dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

UM Ziel. Góra odpowiada na zarzuty dotyczące zbyt rzadkich kursów autobusów wieczorami.

Redakcja pytała, dlaczego z wielu przystanków wieczorami jest tylko 1 kurs na godzinę albo nawet 1 kurs na dwie godziny. Ponadto miasto zamiera wieczorami- zdarzyło mi się że ok. godz. 22 jechałem sam autobusem linii "8" lub "0", nie było nikogo innego kto korzystałby z autobusów miejskich o tej porze. Wczoraj o godz. 21.58 zauważyłem na przystanku centrum że na kolejną "8" trzeba czekać ok. 20 minut, co zwykle odpycha od korzystania z komunikacji zbiorowej. 

Analizując liczbę osób po imprezach masowych udających się na przystanki kom. zbiorowej, udział komunikacji zbiorowej w rynku przewozowym mogę oszacować na 2-3 % udziału w rynku transportowym na podstawie obserwacji naocznej procentu osób udających się po koncertach czy imprezach- na autobus.

Oto odpowiedzi urzędu miasta:

---------- Wiadomosć z Urzędu Miasta ---------
Od: Maria Pięta <M.Pieta na serw. um.zielona-gora.pl>
Date: czw., 21 lis 2019 o 08:41
Subject: Odpowiedź na zarzuty dotyczące zbyt rzadkich kursów autobusów wieczorami.
To: <adam.fularz na serw. wieczorna.pl>
Cc: Bolesław Mirek Kwiatkowski <b.kwiatkowski na serw. um.zielona-gora.pl>


 
Zielona Góra, 21 listopada 2019 r.
 
Pan
Adam Fularz
 
Odpowiadając na skargę z dnia 5 listopada 2019 r. informuję, że Miasto Zielona Góra wspólnie z Miejskim Zakładem Komunikacji sukcesywnie w miarę możliwości rozwija komunikację miejską. Obecna oferta przewozowa  jest kompromisem między oczekiwaniami mieszkańców, a możliwościami  Miasta i Zakładu. Rozkłady jazdy budowane są na podstawie dokładnej analizy ilości przewożonych pasażerów. Wiedza ta na bieżąco jest uzupełniana o analizy oparte na bramkach liczących w pojazdach. W godzinach wieczornych ilość pasażerów znacznie spada, dlatego autobusy kursują rzadziej. Dla przykładu z kursu linii 30 z przystanku Dąbrówki o 21:47 korzystały  2 osoby, a z kursu  o 22:17 żadna osoba.

Obecnie Zakład analizuje wykorzystanie poszczególnych kursów. Kursy, z których nikt nie korzysta zostaną zlikwidowane. Wzrastająca ilość  samochodów na terenie Miasta nie jest spowodowana zbyt rzadkimi kursami autobusów miejskich, w których w ostatnich latach wzrasta liczba pasażerów - jednym z powodów są ograniczenia kursów  w  komunikacji regionalnej.

W sprawie zmian organizacyjnych w Zakładzie wypowiedziano się przy rozpatrywaniu Pana petycji dotyczącej likwidacji monopolu w komunikacji miejskiej.


Informuję, że z przyczyn techniczno - formalno - prawnych nie realizujemy zgłaszanych przez Pana postulatów dotyczących komunikacji miejskiej. Z zarzutami kierowanymi pod adresem Miasta i Zakładu nie zgadzamy się. 

 

Do wiadomości:

Rada Miasta

Zielona Góra

 

Z upważnienia

Prezydenta Miasta

Maria Pięta

Departament Prezydenta Miasta

wnioskiskargipetycje na serw um.zielona-gora.pl

 

           

 

 

 

 

 

 

  



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 23:59. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for UM Ziel. Góra odpowiada na zarzuty dotyczące zbyt rzadkich kursów autobusów wieczorami.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery