dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MI o likwidacji linii kolejowej nr 371

Odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury na pytania prasowe redakcji po decyzji o likwidacji linii kolejowej nr 371.

---------- Wiadomość z MI----------
Od: media <media na serw. mi.gov.pl>
Data: poniedziałek, 4 listopada 2019
Temat: Pytanie do MI o likwidację linii kolejowej nr 371
Do: Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl>


Szanowny Panie Redaktorze,

 

stanowisko Ministerstwa Infrastruktury wyrażone w odpowiedzi udzielonej Fundacji Pro Kolej pozostaje bez zmian.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

Tel.(..)

Redakcja serwisu pytała:

From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na serw. wieczorna.pl]
Sent: Thursday, October 17, 2019 1:13 PM
To: media <media na serw. mi.gov.pl>
Subject: Pytanie do MI o likwidację linii kolejowej nr 371

 

Do MI

 

 

Proszę o przesłanie aktualnego stanowiska MI w odniesieniu do listu fundacji Prokolej w sprawie wniosku o kontrolę legalności rozbiórki linii kolejowej z Nowej Soli do Żar, Żagania oraz do Wolsztyna.

 

Dodam że obecnie brak jest nawet autobusów z Zielonej Góry do Wolsztyna- choć jeszcze rok temu były. Jeszcze pamiętam pociągi z Wolsztyna które kończyły bieg na peronie IV przy mojej ulicy- któryto peron PKP także rozebrało. 

 

 

Wniosek fundacji Prokolej- opis 

 

" Deklaracja z 31 marca 2016 mówiąca, że „Polska kolej ma się rozwijać, dlatego PKP PLK nie będzie podejmowała działań prowadzących do likwidacji linii kolejowych" była bardzo ważna i w świetle działań poprzedników przełomowa dla całego środowiska kolejowego.

Niestety, z przygotowanej przez Fundację analizy dokumentów i decyzji podejmowanych przez ostatnie dwa lata wynika, że nowe podejście do ochrony spójności i kompletności polskiej sieci kolejowej nie znalazło zrozumienia u narodowego zarządcy infrastruktury kolejowej. W czasie gdy padały deklaracje o ochronie sieci kolejowej przed dalszym niszczeniem, nie tylko kontynuowano, ale wręcz wszczynano nowe procedury likwidacyjne.

Za kolejny zbędny dla Polski fragment sieci kolejowej uznano linię prowadzącą z Żagania (26 tys. mieszkańców), przez Kożuchów (9,5 tys. mieszk.), Nową Sól (40 tys. mieszk.), (Kolsko 3,2 tys. mieszk.) do Wolsztyna (13,5 tys. mieszk.), która zapewniała skomunikowanie dwóch województw i połączenie tych miejscowości z Poznaniem. Ochrony nie zagwarantował jej status szlaku transportowego, który ze względów gospodarczych, społecznych, obronnych lub ekologicznych ma znaczenie państwowe, ani fakt, że znaczna część tej linii stanowiła element międzynarodowego korytarza transportowego C59/1 objętego umową o ważnych liniach transportu kombinowanego i obiektach towarzyszących AGTC.

Dziewięć miesięcy po deklaracji Ministra Infrastruktury, 27 grudnia 2016 Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – nie uzyskując uprzednio wymaganej zgody Rady Ministrów – podjął uchwałę nr 1302/2016 z uruchamiającą procedurę likwidacji linii nr 371. Aby po tym fakcie usunąć przeszkody formalne, wystąpiono do Rady Organizacji Narodów Zjednoczonych z wnioskiem o zmianę dotychczasowego przebiegu fragmentu korytarza transportowego C59/1 pomiędzy Nową Solą a Jankową Żagańską, a następnie do Rady Ministrów, aby wykreślić ten odcinek z wykazu linii państwowego znaczenia. Nie czekając na odpowiedzi wystąpiono również do samorządów terytorialnych (10.02.2016) z informacją o uruchomieniu procedury likwidacyjnej.

Co istotne w podobnym czasie weszła w życie nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym, dzięki której Zarząd Polskie Linie Kolejowe S.A. zyskał możliwość pominięcia aprobaty przedstawiciela Rządu. Wykorzystano to 16 maja 2017, podejmując uchwałę (nr 534/2017) upoważniającą Dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Zielonej Górze do przeprowadzenia działań mających na celu doprowadzenie do likwidacji linii kolejowej nr 371 Wolsztyn – Żagań na odc. od km 17,1 do 92,445.

Wedłg doniesień medialnych, mimo niesfinalizowania spraw formalnych, na opisanym, 75-kilometrowym fragmencie sieci kolejowej ruszyły już pierwsze prace rozbiórkowe. Zgodnie z pismem IZDKa – 504 – 1/16.5/2017 istniejąca nawierzchnia kolejowa ma być rozebrana, a grunty w granicach Powiatu Nowoslolskiego posłużą do budowy ścieżki rowerowej (na obszarze Powiatu Żagańskiego linia jest likwidowana bez określonego celu).

Wobec szeregu wątpliwości merytorycznych i proceduralnych odnośnie likwidacji linii kolejowej nr 371, w dniu 29.03.2018, Fundacja ProKolej zwróciła się do Ministra Infrastruktury z prośbą o interwencję i uruchomienie kontroli, która pozwoliłaby na wyjaśnienie wszelkich okoliczności tej sprawy."

 

Na podstawie witryny Prokolej.pl

 

Opr. Adam Fularz 

Nowosolska.pl



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

 





--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 07:22. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MI o likwidacji linii kolejowej nr 371

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery