Dzień dobry,
W lutym 2017 r. z usług wrocławskiego lotniska skorzystało prawie 17% więcej pasażerów w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Więcej osób podróżowało zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych – sieciowych i niskokosztowych. Bardzo dobry wynik odnotowały też połączenia czarterowe.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcie: Port Lotniczy Wrocław
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 7 marca 2017 r.
Informacja prasowa
Rośnie ruch na wrocławskim lotnisku
W lutym 2017 r. z usług wrocławskiego lotniska skorzystało prawie 17% więcej pasażerów w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Więcej osób podróżowało zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych – sieciowych i niskokosztowych. Bardzo dobry wynik odnotowały też połączenia czarterowe.
Luty przyniósł wrocławskiemu lotnisku imponujący wynik ponad 177 tys. obsłużonych pasażerów, co pozwala mówić o wzroście wielkości 16,6%. To o 25 tys. osób więcej niż rok temu.
Do Warszawy najlepiej samolotem
- Dynamicznie rośnie zainteresowanie pasażerów lotami krajowym, z których skorzystało prawie 43 tys. pasażerów. Oznacza to wzrost o 34,5% - mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Porcie Lotniczym Wrocław. Aż o 81% więcej pasażerów zdecydowało się na podróż do Warszawy z tanimi liniami. Wynikało to przede wszystkim z większej liczby lotów na tej trasie oferowanych przez linie Ryanair oraz zmiany portu docelowego na lotnisko im. Chopina, co okazało się dużym ułatwieniem dla podróżnych.
W stronę słońca
W lutym tego roku więcej osób skorzystało też z tanich połączeń międzynarodowych, realizowanych przez linie Ryanair i Wizzair. W tym segmencie wzrost wyniósł 12,4%. To w największej mierze zasługa nowych kierunków - Madrytu, Kijowa, Belfastu, Birmingham, Manchesteru i Newcastle czy Malty, która została w rozkładzie na zimę. Drugim czynnikiem kształtującym wzrosty w tym segmencie połączeń jest coraz lepsze wypełnienie samolotów. - Tu poza tradycyjnie popularnymi kierunkami na Wyspy Brytyjskie, bardzo duże wypełnienie zanotowały samoloty lecące na południe Europy oraz na Wyspy Kanaryjskie – mówi Jarosław Sztucki. – Rekordowo wyglądało zainteresowanie Teneryfą, w przypadku której samoloty wypełnione były aż w 97% oraz Maltą, gdzie zajętych było 93% miejsc. Doskonale radziły sobie też Barcelona, Madryt i Rzym z wypełnieniem przekraczającym 90% - dodaje. Znacznie zwiększyło się również zainteresowanie lotami do Skandynawii - szczególnie do Oslo (wzrost o 15,5 %) i Sztokholmu (o 13,7%).
Popularne nie tylko tanie loty
W ubiegłym miesiącu obsłużono też więcej podróżnych w segmencie sieciowych połączeń międzynarodowych do największych europejskich hubów przesiadkowych. W tym czasie pasażerów było ponad 26,5 tys., czyli o 9,8% więcej niż w lutym 2016. Rekordowym zainteresowaniem cieszyły się loty do Düsseldorfu - wzrost na tej trasie wyniósł aż 66% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Z kolei o 10,1% było więcej osób latających na trasie Wrocław - Frankfurt.
W oczekiwaniu na lato
O 33% wzrosła też liczba pasażerów korzystających z lotów czarterowych. Jednak prawdziwe zwiększenie zainteresowania tego typu podróżami przewidziane jest na okres wiosenno – letni, kiedy to rozpocznie się sezon wakacyjny. Swoją ofertę znacznie rozszerzą wówczas biura podróży, które obecnie proponują z Wrocławia loty na Fuerteventurę, Lanzarote, do Marsa Alam oraz Hurghady. Na wiosnę planowane jest także rozszerzenie siatki tanich lotów m.in. o Lizbonę, Majorkę, Rejkiawik oraz Lwów. Natomiast jesienią do rozkładu lotów niskokosztowych włączone zostaną: Palermo, Neapol, Tel Awiw, Bruksela, Gdańsk, Leeds Bradford, Edynburg i Oslo.
Stacja kolejowa Kraków Główny Towarowy nie ma przystanków pasażerskich. Proponuję wykorzystanie toru bocznicowego dla budowy linii kolei miejskiej typu SKM z trzema przystankami obsługującymi dzielnicę Krakó Krowodrza.
--
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Linia kolejowa nr 95 przechodzi w pobliżu takich osiedli Krakowa jak os. Na Stoku, os. Mistrzejowice. Niestety, całkowicie brakuje infrastruktury przystanków kolejowych. Proponuję budowę gęstej sieci przystanków, rozmieszczonych co 1-2 km, wzorem niemieckich systemów kolei miejskich.
Pozwoli to na wprowadzenie na tą linię pociągów kolei miejskiej/ aglomeracyjnej Krakowa i doprowadzi to do rozwoju sieci osadniczej w korytarzu tej linii kolejowej.
--
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Przystanki kolei miejskiej we wschodnich dzielnicach Krakowa: Kościelniki, Wyciąże, Przylasek, to szansa na szybką komunikację najbardziej na wschód wysuniętych dzielnic miasta Krakowa ze ścisłym centrum miasta. Pociągi kolei miejskiej kursowałyby koleją dookólną do Krakowa Głównego. Jedna z propozycji sieci kolei miejskiej Krakowa przewidywała, by pociągi kursowały dookólnie po pętli, jaką tworzy linia kolejowa nr 95 z siecią kolei miejskiej Krakowa.
Nigdy nie widziałem planów budowy przystanków pasażerskich na linii tzw. dużej kolei obwodowej, czyli linii kolejowej nr 95. Postanowiłem zaproponować lokalizację takich przystanków pasażerskich, celem obsługi pasażerskiej koleją miejską także wschodnich dzielnic Krakowa.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W odróżnieniu od Krakowa, w Szczecinie prace nad systemem szybkiej kolei miejskiej są znacznie bardziej zaawansowane. System złożony z 4 linii kolei miejskiej ma ruszyć w 2021 roku.
W Krakowie w prosty i tani sposób można uruchomić kolej miejską wykorzystując tzw. dużą kolej obwodową (linię nr 95) i torowiska Cementowni Nowa Huta. Wystarczy zbudować niewielki łącznik ok. kilkuset metrów toru pomiędzy torami przy cementowni Nowa Huta by pociągi spalinowe- wagony motorowe- mogły kursować w relacji Kraków Pleszów- Kraków Główny.
Przy pętli tramwajowo- autobusowej Pleszów zbudowanoby przystanek kolejowy Kraków Pleszów- w bezpośrednij bliskości pętli tramwajowej. Pociągi kolei miejskiej zatrzymywałyby się na przystankach Kraków Lubocza, Kraków Batowice i Kraków Główny.
Cel kolei miejskiej kursującej w tej relacji to skrócenie czasu przejazdu do wschodnich dzielnic Krakowa do centrum miasta i rozwój budownictwa mieszkaniowego na tych terenach.
Obsługiwane przystanki
Kraków Lubocza – nieczynny przystanek kolejowy w Krakowie – Luboczy, w województwie małopolskim, w Polsce. Przebiegająca przez stację linia kolejowa służy jedynie obsłudze połączeń towarowych, ale byłaby wykorzystana dla kolei miejskiej.
Kraków Batowice, Kraków Główny- czynne stacje na linii numer 8.
--
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Od dwóch lat władze Brzeska milczą w sprawie naszej propozycji odtworzenia kolei do centrum miasta. Poniżej list.
Data: 14 czerwca 2015 17:55
Urząd miejski
ul. Głowackiego 5132-800 Brzesko
Szanowni Państwo,
Brzesko to ponad 17-nastotysięczne miasto, w dużej mierze oddalone od stacji kolejowej, mimo że jeszcze niedawno torowisko kolejowe dochodziło do centrum miasta.
Proponujemy odtworzenie tej linii poprzez jej modernizację i naprawę oraz uzupełnienie ubytków toru na całej długości odcinka do stacji Brzesko Miasto. Jest to– dawna towarowa linia kolejowa w Brzesku, w województwie małopolskim, w Polsce.
Chciałbym zaapelować o odbudowę linii kolejowej do śródmieścia Brzeska. Przed laty do browaru w pobliżu centrum miasta Brzesko dochodziła bocznica kolejowa. Proponujemy odtworzenie torowiska i budowę stacji czołowej - ślepo zakończonej- o nazwie Brzesko Miasto w miejscu końca bocznicy w pobliżu centrum miasta. Powstałyby także przystanki pośrednie- propozycję załączono.
Odchodziłbyby stąd poc. pasażerskie do Krakowa (Krakowska Kolej Aglomeracyjna). Początkowo kursowałyby składy spalinowe do stacji Brzesko- Okocim i ewentualnie Krakowa, w dalszej kolejności linia mogłaby zostać nawet zelektryfikowana dla połączeń pasażerskich- do Krakowa i Tarnowa.
Koszty odbudowy torowiska i budowy przystanku sfinansowane byłyby z funduszy unijnych. Apelujemy o podjęcie prac mających na celu odbudowę połączenia.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do Urząd M. Niepołomice
Radni Miasta Niepołomice
Szanowni Państwo,
Uprzejmie apeluję o rozpoczęcie prac planistycznych nad odbudową linii kolei podmiejskiej Podłęże- Niepołomice, wraz z odcinkiem do centrum miasta Niepołomice. Jej likwidacja była nieprzemyślana, dziś połączenie do Wieliczki obsługiwane jest nowoczesnym taborem co 30 minut, a pociągi są często przepełnione. Linię do Niepołomic otwarto w 1958 roku, zelektryfikowano ją 2 lata później. Miała ona długość 4,74 km, ale przebiegała w odległości ok. 2 km od centrum miasta. Ominięcie centrum miasta Niepołomice było wielkim błędem jej budowniczych.
Gdyby kolej w Niepołomicach ocalała, czas przejazdu do centrum Krakowa wynosiłby zaledwie kilkanaście do dwudziestukilku minut. Bez kolei- jest około 2-krotnie dłuższy. Przesiadki wymagają sporo czasu, sieć drogowa jest dużo wolniejsza w terenie silnej urbanizacji, jak w aglomeracji krakowskiej. Kolej byłaby najszybszym środkiem transportu do centrum Krakowa.
Władze miasta powinny zaplanować odbudowę kolei do Niepołomic. Możliwa jest odbudowa linii uwzględniając przebieg do centrum miasta - wraz z budową bardziej dogodnie ulokowanej stacji w centrum miasta.
Brak linii kolejowej to największa przeszkoda w rozwoju Niepołomic. Wieliczka, dzięki nowoczesnemu połączeniu- stała się prawdziwym miastem satelickim Krakowa, możliwe są wygodne, codzienne i szybkie dojazdy do miejsc pracy i nauki.
Polityka władz miasta Niepołomice powinna się zmienić o 180 stopni. Zamiast likwidować linie kolejowe, władze miasta powinny odbudować ongiś tu istniejącą linię kolejową. Czasy się zmieniły, wystarczyła zresztą zmiana przewoźnika, by linia kolejowa do Wieliczki- ożyła. 10 lat temu, gdy linię do Wieliczki prawie demontowano, kolej była na dnie upadku, a rynek przewoźników był zmonopolizowany. Dziś sytuacja ulega bardzo powolnej poprawie. Zmieniono przewoźnika, i nagle kolej w tej relacji- odżyła.
Władze miasta powinny walczyć o środki na odbudowę torowiska, zaproponować linię w lekko innym przebiegu- częściowo po starym korytarzu, częściowo w nowej lokalizacji, by objąć centrum miasta Niepołomice.
Warto, aby z linii korzystali liczni turyści, którzy mogliby odwiedzać urokliwy zamek w Niepołomicach na podobnej zasadzie, jak odwiedzają Wieliczkę. Odbudowa kolei i doprowadzenie jej do historycznego centrum miasta to krok przyszłościowy: umożliwi rozwój oparty na turystyce i znacząco podniesie wartość nieruchomości w Niepołomicach. Gdyby połączenia do Niepołomic obsługiwane były w cyklu co 30 minut, a dojazd z centrum Niepołomic do centrum Krakowa zajmował ok. 20- 25 minut, wówczas miasto mogłoby liczyć na dużo szybszy rozwój niż obecnie.
Wyobraźmy sobie- że władze miasta Niepołomice miały inne władze- które nie zlikwidowały połączenia, ale- istniejącą linię przebudowano doprowadzając ją do historycznego centrum miasta. Połączenia obsługiwane przez innego, nowego przewoźnika, nowym taborem, co 30 minut, przywoziłyby codziennie stały potok turystów zwiedzających zamek, oraz przewoziłyby spory ruch podmiejski.
Niestety, wybrano inaczej. Zamiast rozwoju opartym na idei miasta satelickiego- wybrano demontaż infrastruktury transportu zbiorowego, uniemożliwiając wręcz rozwój Niepołomic jako miasta satelickiego.
Linię zlikwidowano dekadę temu: do 2000 roku prowadzony był ruch pasażerski. W 2001 zlikwidowano trakcję elektryczną, a w 2005 roku rozpoczęto rozbiórkę linii. Likwidacja linii kosztowała około 120- 200 mln PLN. Tyle kosztuje budowa takiej linii od podstaw. Możliwe jest zmniejszenie kosztów odbudowy poprzez budowę linii niezelektyfikowanej, zakładając jej obsługę zwykłym spalinowym autobusem szynowym. Naprawa istniejącej linii- gdyby taka się zachowała, kosztowałaby kilkadziesiąt razy mniej.
Niemniej- odbudowa linii jest możliwa, zależy od determinacji władz i wyniku negocjacji między władzami miasta, władzami województwa oraz na przykład zarządcą sieci kolejowej PKP PLK. Wokół Krakowa dotychczas powstały od podstaw jedynie krótkie odcinki linii kolejowych, ale w Polsce wiele linii kolejowych odbudowano po dawnym przebiegu, zbudowano też kilkanaście krótkich odcinków nowych linii. Sądzę że władze Niepołomic mogą spróbować powtórzyć kazus Wieliczki i jej kolei do Krakowa.
Obawiam się że likwidacja była najboleśniejszym ciosem ekonomicznym w przyszłość miasta Niepołomice. W Polsce kolej na razie nie działa, ale w przyszłości to kolej będzie podstawą komunikacji w aglomeracjach takich jak krakowska. Zlikwidowali Państwo najnowocześniejszy- w chwili obecnej- środek transportu aglomeracyjnego. Likwidacja połączeń miała miejsce 15 lat temu. Trakcje zaczęto likwidować w 2005 roku, 10 lat temu. Z tego co nam opowiadano, likwidacja linii była pomysłem byłego burmistrza miasta. Zmiana władz może oznaczać nikłą szansę na odbudowę zniszczonej infrastruktury.
Wg informacji udzielonych na zapytanie prasowe, gmina planuje budowę parkingów typu Park&Ride, aby mieszkańcy innych miejscowości gminy mogli zostawić przy stacjach kolejowych w okolicy swoje samochody i dojechać pociągiem do Krakowa. Planuje się również mgliście - dość niesprecyzowane busy dojeżdżające do przystanków kolejowych.
Wszelkie połączenia z przesiadką wymagają czasu na dokonanie przesiadki, poza tym przy ew. spóźnieniu przesiadki się rozpadają. Połączenia z przesiadką są dużo dłuższe, mniej wygodne i mniej popularne od bezprzesiadkowych. Wykorzystanie wolniejszego transportu drogowego dodatkowo wydłuży podróż, powodując niedorozwój gospodarczy miasta pozbawionego sprawnej komunikacji publicznej w aglomeracji. Można nawet policzyć szacunkowe koszty zdyskontowanych strat z tego tytułu i zestawić je z kosztami odbudowy linii kolejowej.
Apeluję o podjęcie prac nad odbudową połączenia kolejowego do Niepołomic. Koszty mogą sięgnąć od kilkudziesięciu do ponad 100 mln PLN, przy czym wkład samorządu musiałby wynieść minimum kilka- kilkanaście mln PLN. Koszty będą nieporównywalnie wyższe niż gdyby nie likwidowano torowiska kolejowego do Niepołomic dekadę temu. Koszty mogą znacząco spaść jeśli pozostały fragmenty terenu umożliwiające odbudowę toru np. na poboczu ul. Wimmera.
Schematyczną propozycję odbudowy załączam- władze powinny zamówić studium wykonalności by poznać dokładne koszty odbudowy. Zapraszam także władze miasta Niepołomice oraz radnych do podróży koleją na odcinku Wieliczka- Kraków Główny. Mam nadzieję że radni zechcą odbyć sesję wyjazdową w pociągu relacji Wieliczka- Kraków Główny, aby przekonać się, jak mogłaby działać odbudowana, nowoczesna kolej do Niepołomic. Przykład Wieliczki pokazuje że kolej można odbudować.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
Jeleniogórska Kolej Miejska, również Jeleniogórska Kolej Aglomeracyjna to częściowo zarzucona inicjatywa uruchomienia szybkiej kolei miejskiej w aglomeracji jeleniogórskiej. Pierwotnie projekt nosił nazwę „szybkiego tramwaju".
Projekt Jeleniogórskiej Kolei Miejskiej przygotowało Wojewódzkie Biuro Urbanistyczne we Wrocławiu. Podstawą działania jest dokument „Porozumienie w sprawie współpracy w zakresie organizowania i funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego na terenie subregionu jeleniogórskiego" podpisany 28 września 2011 podpisany między miastem i sąsiednimi gminami.
Projektowany przebieg
Kolej aglomeracyjna, według założeń, ma połączyć Janowice Wielkie, Jelenią Górę i Szklarską Porębę na bazie istniejących, zelektryfikowanych linii kolejowych: 274 z Wrocławia do Zgorzelca oraz 311 z Jeleniej Góry do granicy państwa w Jakuszycach. Zaplanowano wybudowanie pięciu nowych przystanków: w okolicy obecnego dworca, na skrzyżowaniu ul. Drzymały i Kilińskiego, na wiadukcie przy Podchorążych, przy dawnej Celwiskozie i w dzielnicy Orle. Budowa SKM ma skrócić czas przejazdu z Jeleniej Góry do Piechowic do 28 minut. Zadeklarowano, że obsługa połączeń należała będzie do spółki Koleje Dolnośląskie.
Postęp projektu
Wykonanie projektu pierwotnie było przewidziane na trzy lata, a przewidywane koszty szacowano na 12 mln zł.
W realizację przedsięwzięcia włączył się zarządca państwowej infrastruktury kolejowej, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. W latach 2014-2015, w ramach uzupełnienia dokonanego wcześniej remontu linii kolejowej nr 311, zmodernizowano perony na dwóch dodatkowych stacjach w ciągu projektowanej kolei aglomeracyjnej. Przedsięwzięciu nadano nazwę „Modernizacja peronów na stacjach kolejowych Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice w ramach projektu Jeleniogórska Kolej Aglomeracyjna – etap I".
Na przełomie 2014 i 2015 roku Koleje Dolnośląskie zakupiły 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych Newag Impuls 36WEa, które dedykowano do obsługi m.in. aglomeracji jeleniogórskiej.
Mimo dokonywanych inwestycji, w uchwalonym pod koniec stycznia 2014 roku planie transportowym dla Jeleniej Góry z perspektywą do roku 2023 stwierdzono oficjalnie, że kolej miejska nie przyciągnie wystarczającej liczby pasażerów. W dokumencie przyjęto zachowanie rezerw terenowych pod ewentualną rozbudowę infrastruktury kolei aglomeracyjnej „tak aby nie zamykać możliwości ich realizacji, jeśli pojawią się, podlegające dynamicznym zmianom, sprzyjające warunki zewnętrzne".
opr. na podst. wikipedii
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Ikonografika przygotowana przez VBB pokazuje że w przeszłości pomiędzy Berlinem a Wrocławiem kursowało 14 pociągów dziennie. Obecnie kursuje jeden pociąg, i to w weekendy.
Czy MIB planuje jakieś zmiany na tej trasie? Równoległa autostrada jest wypełniona intensywnym ruchem samochodowym- to pokazuje że istnieje popyt na transport zbiorowy w tym korytarzu transportowym,
Odpowiedź
w obecnym rozkładzie jazdy pociągów 2016/2017, PKP Intercity S.A. realizuje połączenia do Berlina z Warszawy i Gdyni na zasadach komercyjnych. Przewozy te nie są objęte umową o świadczenie usług publicznych zawieraną przez ministra właściwego do spraw transportu z PKP Intercity S.A.
W ramach prowadzonych rozmów pomiędzy przewoźnikiem polskim i niemieckim rozważana jest propozycja uruchomienia dodatkowych pociągów dalekobieżnych do Berlina w relacji Kraków – Wrocław – Berlin.
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
--
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Proponujemy odbudowę dla potrzeb kolei miejskiej lub aglomeracyjnej miasta Krakowa dawnej linii kolejowej, po której zachował się pas terenu z elementami podtorza. Linia o której odbudowie jest mowa, nadaje się do wprowadzenia na nią kolei miejskiej lub aglomeracyjnej kursującej w takcie co 30 minut. Linia kolei miejskiej kursowałaby na odcinku Kraków Główny- Kraków ul. Spacerowa.
Proponujemy odbudowę linii w dawnym jej śladzie na odcinku Kraków Opatkowice- ul. Komuny Paryskiej- ul. Spacerowa. Linia byłaby odbudowana jako linia jednotorowa, zelektryfikowana. Kursowałby nią składy kolei miejskiej lub aglomeracyjnej do stacji Kraków Główny (i dalej).
Proponujemy 3 przystanki na trasie tej odbudowanej linii: Osiedle za Fortem, Komuny Paryskiej, Spacerowa (przystanek końcowy).
--
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy w Krakowie możliwa jest odbudowa - nie tak dawno zlikwidowanej- kolei miejskiej? Wciąż się zachowały pasy terenu po liniach kolei miejskiej, ale na przeszkodzie stoją politycy, nieprzekonani co do zasadności pomysłu odtworzenia- ongiś bardzo popularnej - linii kolei miejskiej do wschodnich dzielnic miasta Krakowa.
Linia numer 111 odgałęziała się od linii Kraków Główny- Kraków Płaszów tuż przed mostem kolejowym na Wiśle. Pociągi pasażerskie na linii, uruchomione w 1899 roku, przestały kursować 31 maja 1970 roku i rozpoczął się systematyczny demontaż kolejnych odcinków trasy na obszarze Krakowa. Na granicy Grzegórzek i Dąbia przebiegała trasa kolejowa Kraków–Kocmyrzów, wytyczona w 1899. W okolicy dzisiejszej stacji benzynowej łączyła się z główną linią do Krakowa Głównego. Linia ta zostałaby odbudowana do stacji Kraków Grzegórzki, dalej wykorzystanoby linię kolejową Kraków Grzegórzki- Kraków nadwiśle (już rozebraną) i zbudowanoby nową łącznicę od stacji Kraków Nadwiśle wzdłuż ul. Zwycięstwa do linii kolejowej 947, która jest linią częściowo zelektryfikowaną. Budowa łącznicy do linii 947 pozowliłaby ominąć stację Kraków Olsza i połączyć linię nr 111 z linią nr 947 do Elektrociepłowni Łęg (jednotorową, zelektryfikowaną).
Odbudowanoby też lub naprawiono częściowo istniejące jeszcze torowisko do Nowej Huty Czyżyny oraz dobudowanoby fragment torowiska do Placu Centralnego.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
„Fly Me to the Moon" w wykonaniu Franka Sinatry, Silent Disco do muzyki trzech popularnych DJ-ów, a także prezenty dla solenizantów. W sobotę (11 marca) wrocławski terminal skończy pięć lat. Z tej okazji Port Lotniczy Wrocław zaprasza na koncertowe urodziny. Wstęp wolny. Zaczynamy po godz. 19.00.
Więcej informacji w załączeniu, zdjęcia: Port Lotniczy Wrocław i Teatr Muzyczny Capitol (zdjęcia z próby generalnej do ,,Rat Pack")
Zobacz zapowiedź spektaklu „Rat Pack, czyli Sinatra z kolegami" https://www.youtube.com/watch?v=FAyX5iQ-qek
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
apalus@prexpert.com.pl
+48 509 065 355
Wrocław, 6 marca 2017 r.
Informacja prasowa
Tego jeszcze nie było – koncert i Silent Disco na lotnisku
„Fly Me to the Moon" w wykonaniu Franka Sinatry, Silent Disco do muzyki trzech popularnych DJ-ów, a także prezenty dla solenizantów. W sobotę (11 marca) wrocławski terminal skończy pięć lat. Z tej okazji Port Lotniczy Wrocław zaprasza na koncertowe urodziny. Wstęp wolny.
W sobotę minie pięć lat od uruchomienia nowego terminalu wrocławskiego lotniska. Z tej okazji Port Lotniczy Wrocław przygotował liczne atrakcje. Wydarzeniem głównym będzie otwarty występ artystów Teatru Muzycznego Capitol „Frank Sinatra i przyjaciele". Po godz. 19.30 w strefie ogólnodostępnej wystąpią gwiazdy światowego formatu - Frank Sinatra (w tej roli Błażej Wójcik), Dean Martin (Maciej Maciejewski), Violetta Villas (Ewa Szlempo) oraz Ella Fitzgerald (Emose Uhunmwangho). Uczestnicy usłyszą ich ponadczasowe przeboje, między innymi: „Fly Me to the Moon", „Everybody Loves Somebody" czy „Birth of the Blues". Wydarzenie inspirowane będzie znanym przedstawieniem Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu „Rat Pack, czyli Frank Sinatra z kolegami" w reżyserii Konrada Imieli.
O godzinie 21.00 rozpocznie się urodzinowe Silent Disco. W Porcie Lotniczym Wrocław zagra trzech popularnych dyskdżokejów. DJ Novicky zaproponuje r'n'b, hip-hop i pop, DJ Senthia - house'a i techno, a DJ Normalny Typ - disco, future beats i tropical music. Każdy uczestnik sam wybierze muzykę, która zabrzmi w jego słuchawkach. Zgłoszenia na imprezę trwają na stronie internetowej Portu Lotniczego Wrocław. Liczba miejsc ograniczona. - Nasze urodziny to jedyna i niepowtarzalna okazja, by posłuchać utworów Franka Sinatry czy Marilyn Monroe, a także zatańczyć na stworzonym tylko na tę okazję lotniskowym parkiecie. Ale to nie koniec atrakcji. Każdy, kto świętuje 11 marca urodziny, otrzyma od nas wyjątkową niespodziankę – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Prezenty dla solenizantów będą rozdawane w pobliżu schodów ruchomych w hali ogólnodostępnej terminalu w godzinach od 10 do 24.00. Na 11 marca lotnisko przygotowało również atrakcje dla pasażerów - animacje dla najmłodszych, spotkania z robotem EuGeniuszem, urodzinową fotobudkę czy Gogle Oculus Rift od organizatorów The World Games 2017.
Jak dojedziesz?
- Komunikacja miejska - autobusem 106 (dzienny), 206 (nocny). Rozkład jazdy znajduje się na stronie internetowej http://www.wroclaw.pl/rozklady-jazdy. 12 marca uruchomione zostaną dodatkowe bezpłatne nocne kursy autobusem Polbus - odjazd z lotniska o godzinie 1.30 oraz 2.45, po trasie autobusu nocnego MPK linii 206 (przystanek przy wyjściu z hali przylotów).
- Samochodem - dla urodzonych 11 marca, którzy przyjadą po prezent w godzinach 10.00-24.00, a także dla uczestników występu Teatru Muzycznego Capitol oraz Silent Disco parking będzie bezpłatny (parking A, C i D). Dojazd można sprawdzić na stronie http://airport.wroclaw.pl/pasazer/dojazd/samochodem.
Więcej informacji: http://www.airport.wroclaw.pl/urodziny
Z dniem 3 marca 2017r., decyzją Ministra Andrzeja Adamczyka poprzedzoną działaniami prokuratury zakończyłem misję na stanowisku Członka Zarządu PKP SA.
Przedstawione mi w dniu dzisiejszym zarzuty nieumyślnego wyrządzenia Spółce szkody uważam za nieuzasadnione i krzywdzące. Jako Członek Zarządu już w czerwcu 2016 r. zleciłem działania kontrolne w sprawie podpisanej przez Prezesa i innego Członka Zarządu umowy ze spółką Sensus Group dotyczącej zabezpieczenia pirotechnicznego Światowych Dni Młodzieży. Przekazane Ministerstwu przeze mnie w dniu 1 lipca 2016 r. wyniki kontroli stanowiły podstawę m. in. działań organów ścigania. Decyzja prokuratury nie uwzględnia faktu, iż nieprawidłowości nie dotyczyły pracy podległych mi pionów, a także nie uwzględnia ona wewnętrznego podziału pracy Zarządu PKP S.A.
Będę bronił mojego dobrego imienia.
dr Michał Beim
Warszawa 3 marca 2017 r.
oświadczenie pochodzi z profilu członka zarządu w sieci Facebook
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
begin:vcard
fn:Marta Markowska
n:Markowska;Marta
email;internet:marta.markowska@lka.lodzkie.pl
x-mozilla-html:TRUE
version:2.1
end:vcard
ZAPROSZENIE
Łódzka Kolej Aglomeracyjna serdecznie zaprasza na konferencję zapowiadającą wydarzenie "ŁKA jest kobietą", które odbędzie się 8 marca na Dworcu Łódź Fabryczna (obok Centrum Obsługi Pasażerów ŁKA). Podczas eventu Panie będą mogły skorzystać z bezpłatnych porad lekarzy specjalistów- m.in chirurga onkologa, dermatologa, pulmonologa, dietetyka oraz wykonać badania medyczne. W strefie piękna będzie można m.in. skorzystać z porad kosmetyczki, specjalistki od pielęgnacji włosów oraz profesjonalnej brafitterki.
Szczegółowy program imprezy przedstawiony zostanie podczas konferencji prasowej zapowiadającej wydarzenie, która odbędzie się 6 marca (poniedziałek) o godz. 9:30 w Urzędzie Marszałkowskim, I piętro obok Sali Sejmiku.
Serdecznie zapraszamy,
Marta Markowska
Rzecznik Prasowy
Naczelnik Wydziału
Komunikacji Społecznej i Promocji
tel.: +48 42 236 17 00
kom.: +48 660 522 198
"Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o.
al. Piłsudskiego 12
90-051 Łódź
tel.: +48 42 236 17 00
fax: +48 42 235 02 05
www. lka.lodzkie.pl
NIP: 725-202-58-42
REGON: 100893710
KRS: 0000359408
Kapitał zakładowy: 34.520.000,00 zł
za UM Kraków
W tym roku Miasto zleci opracowanie studium wykonalności dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na terenie Krakowa. Ma to być dokument uzupełniający do już realizowanego przez Województwo Małopolskie wspólnie z Miastem Kraków projektu SKA.
– W tym roku w budżecie wygospodarowaliśmy środki na opracowanie studium wykonalności dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na terenie Krakowa. Dokument ma dotyczyć zadań, które wychodzą poza zakres obecnie realizowanego przez Województwo Małopolskie przy wsparciu Gminy Miejskiej Kraków projektu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Chodzi o to, żeby podmiot realizujący ten projekt, a więc Województwo Małopolskie, miał wskazanie, czy rozwijać SKA o inne korytarze kolejowe na terenie miasta czy nie – mówi Tadeusz Trzmiel, Zastępca Prezydenta Krakowa.
Studium wykonalności dla SKA na terenie Krakowa będzie rozszerzeniem i uszczegółowieniem studiów wykonalności opracowanych na zamówienie Województwa Małopolskiego w latach 2007 i 2011. Jego zadaniem będzie ocena efektywności wykorzystania linii obwodowych dla systemu SKA z uwzględnieniem dotychczas wprowadzonych rozwiązań i doświadczeń wynikających z eksploatacji już funkcjonujących w ramach systemu połączeń.
- Chcemy sprawdzić czy zagospodarowanie terenu po 2011 pozwala na dalszy rozwój SKA w Krakowie. Jeżeli założenia z 2007 i 2011 się zmieniły, to chcemy zobaczyć, gdzie teraz mogą być przystanki kolejowe, jak zmieniły się potoki pasażerskie. Znamy obszary aktywizujące się w zakresie budownictwa mieszkaniowego i biurowego. Zwłaszcza te ostatnie znacząco decydują o zagospodarowaniu i potencjale obszaru i zapotrzebowaniu na obsługę komunikacyjną – zaznacza Tadeusz Trzmiel.
Studium pozwoli na ocenę zasadności zaangażowania środków finansowych w rozwój infrastruktury niezbędnej dla funkcjonowania kolei aglomeracyjnej na liniach dotychczas nieeksploatowanych, pozostawiając wiodącą rolę w organizacji przewozów w systemie SKA i decyzje w sprawie dalszego jego rozwoju samorządowi województwa małopolskiego.
Warto podkreślić, że podstawą usług przewozowych w regionie jest transport kolejowy (m.in. SKA), a jego organizatorem jest Województwo Małopolskie. – Nasz udział w tym projekcie jest jednak duży. Współpracujemy z województwem w zakresie budowy przystanków, parkingów P+R, organizowania autobusowych linii dowozowych do SKA – wylicza wiceprezydent Trzmiel.
Ze środków Miasta finansowana była budowa przystanku osobowego Młynówka (wraz z wiaduktem nad ul. Balicką). Miasto współfinansowało (wspólnie z PKP PLK SA i Gminą Zabierzów) przygotowanie budowy przystanku osobowego Mydlniki-Wapiennik. W końcowej fazie realizacji znajduje się finansowany przez Miasto z udziałem środków UE przystanek Kraków Sanktuarium.
- Prowadzimy obecnie prace projektowe związanie z budową przystanków Kraków Swoszowice (termin realizacji 2018), Kraków Prądnik Czerwony (termin realizacji - 2019) oraz węzłów przesiadkowych Kraków os. Piastów (2020) i Kraków Bronowice – mówi Tadeusz Trzmiel.
W aktualny rozwój SKA aktywnie wpisuje się PKP PLK, które prowadzą duże inwestycje kolejowe w mieście – budowę łącznicy kolejowej, rozbudowę linii E30, dobudowa drugiej pary torów między Krakowem Głównym, a Płaszowem. Na przykładzie relacji Wieliczka-lotnisko, a zwłaszcza Wieliczka-Kraków Główny widać, że znaczna liczba mieszkańców gmin ościennych rezygnuje z dojazdu do Krakowa samochodem i przesiada się na szybką kolej. To, zdaniem wiceprezydenta Trzmiela, kluczowy argument na brzęcz rozwoju tej formy transportu.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W Krakowie od lat trwa dyskusja o budowie metra podziemnego. Jednakże nieporównywalnie tańszą alternatywną jest odbudowa torowiska kolei do Nowej Huty Czyżyny, która jest zlikwidowana na terenie zakładów tytoniowych Philip Morris Polska. Koniecze jest też dobudowanie kilusetmetrowego odcinka nowego torowiska do Placu Centralnego w Nowej Hucie.
Zaproponowałem budowę łącznicy między linią kolejową numer 100 oraz stacją Kraków Główny. Założyłem wykorzystanie linii kolejowej numer 100, zelektryfikowanej, oraz linii nr 947, również zelektryfikowanej. Ze stacji Kraków Olsza odchodzi linia nr 947 do Elektrociepłowni Łęg (jednotorowa, zelektryfikowana). Linia ta byłaby wykorzystana. Odbudowanoby też lub naprawiono częściowo istniejące jeszcze torowisko do Nowej Huty Czyżyny oraz dobudowanoby fragment torowiska do Placu Centralnego.
Wydatki na tą inwestycję są ułamkiem kosztów budowy metra podziemnego, a osiągnięta zostanie prędkośc handlowa niewiele mniejsza od prędkości handlowej metra podziemnego.
Nie wykluczam zasadności budowy metra w przyszłości, jednakże wykorzystanie już istniejącej infrastruktury kolejowej jest nieporównywalnie tańszą alternatywą.
Zaproponowałem też szereg przystanków w miejscach gdzie występują mosty i wiadukty, tak by ograniczyć koszty inwestycyjne i umożliwić bezkolizyjne dojście podróżnych na perony bez dodatkowych inwestycji w postaci budowy tuneli pod torami.
Załączniki: ilustracja graficzna.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Data: 3 marca 2017 12:52
Aby w Krakowie mogła się rozwijać kolej miejska i aglomeracyjna, konieczne są inwestycje- takie jak budowa dodatkowych torów, mogących pomieścić pociągi kolei aglomeracyjnej i miejskiej w przyszłości.
Propozycja jest przyszłościowa, niemniej w mojej ocenie przygotowania powinny się zacząć już teraz.
Przygotowałem propozycję rozbudowy infrastruktury kolejowej w Krakowie poprzez przebudowę ciągu kolejowego Kraków Główny- Kraków Batowice do 4-rech torów. Zaproponowałem wykorzystanie fragmentu kolejowej obwodnicy Krakowa (linii numer 95) na odcinku Kraków Batowice- most nad al. 29 Listopada, a następnie zaproponowałem budowę łącznicy kolejowej pozwalającej połączyć linię nr 95 z dodatkowymi torami linii nr 8 dla pociągów miejskich i aglomeracyjnych biegnących do centrum miasta- stacji Kraków Główny.
Wzdłuż linii kolejowej numer 8 od stacji Kraków Główny do os. Bocianie Gniazdo- ul. Siewna, dobudowanoby dodatkowe dwa tory, wykorzystując istniejącą przestrzeń wzdłuż obecnego torowiska linii numer 8.
Linia kolejowa nr 95 nadaje się do wprowadzenia kolei miejskiej. Zaproponowałem jej wykorzystanie dla celów kolei miejskiej od stacji Kraków Mydlniki, przez Azory, Prądnik Biały, Górkę Narodową i Prądnik Czerwony do stacji Kraków Batowice, gdzie łączy się z linią kolejową nr 8.
Zaproponowałem też szereg przystanków w miejscach gdzie występują mosty i wiadukty, tak by ograniczyć koszty inwestycyjne i umożliwić bezkolizyjne dojście podróżnych na perony bez dodatkowych inwestycji w postaci budowy tuneli pod torami.
Ilustracja: propozycja graficzna
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.