dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Ponaglenie o odpowiedź: możliwość wykorzystania kolei LHS do połączeń regionalnych

do MI

Redakcja ponawia pytanie do MI. Monopol który zarządza torowiskami LHS, nie udostępnia innym przewoźnikom swojej sieci kolei. Nieznane są stawki dostępu, warunki i wolne sloty na tej zmonopolizowanej sieci. 
Ponaglam o odpowiedzi.
Pozdrawiam

---------- Wiadomosć z MI ---------
Od: media <media na serw. mi.gov.pl>
Date: wt., 23 kwi 2019 o 08:49
Subject: RE: Pytanie- o możliwość wykorzystania kolei LHS do połączeń regionalnych
To: Adam Fularz 

Szanowny Panie Redaktorze,

 

minister właściwy ds. transportu nie ma prawnej możliwości wpływania na decyzję marszałków województw, którzy odpowiadają za organizowanie kolejowych przewozów pasażerskich na swoim terenie. Decyzje w tym zakresie władze samorządowe podejmują samodzielnie i suwerennie.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

(..)

 

 

From: Adam Fularz
Sent: Monday, April 08, 2019 7:57 AM
To: media <media NA SERW. mi.gov.pl>
Subject: Pytanie- o możliwość wykorzystania kolei LHS do połączeń regionalnych

 

Pytanie do MI 

o możliwość wykorzystania kolei LHS do połączeń regionalnych

 

Pytam, czy możliwe jest prawnie prowadzenie połączeń regionalnych w relacji Kraków- Sędziszów- wjazd na linię LHS- Chmielnik- Staszów.

 

Hiszpańska firma Talgo produkuje składy które zmieniają rozstaw osi. Od lat opisuję możliwość wykorzystania pociągów typu Talgo ze zmiennymi wózkami do wprowadzenia połączeń w relacjach prowadzących linią LHS. W Hiszpanii dziennie 500 razy zmienia się rozstaw wózków.  

 

por. stacje zmiany rozstawu osi- w Hiszpanii. cc wikimedia

 

Nowe połączenie wykorzystywałoby składy Talgo ze zmiennym rozstawem osi, by móc oferować bezpośrednie codzienne połączenia Staszów- Chmielnik- Kraków. Co MI sądzi o tego typu propozycji? Czy istnieje możl. wykorzystania majątku linii nr 65 - szerokotorowej- do przewozów regionalnych? Ten fragment linii jest zarządzany przez monopol który może nie być chętny do udostępnienia torowisk innym przewoźnikom.

 

Pozdrawiam  

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

 

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

 

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

 

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

 

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

 

Posted by Telewizja Opera on 23:35. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Ponaglenie o odpowiedź: możliwość wykorzystania kolei LHS do połączeń regionalnych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery