dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Kolizyjne sygnalizacje świetlne: przykład Bielska Białej

W wielu miastach drogi nie są dostosowane dla ruchu cudzoziemców z innych krajów Europy Zachodniej czy Wschodniej. Wskazują oni na ilość kolizynych sygnalizatorów które ich zdaniem błędnie nasyłają samochody osobowe na pieszych przy skręcie w lewo etc.

Jak w mediach informowało Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wynika, że w tym roku szacunkowo doszło do "ponad 5,4 tys. wypadków z udziałem pieszych, w których zginęło 600 osób, a ponad 4,9 tys. zostało rannych. Dla porównania w tym samym okresie ubiegłego roku doszło do prawie 5,9 tys. wypadków, zginęło 618 osób, a prawie 5,4 tys. zostało rannych." (Za bankier.pl oraz PAP).

Poniżej przykład z Bielska-Białej:

---------- Forwarded message ---------
Od: <prasa na serw. um.bielsko.pl>
Date: czw., 21 lis 2019 o 11:05
Subject: RE: Pytanie do UMBB
To: Adam Fularz 


Dzień dobry,

 

Przesyłam odpowiedź na Pańskie pytanie, która została przygotowana przez Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej.

 

 

MZD informuje, że na terenie naszego miasta funkcjonują obecnie 52 skrzyżowania
z sygnalizacją świetlną. Poniżej przedstawiono zestawienie przypadków, o które wnioskowano:

 

Lp

Pytanie

Odpowiedź

1

- w ilu przypadkach sygnalizatory sygnalizacji świetlnej są tak ustawione, że skręcających na skrzyżowaniu w lewo nasyłają na grupy pieszych przechodzących przez jezdnię ?

14

2

- w ilu przypadkach sygnalizatory sygnalizacji świetlnej są tak ustawione, że na skręcających w lewo – bez informacji o tym – wjeżdżają samochody jadące na wprost ?

24

3

- w ilu przypadkach sygnalizatory sygnalizacji świetlnej pokazują strzałkę zieloną skręcania w prawo – nasyłając kierowców na przechodzących pieszych ?

 

68

 

 

Szymon Gąsowski

Wydział Prasowy

Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej

 

 

 

 

 

 

 

From: Adam Fularz
Sent: Monday, November 18, 2019 7:52 PM
To: prasa
Subject: Pytanie do UMBB

 

Do Zarządu Dróg Miejskich

 

Szanowni Państwo, 

Na wniosek kierowców pojazdów spoza Polski, z krajów Europy Zachodniej, przesyłam pytania prasowe redakcji:

- w ilu przypadkach sygnalizatory sygnalizacji świetlnej są tak ustawione że skręcających na skrzyżowaniu w lewo nasyłają na grupy pieszych przechodzących przez jezdnię?

- w ilu przypadkach sygnalizatory sygnalizacji świetlnej są tak ustawione że na skręcających w lewo - bez informacji o tym- wjeżdżają samochody jadące na wprost?

- w ilu przypadkach sygnalizatory sygnalizacji świetlnej pokazują strzałkę zieloną skręcania w prawo- nasyłając kierowców na przechodzących pieszych?

Pozdrawiam



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 04:08. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Kolizyjne sygnalizacje świetlne: przykład Bielska Białej

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery