dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Szansa na kolej podmiejską do Nidzicy i Olsztynka?

Z Nidzicy i Olsztynka do Olsztyna 9 par pociągów zamiast 4?  Centrum Zrównoważonego Transportu zbiera podpisy za projektem znacznego zwiększenia liczby połączeń kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim od grudnia 2016 r. 
 Marcin Wróbel, CZT
W ramach projektu "Kolej na dobrą Kolej" CZT opracowało projekt uzdrowienia przewozów kolejowych w Warmińsko-Mazurskiem. Przewiduje on zwiększenie liczby pociągów regionalnych o 29% przy wzroście dofinansowania ze strony samorządu o zaledwie 1%. Jak to możliwe?
- Nasze analizy potwierdziły możliwość znacznego zwiększenia efektywności przewozów - mówi Stanisław Biega z CZT. - W tej chwili pociągi w czasie 12-to godzinnej zmiany wykonują 2-3 kursy, a przez większość czasu stoją. Wraz z załogą. W naszej propozycji jeżdżą wahadłowo od rana do wieczora przez cały dzień. Ponieważ koszty takie jak wynagrodzenia czy utrzymanie taboru są już pokryte niewiele potrzeba, aby uruchomić dodatkowe kursy. Dodatkowe koszty w całości pokryją wpływy od nowych pasażerów.
Ci pojawią się wraz ze zwiększeniem częstotliwości. Obecnie m.in. dzięki promocji "Połączenie w dobrej cenie" kolej jest konkurencyjna cenowo względem autobusów, zwłaszcza dla osób korzystających z ulg - na przykład młodzieży. 
Istota proponowanej reformy - Warmińsko-Mazurskie
W relacji Olsztyn – Olsztynek – Nidzica CZT proponuje zwiększenie liczby połączeń z 4 do 9 i wprowadzenie kursów w szczycie co godzinę. Znaczący wzrost połączeń przewidziany jest także w relacji ze stolicy województwa do Dobrego Miasta (z 3 do 8 par), oraz na odcinku Olsztyn – Szczytno (z 8 do 11 par). Zwiększenie liczy kursów planowane jest dla większości odcinków w województwie:
 
To działa
Na linii Poznań - Wągrowiec, gdzie w ciągu ostatnich 3 lat zwiększono liczbę pociągów 2-krotnie, liczba pasażerów wzrosła trzykrotnie. Podobnie na linii Kraków - Wieliczka, gdzie liczbę pociągów zwiększono z 13 do 35 par (odjazdy dokładnie co pół godziny) liczba pasażerów wzrosła z kilkuset do 2,3 tys. dziennie.
Zwiększenie efektywności jest tak duże, że zwiększenie liczby kursów o 29% wcale nie spowoduje większego zapotrzebowania na tabor. Wprost przeciwnie. Obecnie liczba taboru wraz z rezerwą w Warmińsko-Mazurskiem to 26 składów. W projekcie CZT jest ich tylko 21. Oprócz oszczędności rzędu 600 tys. złotych rocznie związanych z odstawieniem 5 szt. zbędnego taboru (kosztowne przeglądy i naprawy), jest też dodatkowa korzyść: na trasach częściej niż dotychczas będzie pojawiał się nowy tabor. Mimo, że połączeń będzie więcej niż obecnie, starych składów w użyciu będzie mniej.

Normalna kolej dla Nidzicy i Olsztynka
Jedną z linii, która najbardziej zyskałaby na zmianach, jest linia z Olsztynka do Nidzicy. W tej chwili, ze stolicy województwa do Olsztynka i Nidzicy jeżdżą tylko 4 pociągi dziennie (odjazdy z Olsztyna o 14:00, 14:51, 15:51 i 20:44). W propozycji CZT pociągi odjeżdżają z Nidzicy do Olsztyna o godzinie: 5:11, 6:11, 7:53, 8:46, 11:11, 13:21, 17:00, 17:59, 19:41. Powroty z Olsztyna o: 6:32, 8:50, 11:32, 13:50, 14:50, 15:50, 16:55, 18:24 i 20:50. 
Projekt popiera pan Łukasz z Nidzicy, który często odwiedza znajomych w Olsztynie. – Kiedy pierwszy raz sprawdzałem rozkład kolejowy w internetowej wyszukiwarce i zobaczyłem, że pierwszy pociąg osobowy rusza z Olsztyna do Nidzicy o 14-tej - pomyślałem że to jakaś pomyłka. Niestety po sprawdzeniu okazało się, że ktoś faktycznie był w stanie ułożyć tak absurdalny rozkład jazdy. Policzyłem, że tworzy to ponad 17-to godzinną przerwę w kursowaniu osobówek do Nidzicy. Zawsze wolałem jeździć pociągiem, jednak obecny rozkład jazdy skutecznie mi to wybił z głowy. Liczę na jakieś zmiany.
 LOGO Kolej na kolej

Podpisz petycję
Aby zwiększyć poparcie CZT zbiera podpisy pod petycją do Marszałka. To bardzo ważne, żeby było ich jak najwięcej. Dlatego podpisz się i Ty. Zajmuje to w Internecie tylko chwilę, wystarczy wpisać: imię, nazwisko, miejscowość i adres e-mail.
Najlepiej podpisać za jednym kliknięciem wszystkie petycje projektu Kolej na dobrą Kolej tutaj>>>.
Zapoznać się ze szczegółowymi materiałami dla województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz podpisać petycję tylko dla tego województwa można tutaj>>>.
Proponowany rozkład jazdy dla linii Olsztyn – Olsztynek – Nidzica – Działdowo:
Olsztyn Dzialdowo
Dzialdowo Olsztyn 

Posted by Adam Phoo on 03:50. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Szansa na kolej podmiejską do Nidzicy i Olsztynka?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery