porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

O betonie z PKP słów kilka

Do roku 2050 lub do roku 2075 w Polsce mają zniknąć wszystkie linie kolejowe. Prowadzona od lat 50-tych likwidacja sieci kolejowej ma się zakończyć po około 100 latach trwałej likwidacji większości sieci kolejowej w Polsce. Eksperci krytyczni wobec PKP nie są zgodni kiedy zakończy się historia kolei pasażerskiej w Polsce. Wg różnych analiz, ma to się stać w roku 2050 lub 2075. Do tego czasu państwowy monopol w infrastrukturze kolejowej- zakończy swój niecny plan pozbawienia Polaków ich infrastruktury kolejowej.


We wrześniu 1994 r. ówczesne władze PKP opublikowały broszurę Nasza kolej, dlaczego i jak ją restrukturyzować, w której na str. 32 napisano: […] strategia PKP musi zmierzać do wygaszania popytu na kolejowe przewozy lokalne, a tym samym do przesunięcia tego popytu na transport samochodowy […].



PKP S.A. to siedlisko osób zwanych w środowisku kolejowym betonem. Sa to osoby wywodzące się z obrotowych drzwi, które kręcą się w zastraszającym tempie pomiędzy PKP S.A. i polskim rządem. Przykładem "betonowych kadr" była ostatnia pani minister- Maria Wasiak, która zasłynęła likwidacją kilku linii kolejowych. Decyzje o ich likwidacji podpisywała bez zmrużenia okiem- dopiero później, w czasie protestów społecznych okazywało się że "PKP-owska minister" wszystko przyklepała. Te same obrotowe drzwi kręcą się też szybko między PKP S.A. a Urzędem Transportu Kolejowego- który jest przykładem regulatory capture- miał to być urząd regulacji rynku kolejowego, a stał się pozbawioną znaczenia ideologiczną przybudówką betonowej centrali- PKP S.A.

Beton kolejowy w Polsce jest przykładem "demokracji elit"- tylko że w przypadku PKP można mówić jedynie o "demokracji betonu"- grupa betonowych managerów z PKP dysponuje swoimi mediami, jest obecna w telewizji, poodczas gdy krytycy mogą ów kolejowy beton co najmniej podziwiać na ekranie telewizorów lub na łamach prasy. Przez lata beton PKP zasłynął w internecie- wpisanie w wyszukiwarkę hasła "beton PKP " zwraca ponad 300 tysięcy wyników. Niemniej, o betonie PKP nie mówi się w mediach "głównego nurtu"- tutaj ten problem najwyraźniej nie istnieje, nie jest nawet wzmiankowany, nie zasługuje na najmniejsze nawet wspomnienie.

Ryba gnije od głowy, i to głowa PKP jest najbardziej zepsuta. Centrala PKP S.A. to centrum dowodzenia procesami likwidacji sieci kolejowej w Polsce. W ostatnich czasach w PKP S.A. unika się nawet terminu "likwidacja" które to słowo zastąpiono terminem "optymalizacja sieci". PKP oczywiście planują zoptymalizować swoją sieć kolejową do niezbędnego minimum, które po prostu będzie wynosić zero km sieci kolejowej, jak prognozują eksperci.

W PKP "specjaliści od kolei" w jej polskim, szybko znikającym wydaniu, zupełnie inaczej niż w Czechach czy na Węgrzech, uważają większość linii kolejowych w Polsce za zbyteczny złom. To właśnie w PKP S.A. czają się najwięksi wrogowie kolei pasażerskiej w Polsce- bo mający najwięcej władzy i wpływu. PKP S.A. z uporem godnym lepszej sprawy za swój wkład w rozwój cywilizacyjny uznało przecież likwidację kolei dużych prędkości. Ten nieokiełznany niczym monopol, podjął decyzję o likwidacji najszybszej linii kolejowej Polski- "Latającego Ślązaka", łączącego ongiś Górny Śląsk z Berlinem w 4 godziny 30 minut, czy Berlin z Wrocławiem w 2 godziny 39 minut. Była to ongiś najszybsza linia kolejowa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Dziś ogromne nasypy linii Latającego Ślązaka rozebrano pod lokalne drogi, takie jak obwodnica miasta Lubsko.

Powiedzmy to jasno- specjaliści z PKP S.A. są innym sortem specjalistów niż zarządzający kolejami czeskimi czy węgierskimi. W Czechach, na Słowacji czy na Węgrzech nikt nie likwidował sieci kolei lokalnych. One nadal działają, i te kraje nadal mają po wielokroć gęstszą sieć kolejową niż Polska, z jej potwornym i jakże groźnym monopolem rządowych PKP S.A. W Polsce, kraju strasznie zacofanym technologicznie, w okresie transformacji ustrojowej zabrakło przede wszystkim minibusów szynowych, owych czeskich czy węgierskich motoriczek, których w każdym z tych krajów używa się w setkach egzemplarzy, zaś w Polsce one po dziś dzień nie występują.

Polska to kraj bezsensownej likwidacji kilkunastu tysięcy km sieci kolejowej, kosztem ok. 50- 60 miliardów PLN, licząc po najniższych kosztach odbudowy tych sieci. Często odbudowa już nie jest możliwa. PKP, zarządzane przez pseudospecjalistów, wyprzedało grunty po liniach kolejowych za przysłowiowe orzeszki, czyniąc wszelką odbudowę zliwkidowanych sieci kolejowych niemożliwą i nieopłacalną.

Przerażający i złowrogi monopol państwowych PKP S.A. powstał w 1926 roku w wyniku zamachu stanu. Była to nagroda dla przeciwników demokracji- pracowników kolei, którzy pomogli obalić polską, niestabilną wówczas demokrację. PKP od zawsze miała totalitarny charakter, i do dziś się to nie zmieniło. Przerażający monopol przeprowadza aktualnie proces rozbiórki linii Gorzów - Poznań przez Pniewy i Międzychód, planując rozebrać tą linię kolejową na odcinku pomiędzy tymi miastami. Żelazny monopol rozebrał także linię Zielona Góra - Poznań przez Wolsztyn na odcinku Wolsztyn- Sulechów. Rozebrano także setki innych linii kolejowych, takich jak Łódź - Olsztyn (od Brodnicy do Iławy), Olsztyn- Lublin (od Małkini do Sokołowa Podl.) etc.

Dla żelaznego monopolu, przez jednych szczerze i dogłębnie nienawidzonego jako największego wroga kolei pasażerskiej w Polsce (z wyjątkiem samego monopolu PKP, nikt inny poza złomiarzami, kolei w Polsce przecież nie likwiduje) wszelka krytyka jest bez znaczenia. Od lat monopolista działał mimo krytyki i mimo negatywnych opinii części mediów. Wszystko to, co piszemy, nie ma znaczenia dla PKP, największego i najbardziej zaciekłego wroga kolei pasażerskiej w tym kraju, winnego zniszczenia połowy infrastruktury kolei pasażerskiej Polski.


Długość linii kolejowych[edytuj | edytuj kod]
1920 – 13 763 km[22]
1950 – 26 312 km[22]
1975 – 23 773 km[22]
1988 – 24 309 km[22]
2012 - 19 276 km (wg PKP PLK)
2015 - około 13- 14 000 km linii z ruchem pasażerskim, szacunki własne autora
2050- prognoza- 0 km sieci kolejowej z ruchem pasażerskim, szacunki własne autora
wg Chris Cook, John Stevenson Leksykon historii Europy XX wieku. 1900-2004, wyd. polskie 2004, s. 287.

Posted by Adam Phoo on 12:30. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for O betonie z PKP słów kilka

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers