dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Skarga na słabą jakość analiz dot. wprowadzenia kolei SKM w Szczecinie

do władz miasta Szczecin

Plac Armii Krajowej 1
70-456 Szczecin


Skarga na słabą jakość analiz dot. wprowadzenia kolei SKM w Szczecinie


Szanowni Państwo,
Ekonomiści rozmawiając ze sobą wymieniają szereg zarzutów wobec analiz ekonomicznych dla projektu kolei SKM jakie zamówiło, zleciło, odebrało stowarzyszenie SSOM. 

Bardzo istotny zarzut to niepoprawnie przygotowane mapy, pomijające istniejące bocznice - np., do os. Słonecznego lub podtorza po zlikwidowanych bocznicach, np. do jednostki wojskowej "12 batalion rozpoznawczy" przy ul. Ku Słońcu. Ilustrację możliwego przebiegu ew. połączenia śladem odtworzonej linii SKM na os. Słoneczne- dołączam. 

Trudno znaleźć ekonomiczne uzasadnienie dla pominięcia szeregu osiedli generujących ruch na trasie potencjalnych połączeń SKM w mieście Szczecin. Analizy dołączone do projektu SSOM dot. kolei SKM nie uzasadniają pomijania generatorów ruchu takich jak np. południowo-wschodnia część miasta, os. Zdroje, os. Słoneczne, gdzie ongiś prowadzono obsługę koleją SKM w okresie ok. 1982-1985.

Wydaje się bardzo kuriozalne, wręcz zabawne, że całkowicie pominięto fakt istnienia w przeszłości połączeń SKM na os. Słoneczne, os. Zdroje. Same mapy w dokumentacji są nader wadliwe, nie mówiąc o wnioskach przygotowanych na tak całkowicie błędnych podstawach. Pominięto szereg linii kolei jakie istniały lub nadal istnieją na terenie miasta, w ogóle pominięto fakt konieczności dokonania w analizach - oceny rentowności odbudowy niektórych bocznic dla celów ruchu poc. pasażerskich. Takich przypadków jak linia na os. Słoneczne- jest znacznie więcej. W ogóle w analizach kosztów i korzyści na darmo szukać więźby ruchu miasta Szczecin. Nie ma słowa na temat proponowanego i planowanego ongiś tunelu średnicowego- być może jego budowa byłaby podobnie kosztowna jak obecny projekt SKM, za to korzyści byłyby wielokrotnie większe. W Łodzi kolejowy tunel średnicowy uzyskał dofinansowanie. Plan tunelu średnicowego z portalu Slideshare.net- dołączam do listu.

Dołączam także mapę proponowanej obsługi os. Słonecznego, os. Zdroje. Nawet zmiana kierunku jazdy poc. SKM na stacji Dąbie w mojej ocenie nie stanowi przeszkody dla uruchomienia tutaj na powrót oferty kolei miejskiej. Linia ta przecież działała w przeszłości.

Proszę o informację, jakie jest stanowisko władz miasta w sprawie opisanych błędów metodologicznych i faktycznych jakie stwierdziłem w analizie CBA dot. projektu kolei miejskiej zleconego przez SSOM. 

Pozdrawiam,
Adam Fularz
Redakcja portalu "Transport Wolnorynkowy"
Dolina Zielona 24a, 65-0154 Zielona Góra

Posted by Telewizja Opera on 04:10. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Skarga na słabą jakość analiz dot. wprowadzenia kolei SKM w Szczecinie

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery