dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

SKARGA NA KOLEJE W JURYSDYKCJI RZECZP. POLSKA

Do Premiera Jurysdykcji RP
d/w
Ministra Infrastruktury

Szanowny Panie Premierze, 
Szanowny Panie Ministrze Infrastruktury

Składam skargę na koleje w Polsce. Pociągi z Frankfurtu nad Odrą (FFO) do Polski- obecnie nie kursują, informacja jakoby były autobusy zastępcze- nie jest nigdzie umieszczone i na dworcu w FFO brak jest takiej informacji wg stanu na poniedziałek tego tygodnia. Musiałem więc pójść pieszo do Polski przez most graniczny. Na dworcu autobusowym w Słubicach spotkałem pasażerkę autobusu, która już raz się nadziała na "pociąg do Polski" który nie pojechał, było to w czerwcu br., kiedy nagle na dworcu w FFO z dnia na dzień bez żadnej informacji odwołano na zawsze jeden z 4 pociągów regio do Polski. Grupa podróżnych kilka godzin wykłócała się z obsługą dworca i doczekała się na podstawiony wreszcie dla nich autobus zastępczy do Rzepina.

Dziennikarz niemiecki przekazał następującą historię dokumentującą upadek komunikacji zbiorowej z Niemiec do Polski:

"Ein Kollege der IGEB erzählte mir am Mittwoch, dass er mal in Frankfurt auf einen Zug Richtung Z. G. gewartet habe.
Zugzielanzeiger am Bahnsteig zeigten die planmäßige Abfahrtzeit -  erst kurz vor der Abfahrt des Zuges, als der Zug im Bahnhof eigentlich hätte einfahren sollen, sprang die Anzeige auf "Zug fällt aus".
Wo jedem Laien eigentlich klar sein dürfte, dass ein Zug nicht abfahren kann, wenn er nicht vorher am Abfahrtsort ankommt.
Und wenn der Zug gar nicht erst los fährt - kann er auch nicht ankommen. Spätestens dann ist bekannt, dass der Zug ausfällt.
Denn dass auf RB 91/93 ein Ersatzzug "vom Himmel fällt", davon ist nicht auszugehen."

Reasumując- opinia jaką polscy przewoźnicy wystawiają swoją ofertą połączeń kursującą do Niemiec- jest fatalna. Pociągi są odwoływane w momencie kiedy teoretycznie powinny odjechać, jakby nie było wiadomo wcześniej że nie będą kursować. Informacja o autobusach zastępczych była nieobecna w poniedziałek, gdy sam próbowałem wrócić do Polski. W dniu dzisiejszym przechodząc przez dworzec słyszałem że pociąg z FFO do Z.G. znów jest o pół godziny opóźniony. Tydzień temu, gdy wyjeżdżałem do Paryża w zeszły czwartek, pociąg z Rzepina do Ziel. Góry, który miał przyjechać, został poprzez megafony ogłoszony jako odwołany- chodziło o połączenie Rzepin 6:22- Zielona Góra 7:20. 

Swego czasu w prasie opisywano sytuację jak kolejarze okłamywali podróżnych że pociąg do Rzepina odjedzie. Najpierw rzekomo miał być opóźniony, a gdy podróżni dociekali dalej, obwieszczono im że już odjechał, mimo że nic podobnego wg nich nie miało miejsca. 

Przewoźnika przyłapałem samemu na wprowadzaniu w błąd- gdy zadzwoniłem do rzecznika prasowego we wtorek z pytaniem czy pociągi do FFO kursują z Z.G., ten twierdził że tak, i jeszcze tą informację u kogoś potwierdzał, a dopiero gdy wysłałem majla treści: 

"Dzisiaj dzwonilem w sprawie połączenia kom. zbiorowej kolejowej z Zielonej Góry przez Rzepin do Frankfurtu nad Odrą. Telefonicznie informowano mnie że pociągi jednak kursują- przy mnie p. Rzecznik dzwonił gdzieś i upewniał się. 

Czy te pociągi regionalne kursują na pewno?"

To dopiero poinformowano że są one zastąpione autobusami na odcinku Rzepin- FFO. Trudno mi uwierzyć że przy tak małej ilości połączeń - tego nie wiedziano, wydaje mi się że próbowano mnie zwieść lub oszukać. Nie odpowiedziano na pytanie o brak informacji o autobusach zastępczych na dworcu w FFO. Niemieckie rozkłady podają że takich autobusów brak, por. reiseauskunft.bahn.de

Organizacja tych połączeń jest fatalna. Pewność tak chaotycznej oferty jest żadna, a tymi połączeniami niemalże nikt już nie jeździ. Spółka "Przewozy Regionalne" w identyczny sposób zaorała do tej pory już inne linie kolejowe z Rzepina- np. tą do Ośna i Sulęcina, której nawet nie ma już na mapach. Podróżni porzucili kolej z powodu chaosu jaki oferował ten przewoźnik, a torowisko jest aktualnie nieprzejezdne i rozbierane przez złomiarzy. 

To, co się oferuje, jest żenujące. Z dworca FFO w stronę Berlina odjeżdżają średnio 4 pociągi regio na godzinę w stronę Berlina, zaś do Polski odjeżdżają bodaj 3 pociągi regio, tyle że w dobie. "Odjeżdżają"- jest przy tym pojęciem umownym i niepewnym. 

Domagam się zmiany przewoźnika na tej trasie, na inna firmę, w trybie natychmiastowym.

Pozdrawiam
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 01:37. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for SKARGA NA KOLEJE W JURYSDYKCJI RZECZP. POLSKA

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery