porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Temat: Propozycja redakcji dot. przebudowy stacji Raciąż w cztero- lub trzykierunkowy węzeł kolejowy


Do: Urząd Miasta Raciąż

do władz UM
do Radnych Miasta

dot. 
Propozycja redakcji dot. przebudowy stacji trzy- lub w czterokierunkowy węzeł kolejowy

Szanowni Państwo, 
Przypomnę że stacja Raciąż jest już trzy- a może być czterokierunkowym węzłem poprzez to że istniała linia do st. Glinojecka z Raciąża. Niestety, na 2 z 4 kierunków możliwych tras kolei pociągi nie kursują. Możliwe są także kursy z Raciąża do Płocka przez Sierpc, jako pociągi regionalne przyspieszone. 

Ba, miasto mogłoby się rozwinąć do roli regionalnego węzła przesiadkowego kolei, a dziś jest li tylko przystankiem pośrednim lub stacją końcową. Przesiadki między pociągami są na tym dworcu bezcelowe, a połączenia dotyczą tylko kierunku Warszawa/ Nasielsk/ Płońsk/ Sierpc. Tak być nie powinno. Większa liczba połączeń powinna tutaj rozpoczynać i kończyć bieg. 

Stały koordynator
Wnoszę do UM w Raciążu o wyznaczenie stałego koordynatora projektu wznowienia ruchu kolejowego z Raciąża do Glinojecka, Płocka oraz w kierunku Legionowa dzięki odbudowie skrótu kolejowego przez Skrzeszew i Wójtostwo do Nasielska (skraca 11 km na trasie do Warszawy).

Naprawionoby oba perony na dworcu w Raciążu. Dodanoby wyświetlacze godzin odjazdu oraz nowe zadaszenia. Rozważonoby dodanie przejść podziemnych. Zorganizowanoby centrum przesiadkowe na autobusy.

Nowa linia kolejowa
Koordynator przygotowałby też projekt proponowanej budowy nowego odcinka Raciąż Dworzec- Drobin dla części składów Kolei Mazowieckich. W przyszłości dążonoby do odbudowy linii kolejowej w kierunku Drobina po istniejącym dziś poboczu drogi nr 60 które poszerzonoby. 

Zbudowanoby odcinek torowiska Raciąż Dworzec- Drobin na poboczu drogi nr 60. Naprawionoby oba perony 1 i 2 w Raciążu celem obsługi dodatkowego ruchu. W ten sposób Raciąż mógłby się stać węzłem czterokierunkowym w pełnym tego słowa znaczeniu.

Pociągi bezpośrednie do Warszawy
Dążonoby aby do rozbudowanej stacji Raciąż kursowały składy przyspieszone z Warszawy. Przypomnę że UMWM zamawia przyspieszone pociągi regionalne na 6 głównych liniach wychodzących z Warszawym, niestety, nie ma takiej oferty na odcinku z Warszawy do Raciąża. Z Raciąża do Warszawy linia kolei ma niekorzystny przebieg- nie idzie w linii prostej, ale sporym zygzakiem. Z tej racji jako wydawca sugeruję postawienie raczej na kategorię ekspresów regionalnych, a nie osobowych składów KM, jako głównego środka transportu dla mieszkańców gminy w kierunku stolicy czy Płocka.

Oczekiwane efekty
Proponuję aby w wyniku tych działań dodatkowe 10-15 składów dziennie rozpoczynało lub kończyło bieg na stacji w Raciążu. W tym celu przebudowanoby dwa perony- peron 1 i peron 2, na dworcu w Raciążu. Kończyłyby tutaj bieg np. pociągi podmiejskie na dworzec Nasielsk  i Glinojeck lub Płock. Organizatorem połączeń do Glinojecka byłoby UM Glinojeck, UM Raciąż razem z UMWM lub powiatem. Usługi te zamówionoby drogą montażu finansowego kilku źródeł finansowania dotacji dla tych połączeń podmiejskich kolejowych w Raciążu.

Podmiejska linia do Glinojecka
Obecny zarządca:
PFEIFER & LANGEN GLINOJECK S.A. Bocznica kolejowa „Pfeifer & Langen Glinojeck S.A." odgałęzia się w stacji Raciąż od toru nr 5 rozjazdem nr 16 w km 56,502 linii kolejowej nr 27 Nasielsk – Toruń Wschodni, zarządzanej przez PKP PLK S.A. pozwolenie bocznicowe nr. 239/UK/14

Na bocznicy do Glinojecka którą np. wynajętoby od "Cukrowni Pfeifer & Langen" początkowo zbudowanoby nowy peron w Zygmuntowie przy nr budynku 8. Dodanoby też perony w Lipie i być może w Dreglinie.

Plany na przyszłość
W perspektywie lat można dodać dalszy odcinek toru do stacji Glinojeck Miasto. Brakuje fragmentu torowiska i podtorza oraz peronu pasażerskiego a w zasadzie kilku peronów pasażerskich (np. w Lipie, w Zygmuntowie), jeśli ruch na linii do Glinojecka po bocznicy kolei miałby miałby ruszyć. W przypadku tej inwestycji proponuję w ciągu kilku lat dodanie ok. 3000 metrów nowego toru wraz z peronem pasażerskim. Zbudowanoby fragment torowiska metodą drobnych kroków. Tworzonoby sieć sukcesywnie. jako pierwszy krok dążonoby do wykorzystania dla pasażerów linii do zakładów cukrowniczych i do budowy linii do centrum Glinojecka.

Proponowany przebieg pasażerskiej linii Glinojeck- Raciąż
Punkt (województwo)km km taryfowy 

  Raciąż Dworzec  
0,000
 
 
  Lipa  
0,0000
 
 
  Glinojeck Zygmuntowo  
0,0000
 

Linią początkowo kursowałby spalinowy szynobus który kursowałby np. z Nasielska w relacji:

  • (Glinojeck)
  • Raciąż Dworzec 
  • Płońsk
  • Nasielsk
Później na linii kursowałyby bezpośrednie pociągi do Płocka z Glinojecka ze zm. kierunku w Sierpcu i Raciążu. Lecz to wymaga czasu. Nim wzrośnie popyt, minie kilka lat.

Gminny zarząd torowisk kolei
Proponuję by gmina wynajęła lub przejęła owe torowisko do Glinojecka, oraz aby to gmina Raciąż jako organizator "węzła kolei" wyznaczyła podmiot któryby zarządzał tymże torowiskiem z dworca Raciąż do Glinojecka. Rozwiąże to problem poszukiwania zarządcy tych torowisk. Obniży to ceny usług. Ów proponowany koordynator do spraw kolei jednocześnie zarządzały innymi liniami kolei na terenie i w okolicy gminy. Z czasem gmina mogłaby zbudować linię ze st Raciąż do Drobina czy tylko odcinek do centrum Glinojecka i nimi zarządzać. 

Proponuję jeszcze raz aby: UM w Raciążu wyznaczył stałego pracownika którego zadaniem będzie koordynacja projektu pt. "doprowadzenie do włączenia nowych linii kolei z Raciąża siatkę połączeń regio/ dalekobieżnych". Przez Nasielsk i Raciąż mogą kursować składy TLK na trasie z Warszawy:

  • do Torunia p. Sierpc, do Grudziądza p. Sierpc
  • do Berlina jako nocny pociąg ciągnięty na całej długości lokomotywą spalinową, kursujący "dłuższą trasą" przez Nasielsk, Sierpc, Toruń, Bydgoszcz, Piłę, Krzyż, Kostrzyn, Kietz, Muencheberg, Strausberg. 

Reasumując:
Liczę na zaangażowanie gminy w rozwój oferty połączeń z Raciąża. Obecnie jest ta oferta jedynie ułamkiem możliwości. Jeśli wydaje się Państwu że miasto Raciąż wykorzystało torowiska kolei, to w mojej ocenie ten rodzaj infrastruktury wykorzystano w jedynie w małym kilkunastoprocentowym ułamku jej możliwości. Nieczynny dla ruchu jest odcinek torowiska w kierunku Zygmuntowa w gm. Glinojeck. Brak jest oferty szybkich połączeń pospiesznych pociągami Intercity lub TLK do Warszawy.


Pozdrawiam.
Adam Fularz
Redakcja: Dolina Ziel. 24a, 65-154 Ziel. Góra



Posted by Telewizja Opera on 01:04. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Temat: Propozycja redakcji dot. przebudowy stacji Raciąż w cztero- lub trzykierunkowy węzeł kolejowy

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers