dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Kolejny list w sprawie linii kolejowej Radom- Łódź

Redakcja serwisu otrzymała:

---------- Wiadomość UMWM ----------
Od: Rzecznik Prasowy <rzecznik na serw. mazovia.pl>
Data: piątek, 15 listopada 2019
Temat: Redakcja publikuje list w sprawie linii kolejowej Radom- Łódź
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>


 

W siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie odbyło się spotkanie pracowników tegoż urzędu z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, Spółki „Koleje Mazowieckie – KM" sp. z o.o. oraz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej sp. z o.o. w sprawie utworzenia komplementarnej oferty przewozowej na linii komunikacyjnej Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Drzewica – Radom.

Na obecną chwilę rozważany jest wariant wydłużenia relacji do/z Tomaszowa Mazowieckiego 4 pociągów Kolei Mazowieckich kończących/rozpoczynających bieg w/z Drzewicy, tak aby połączenia były skomunikowane z pociągami z/do Łodzi uruchamianymi przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.

Spółka Koleje Mazowieckie – KM  aktualnie przygotowuje analizę  finansową oraz bada możliwości techniczne (koszty i przychody związane z wydłużeniem do Tomaszowa Mazowieckiego 4 par pociągów od korekty rozkładu jazdy, która może zacząć obowiązywać od czerwca 2020 r.), informacje te  pozwolą na prowadzenie dalszych rozmów dotyczących organizacji połączeń kolejowych współfinansowanych przez Samorząd Województwa Łódzkiego na linii nr 22 na odcinku Radom – Tomaszów Mazowiecki.

 

Marta Milewska

Rzecznik Prasowy

Zastępca Dyrektora Kancelarii Marszałka

ds. Komunikacji Zewnętrznej

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa

nr tel. (22) (...)

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>
Date: wt., 12 lis 2019 o 10:49
Subject: Redakcja publikuje list w sprawie linii kolejowej Radom- 

 

Redakcja publikuje otrzymany niedawno list:

 

Dot.: przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Radom - Łódź

 

Łódź i Radom to sąsiednie duże miasta, liczące odpowiednio 680 i 215 tys. mieszkańców. Łódź jest jednym z sąsiednich ośrodków metropolitalnych, w którym studiuje znacząca liczba młodzieży z regionu radomskiego.

Wobec istnienia bezpośredniej trasy kolejowej, długości 140 km, o dobrych parametrach, brak połączeń kolejowych między tymi miastami jawi się jako ewenement w skali europejskiej. Ciąg Radom–Łódź wpisuje się w dłuższe przebiegi korytarzy transportowych, w szczególności Lublin–Radom–Łódź, wraz z możliwymi przedłużeniami w kierunku Poznania bądź Wrocławia. Szlak przez Radom jest jednocześnie najkrótszym połączeniem kolejowym między Lublinem a Łodzią.

 

Połączenie kolejowe między dużymi miastami powinno mieć charakter komunikacji pospiesznej/przyspieszonej. 

 

Przy obecnych parametrach linii kolejowych 22 i 25 możliwy jest czas jazdy poniżej 2 h, konkurencyjny w stosunku do transportu drogowego. Minimalnym postulatem jest dostępność kilku bezpośrednich połączeń przyspieszonych w godzinach porannych oraz popołudniowo-wieczornych. Natomiast ewentualne połączenie pociągami osobowymi

z zatrzymywaniem na każdym przystanku na tej długości trasie nie byłoby atrakcyjne czasowo.

 

W nawiązaniu do artykułu dotyczącego przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Radom–Łódź (Rynek Kolejowy,

04.09.2019) oraz wypowiedzi przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego sugerujemy rozważenie wprowadzenia następujących rozwiązań organizacyjnych:

 

- pociągi przyspieszone na trasie Łódź–Tomaszów–Drzewica–Przysucha–Radom – obsługa na całej trasie prowadzona wymiennie przez przewoźników: Koleje Mazowieckie sp. z o.o. i Łódzka Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o.

 

- pociągi osobowe do obsługi lokalnej:

a) Łódź–Tomaszów–Drzewica; na stacji Drzewica skomunikowanie z pociągiem przyspieszonym w kierunku Radomia;

 

b) Radom–Przysucha–Drzewica; na stacji Drzewica skomunikowanie z pociągiem przyspieszonym w kierunku Łodzi.

 

Prosimy o odpowiedź w terminie zgodnym z KPA na adres poczty elektronicznej: inwestycje-radom (na serw) gazeta.pl

 

Łączymy wyrazy szacunku,

 

dr hab. Inż. Radomir Jasiński

Prezes Zarządu Stowarzyszenia

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji


Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

 

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

 

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

 

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

 

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

 

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 03:44. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Kolejny list w sprawie linii kolejowej Radom- Łódź

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery