dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Skarga Polish News Agency do Prezesa Rady Ministrów dot. kolei

Polish News Agency polishnews.pl
Skarga wydawcy do Prezesa Rady Ministrów

Drogi Panie.
Na remonty linii kolejowych ze Śląska do Wrocławia i dalej do granicy Niemiec wydano kilka miliardów PLN. Koło mojego biura przebiegał taki remont i nawet uczciwie wybrano ziemię w jednym bagiennym miejscu gdzie stara linia kolejowa zapadła się w bagnach koło źródełka w okolicy, zamiast tylko posypać zabytkowe podtorze nowym tłuczniem jak to nierzadko ma miejsce.

Tym niemniej- efekt jest żenujący. Jest żenadą. Przed wojną pociąg o nazwie "Latający Ślązak" odcinek z Gliwic do Berlina pokonywał w ok. 4 godziny 30 minut. Obecnie jest to około dwa razy dłużej. 

I co z tego że wymieniono szyny? Linię zelektryfikowano? Jaki sens miały te wielomiliardowe inwestycje skoro podróżni muszą jechać dwa razy dłużej? Przed wojną średnia prędkość podróży wynosiła ledwie 128 km/godz. 

Panie Premierze, po co te inwestycje? By przywrócić prędkości podróży z roku 1845 na odcinku z Grodziska Maz. czy Pruszkowa do Warszawy? Przecież minęły 174 lata!

Popatrzmy na "twarde" dane:

Pruszków- Warszawa Wiedeńska (dziś- Śródmieście)

1845: 20 minut, 25 minut (przeciwny kierunek) [1]

2019: 25 do 24 minut (w zależn. od połączenia- dane PKP PLK)

[1] M. Chlewski, 130 lat..., s. 83-87.

W roku 2019 potrzebowano dwóch prób by pokonać przedwojenny czas podróży z Opola do Wrocławia. I to był jednokrotny przejazd specjalny a nie rozkładowy, jak przed wojną. Na linii kolejowej Zakopianka nadal nie osiągnięto czasu przejazdu specjalnego "Luxtorpeda" sprzed wojny który osiagał tylko 115 km/h. Podróżni od wielu lat tarasują drogę dla samochodów osobowych a powolnymi dzisiaj pociągami mało kto jeździ. 

Żądam wyjaśnienia tego dramatu. Myślałem aby powstała stała komisja niezależna od Ministra Infrastruktury i PKP celem wyjaśnienia przyczyn zapaści względem okresu sprzed kilku dekad. 

Rozkład kiedyś

Berlin – Bytom
Bytom – Berlin
  • Beuthen O.S. – / 05:18
  • Gleiwitz Hbf 05.33 / 05:34
  • Heydebreck O.S. 05:54 / 05:55
  • Oppeln Hbf 06:15 / 06:16
  • Breslau Hbf 06:58 / 07:01
  • Berlin Schlesischer Bf. 09:54 / –
  • Berlin Alexanderplatz 09:42 / –
  • Berlin Friedrichstraße 09:51 / –
  • Berlin Zoolog. Garten 10:01 / –
  • Berlin Charlottenburg 10:08 / –

Rozklad dzisiaj

EC 60457

Fahrtverlauf vom 27.11.19

Bahnhof / HaltestelleAnkunftAbfahrt

Zeitpunkt der Anfrage: 14:04 Uhr
Berlin-Charlottenburg ab 18:22
Berlin Hbf ab 18:43
 
Berlin Ostbahnhof ab 18:53
 
Frankfurt(Oder) ab 19:45
 
Rzepinan 20:06ab 20:09
Zielona Gora Gl.an 20:54ab 20:55 
Glogowan 21:33ab 21:34 
Wroclaw Glownyan 22:53ab 22:58 
Opole Glownean 23:39ab 23:40 
Kedzierzyn Kozlean 00:29ab 00:30 
Raciborzan 00:56ab 01:29 
Gliwicean 02:20ab 02:21 
Zabrzean 02:29ab 02:30



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 06:30. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Skarga Polish News Agency do Prezesa Rady Ministrów dot. kolei

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery