana samolot Dash Q200 ma rozpiętość skrzydeł 27,40 m (wg https://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Dash_8#Specifications ).

Poza tym do obsługi regularnych połączeń handlowych, również sezonowych, niezbędne jest wyposażenie lotniska w pomoce nawigacyjne umożliwiające lądowanie w trudnych warunkach pogodowych.

W Master Planie lotniska Krosno, w trzecim etapie rozbudowy, jest przewidziane przedłużenie pasa startowego oraz wyposażenie lotniska w niezbędne pomoce nawigacyjne.   

Po ukończeniu tych inwestycji z pewnością weźmiemy pod uwagę Pańskie sugestie.


Z poważaniem,

--

Miranda Trojanowska
Naczelnik Wydziału Rozwoju Miasta
i Obsługi Inwestorów
Urząd Miasta Krosna

-- 

Pierwotne pytanie redakcji:

Pytanie

o możliwości uruchomienia połączeń lotniczych Warszawa- Krosno jako połączenia sezonowego

 

Drodzy Państwo,

Nadal na rynku istnieją samoloty Bombardier Dash 8-200 które mogą obsługiwać taką trasę jak Krosno- Warszawa w relatywnie ekonomiczny sposób. Czy urząd miejski sądzi że celowe byłoby uruchomienie takich połączeń jako subsydiowanych, w ramach kontraktu PSO? Czy ogłoszonoby przetarg na loty sezonowe tylko w sezonie letnim w relacji Krosno- Warszawa celem testu popytu?

 

Samolot Bombardier Dash 8-200 ma rozbieg pasujący do drogi startowej na lotnisku Krosno. Samoloty te mają od 37 do 39 miejsc dla pasażerów.

 

Fragment specyfikacji techn.

Q200- 37 do 39 miejsc

3,280 ft / 1,000 m rozbiegu

Q300- maksymalnie do 56 miejsc

3,870 ft / 1,180 m rozbiegu



Obsługa połączenia Warszawa Okęcie- Krosno byłaby subsydiowana i służyłaby turystom, miałaby miejsce w sezonie letnim.

 

Po przedłużeniu pasa startowego o 100 metrów do 1200 metrów oferowanoby w sezonie letnim loty Krosno- Gdańsk. Połączenie do Gdańska- uruchomionoby w sezonie letnim z wykorzystaniem samolotów Bombardier Q300.

 

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 23:38. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Lotnisko w Krośnie: odpowiedź na pytania redakcji

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery