dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

O likwidacji portu lotniczego Kołobrzeg Bagicz


Doszło do marnotrawstwa infrastruktury w Kołobrzegu na kwotę 220 mln PLN. Doszło do zmarnotrawienia znacznego majątku mogącego służyć gospodarce miasta Kołobrzeg, szacunkowa średnia strata dobrobytu i majątku trwałego (infrastruktury) wynosi około 4,4 tysiąca PLN na jednego mieszkańca.



Z uwagi na brak właściwych działań mających na celu ochronę infrastruktury przed zniszczeniem ze strony Urzędu Miejskiego w Kołobrzegu reprezentowanego przez Prezydenta Miasta Kołobrzeg oraz ze strony Urzędu Gminy Ustronie Morskie (reprezentowanej przez Wójta Gminy) doszło do rozbiórki znacznej części dróg kołowania i pasów startowych tutejszego lotniska.

Lotnisko to wg planów miejscowych środowisk gospodarczych (właścicieli hoteli) miało być przebudowane do roli portu lotniczego na wzór portu lotniczego Heringsdorf- Świnoujście. W Świnoujściu, po niemieckiej stronie granicy istnieje dobrze prosperujące lotnisko międzynarodowe obslugujące szereg linii lotniczych. W sezonie 2015 prowadzi się loty w sezonie letnim do takich miejscowości:

Duesseldorf
Kolonia/ Bonn
Stuttgart
Frankfurt nad Menem
Dortmunt
Zurych
Bern (Berno)
Palma de Mallorca
Londyn Heathrow
wg http://www.flughafen-heringsdorf.de/flugziele/ , dostęp 28.08.2015

Lotnisko to jest przykładem tego, jak mogłoby funkcjonować sezonowe lotnisko pasażerskie w Kołobrzegu. Jest ono utrzymywane i zarządzane przez miejscowe środowiska właścicieli hoteli, którzy dzięki temu pozyskują gości- turystów- z całej północnej Europy.

Te same plany miały środowiska właścicieli hoteli w Świnoujściu. Niemniej, rozebrano już część pasów startowych i dróg kołowania lotniska w Kołobrzegu- Bagiczu, zaś na pasach startowych prowadzone są prace rozbiórkowe ich nawierzchni. Zniszczenia infrastruktury uniemożliwiają wykonywanie operacji lotniczych przez typowe samoloty pasażerskie: Boeing 737, typowe Airbusy stosowane przez tanie linie lotnicze. Z pierwotnej długości pasa startowego pozostało ok. 1000 metrów bieżących, które nadal wykorzystywane są do organizacji lotów pasażerskich, np. prowadzone są loty widokowe przewożące pasażerów wokół miasta Kołobrzeg. Loty te są aktualnie prwadzone, składający zawaidomienie spotkał się z pilotami i zespołem przewoźnika podczas wizytacji lotniska.

Niemniej, z uwagi na rozbiórkę znacznej cześci dróg kołowania i pasów startowych nie jest możliwa obsługa:
lotów czarterowych z innych miast Polski i Europy typową flotą wykorzystywaną współcześnie przez przewoźników lotniczych; lotów rejsowych i rozkładowych z pasażerami maszynami wymagającymi dłuższej drogi startu i lądowania jaka istniała na lotnisku w Kołobrzegu przed jej zniszczeniem. Na lotnisku w chwili obecnej nie mogą lądować najczęściej wykorzystywane przez przewoźników samoloty typu Boeing, Airbus. Szczegółowe typy maszyn które są niezdolne do korzystania z lotniska po zniszczeniu części infrastruktury mogą zostać podane na wezwanie, jeśli będzie to konieczne.

Likwidacja lotniska (i pozostawienie tylko małego fragmentu pasa mogącego przyjmowac tylko niewielkie samoloty) wywołała stratę finansową dla lokalnej gospodarki w wysokości znacznie przewyższającej kwotę 220 mln PLN. Kwota 220 mln PLN to szacunkowa wartośc zlikwidowanej infrastruktury lotniczej - dróg startowych i dróg kołowania, przez co uczyniono tutejszy port lotniczy (lotnisko) niezdolnym do przyjmowania samolotów tanich linii czy popularnych przewoźników rejsowych.

Koszty budowy podobnych portów lotniczych wahają się od 100 mln PLN (koszt powstania portu lotniczego Radom) do kilkaset mln PLN (koszty utworzenia lotnisk pasażerskich w Lublinie - ok. 560 mln PLN, czy w Modlinie- także kilkaset mln PLN). Likwidacja infrastruktury lotniczej w jednym z najpopularniejszych kurortów nadmorskich Polski jest tematem który winien być dokładnie sprawdzony przez prokuraturę, czy aby nie popełniono przestępstwa marnotrawstwa majątku mogącego służyć mieszkańcom miasta i regionu, a przede wszystkim- przyjezdnym turystom.

Z uwagi na ogromną społeczną szkodliwość czynu, która spowodowała niemożność obsługi miasta Kołobrzeg liniami lotniczymi sezonowo, oraz z uwagi na ogromne straty finansowe sięgające ok. 4,4 tys. PLN na jednego mieszkańca miasta Kołobrzeg, wnoszę o rozpoczęcie postępowania przygotowawczego, przesłuchanie w tej sprawie prezydenta miasta Kołobrzeg oraz wójta gminy Ustronie Morskie jak i przedstawicieli spółki Baltic Center. Należałoby ustalić, dlaczego miasto Kołobrzeg nie podjęło działań mających na celu ochronę infrastruktury lotniska przed zniszczeniem czy uszkodzeniem.

Warto dodać że w wielu mniejszych miejscowościach brak jest osób mających wiedzę i kompetencje do zarządzania portami lotniczymi. Nie są one świadome strat czy marnotrawstwa setek mln PLN jakie są one w stanie wyrządzić niekompetentnymi decyzjami. Lokalne samorządy rzadko są kompetentne w tych sprawach, niemniej podobny przypadek zniszczenia lotniska w tak duzym mieście nie miał miejsca nigdzie w Polsce. Miasto Kołobrzeg jest na tym tle wyjątkiem. Nigdzie indziej w Polsce samorządy nie dopuściły do rozbiórki pasów startowych czy dróg kołowania, nawet jeśli wiele podobnych lotnisk jest dziś niewykorzystanych. W mieście Mielec, o podobnej wielkości jak Kołobrzeg, tamtejszy port lotniczy działa i rozwija się, zbudowano np. nową wieżę kontroli lotów i planowane są liczne nowe inwestycje.

W Kołobrzegu sytuacja lokalnego lotniska wygląda tak źle i podejrzanie na tle całej Rzeczpospolitej Polskiej, że bez wątpienia jest to najgorszy taki przypadek na terytorium całego kraju. W żadnym innym mieście podobnej wielkości nie doszło do takiego marnotrawstwa infrastruktury i środkow finansowych, jak w Kołobrzegu. Wina władz miasta Kołobrzeg i gminy Ustronie Morskie wydaje się ewidentna.
Załączam także lokalne wydanie gazety Kolobrzeska.pl poświęcone tematyce likwidowanego portu lotniczego.

Ustalenie sprawców przez redkację okazało się niemożliwe. Pan Kujaczyński z zespołu prasowego prezydenta miasta, pełniący funkcję rzecznika prasowego, odmówił komentarzy. Wójt gminy Ustronie Morskie także nie znalazł czasu na odniesienie się do zarzutów, choć to po stronie tej gminy rozebrano najwięcej infrastruktury lotniska.

Korespondencję w sprawie portu lotniczego w Kołobrzegu załącza się. Redakcja składa zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa ze względu na prośby i wnioski ze strony lokalnych włascicieli hoteli i ośrodków wypoczynkowych, którzy odnotowali największe straty z uwagi na niemożność pozyskania nowych klientów - turystów - głównie z terenu Republiki Federalnej Niemiec. Liczyli oni że uruchomienie lotniska spowoduje pojawienie się lotów sezonowych do największych miast RFN, wzorem lotniska Heringsdorf- Świnoujście. Niestety, lotnisko w Kołobrzegu jest w rozbiórce.

Wnoszę o wyjaśnienie i naświetlenie sprawy tutejszego lotniska, która- ze względu na niespotykane w skali kraju Rzeczpospolita Polska marnotrawstwo infrastruktury, jest wyjątkowe. Sądzę że ze względu na wyjątkowość tej sytuacji, konieczne jest naświetlenie tej sprawy przed powołane ku temu instytucje publiczne.

Zarzuty:

Hotelarze którzy kierowali swoje wnioski do redakcji po naszej publikacji n/t portu lotniczego, zwracali uwagę że są poszkodowani finansowo przez politykę władz miasta Kołobrzeg i władz gminy Ustronie Morskie.  Prezydent miasta Kołobrzeg był częśtym obiektem ataków- twierdzono że nie bronił on interesów lokalnej gospodarki, naraził miasto na ogromne straty we wpływach podatkowych wynikających ze zwięszonego ruchu turystycznego, jeśliby port lotniczy ruszył.

Załączniki:

Port lotniczy Heringsdorf (niem. Flughafen Heringsdorf, ang. Heringsdorf Airport, kod IATA HDF, kod ICAO EDAH) – regionalne lotnisko ulokowane w miejscowościach Zirchow i Garz na wyspie Uznam, w Niemczech; ok. 12 km na południe od Heringsdorfu, ok. 10,5 km od centrum Świnoujścia.
W 2011 obsłużył 33 291 pasażerów.
Posiada utwardzoną (asfaltobeton, PCN 38 F/A/X/T) drogę startową na kierunku 28/10 o długości 2305 m i szerokości 35 m.
Spis treści  [ukryj]
1 Linie lotnicze i kierunki lotów
2 Komunikacja naziemna
3 Galeria
4 Linki zewnętrzne
Linie lotnicze i kierunki lotów[edytuj | edytuj kod]
Linia lotnicza Kierunek
Germanwings
SEZONOWE:
 Düsseldorf
 Kolonia/Bonn
 Stuttgart
Komunikacja naziemna[edytuj | edytuj kod]
Z głębi Niemiec do lotniska prowadzi droga krajowa nr 110. Z lotniska odjeżdża linia autobusowa 286, która jedzie do Bansin przez Ahlbeck, gdzie istnieje możliwość przesiadki np. w kierunku Świnoujścia na linię 290. Planowane jest także połączenie kolejowe w sieci kolei UBB portu lotniczego ze Świnoujściem, poprzez zbudowanie odnogi prowadzącej ze Świnoujścia do portu lotniczego, w trakcie odtwarzania istniejącego w 1945 połączenia kolejowego (Berlin –) Ducherow – Świnoujście.


witryna web: http://www.flughafen-heringsdorf.de/pl

Posted by Adam Phoo on 12:47. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for O likwidacji portu lotniczego Kołobrzeg Bagicz

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery