dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MI wypowiada się na temat likwidacji kolei miejskich w Polsce

W Polsce praktycznie brak jest systemów kolei miejskich. Jedyny system w pełnym tego slowa znaczeniu uruchomiono w Trójmieście wykorzystując tabor skm i sprzęt techniczny zabrany po IIWŚ z Berlina. 

Od około kilkadziesięciu lat nie uruchomiono żadnego systemu SKM z własnym wydzielonym torowiskiem. Dodatkowo zlikwidowano kolej SKM do Nowego Miasta w Trójmieście, do dzielnicy Oksywie w Gdyni. Zlikwidowano cały system kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- przedwojenne torowiska PKP.S.A. mimo petycji- zlikwidowała i w 2018 roku rozebrano odcinek do centrum miasta. 

Co MI planuje w sprawie kolei miejskiej SKM w Polsce?

-- 

Odpowiedzi MI:

Szanowny Panie Redaktorze,

odcinek Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port został uruchomiony w 1951 r. jako pierwszy w ramach trójmiejskiego systemu Szybkiej Kolei Miejskiej. W okresie transformacji ustrojowej malejąca liczba zakładów pracy i zmiany preferencji komunikacyjnych mieszkańców doprowadziły do sytuacji, w której zapełnienie połączeń SKM systematycznie malało, a co za tym idzie – spadała również rentowność przewozów. Żadna jednostka samorządu terytorialnego nie wyraziła woli sfinansowania powstałego z tego tytułu deficytu przewoźnika.

Obsługę komunikacyjną gdańskich dzielnic Brzeżno i Nowy Port zapewniają linie tramwajowe kursujące co 5 minut w szczycie przewozowym i co 10 minut poza szczytem. W przyszłości PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o. nie wyklucza powrotu do obsługi tego rejonu przez pociągi SKM. Warunkiem niezbędnym jest pełna rewitalizacja infrastruktury linii kolejowej nr 249 oraz zgłoszenie zapotrzebowania na obsługę publicznym transportem zbiorowym przez Województwo Pomorskie albo Gminę Miasta Gdańska.

W gdyńskich dzielnicach Pogórze, Obłuże i Oksywie znajduje się infrastruktura linii kolejowych nr 228 i nr 723,  jednak nie jest przeznaczona i wykorzystywana do wykonywania kolejowych przewozów pasażerskich. Potencjalne wykorzystanie w przyszłości infrastruktury tych linii w ruchu aglomeracyjnym, musi być poprzedzone pracami studialnymi w celu wypracowania optymalnego modelu obsługi. Powinny zostać zaprojektowane linie komunikacyjne, które miałyby funkcjonować na tym obszarze oraz ustalony organizator publicznego transportu zbiorowego. W przypadku podjęcia w przyszłości decyzji o objęciu obsługą publicznym transportem zbiorowym nowego rejonu Gdyni (oraz Gminy Kosakowo) PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o. będzie potencjalnie zainteresowana świadczeniem usługi operatorskiej w ramach przewozów o charakterze użyteczności publicznej.

W przypadku Zielonej Góry linia kolejowa Zielona Góra – Szprotawa nie miała charakteru i funkcji szybkiej kolei miejskiej. Była prywatną inicjatywą lokalnych przedsiębiorców. Po II wojnie światowej nie prowadzono już na niej przewozów pasażerskich.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

(..)

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 02:22. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MI wypowiada się na temat likwidacji kolei miejskich w Polsce

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery