dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do Radnych Miasta w sprawie centrum przesiadkowego w porcie


Wniosek do Radnych Miasta
Uzupełnienie dot. kolei do portu

do Radnych miasta Kamień Pomorski

Szanowni Państwo,
Wierzę, że możliwe jest zorganizowanie wokół Kamienia Pomorskiego co najmniej takiej komunikacji promowej całorocznej jak w mojej okolicy- na jeziorze Wansee w Berlinie. Jest to finansowane z szeregu źródeł. W przypadku Kamienia Pomorskiego usługi współfinansowałyby okoliczne samorządy jak i UMWZ-P.

Proponuję aby gmina wystąpiła o środki na budowę gminnego centrum przesiadkowego. Obejmowałoby głównie przystań dla promów- mających w zamierzeniu kursować wg schematów dołączonych do wniosku. Dodatkowo odobudowanoby torowisko kolei do portu, początkowo nie musi być ono zelektryfikowane. Proponuję by cała trasa w sezonie lipiec- sierpień z portu w Kamieniu ze zmianą kierunku na stacji Kamień Pomorski do Wysokiej Kamieńskiej- była wówczas obsługiwana spalinowym szynobusem. 

Gminne centrum przesiadkowe przy marinie w Kamieniu Pomorskim, przy porcie, w samym sercu miasta, posiadałoby: 
  • początkowo zwykłe torowisko, a docelowo kolej zelektryfikowaną, jeden lub nawet dwa perony, nawet dla poc. pospiesznych, jeśli taką fantazję będzie miał projektant,
  • peron autobusowy, początkowo tylko jeden, bo Kamień to małe miasto, a sam dworzec obsługuje tylko stare miasto i dzielnicę portową
  • liczne lub bardzo liczne nabrzeża, wraz z wyświetlaczami godzin rejsu czy też odjazdu. System pokazywania godzin rejsów i odjazdów pociągów/ autobusów byłby sercem centrum przesiadkowego. To tutaj podróżni z regionu całorocznie mieliby się przesiadać na promy ze stacji Kamień Port PKP w kierunku Międzywodzia, Dziwnowa i innych możliwych przystani. 

W uzupełnieniu przekazuję schemat połączeń transportu tramwaju wodnego w Hamburgu. Szczególnie linia nr 62 jest bardzo popularna i liczba podróżnych/ okrętujących stale rośnie. Jest to część systemu autobusowo- kolejowego i jest objęta wspólnym biletem. Połączenia kursują w szczycie nawet co 15- 20 minut. Przedostatni statek w soboty przed północą obsługuje wszystkie przystanki, później ok. 23.08 wraca na główną trasę.

Jak sądzę, biorąc Hamburg jako przykład, możnaby zorganizować co najmniej jedną "miejską" trasę w Szczecinie, obsługiwaną co 20 minut w szczycie, co 30- 40 minut poza szczytem..

Das maritime Hamburg erschließt sich Ihnen durch die HADAG-Hafenfähren im Hamburger Verkehrsverbund. Mit dem entsprechenden HVV-Ticket für U-/S-Bahn und Bus können auch die Hafenfähren benutzt werden. Diese 'Hamburgensie' bietet Ihnen vielfältige Möglichkeiten, die Wasserseite mit z.B. den Containerriesen zu entdecken.

Streckennetz zum Download >>


Kilka informacji o samym środku transportu:
Tramwaj wodny pojawił się w XIX wieku z chwilą upowszechnienia się napędu parowego na statkach. Nazwa jego pochodzi od tramwaju szynowego bardzo popularnego w tym samym wieku. Nie stanowił on dla niego konkurencji, a raczej był jego uzupełnieniem w dużych miastach, leżących nad rzekami z dużą liczbą kanałów.

Równie popularny był w dużych portach morskich np. Hamburg, gdzie do dzisiaj funkcjonują linie tramwajów wodnych oznaczone numerami. W Oslo tramwaje wodne wykorzystywane są latem do przewożenia turystów, natomiast zimą można dzięki nim dostać się z centrum miasta do wysp położonych na Oslofjordzie. Na Jeziorze Genewskim tramwaje wodne (fr. lokalnie: Mouettes Genevoises) obsługują cztery linie regularne pomiędzy pięcioma przystaniami na terenie Genewy, a korzystanie z nich odbywa się na podstawie biletów komunikacji miejskiej. Kursujące po rzece Menam tramwaje wodne (dzielące się na linie zwykłe, szybkie i ekspresowe) są ważnym elementem komunikacji miejskiej Bangkoku.

Lista miast opierających komunikację o tramwaje wodne i inne rozwiązania:
 
  • Amsterdam
  • Astana
  • Auckland[1]
  • Baltimore
    • Ed Kane's Water Taxi[2]
  • Bangkok
  • Bordeaux
    • Boats BatCub[3]
  • Boston[4]
  • Bratislava
    • Bratislava Propeler [5] [5]
  • Bremen
  • Brisbane
    • CityCat
    • CityFerry
  • Bristol
    • Bristol Ferry Boats
  • Brunei
  • Bucharest
  • Buenos Aires, Tigre
  • Cardiff
    • Cardiff Waterbus
  • Cap-Haïtien, Haiti (at Labadee beach)
  • Cape Town
  • Caye Caulker
  • China: Cheung Chau, Chi Ma Wan, Peng Chau, Silvermine Bay
    • New World First Ferry (Hong Kong)
  • Chicago
  • Copenhagen
    • Copenhagen Harbour Buses
  • Davao City
    • Davao water taxi service
  • Dubai
    • Abras
    • RTA water taxis (recently introduced)
  • Erie, Pennsylvania
    • Presque Isle Water Taxi
  • Fort Lauderdale
  • Galápagos Islands
  • Gothenburg
    • Älvsnabben ferry
    • Paddan[6]
  • Guangzhou
  • Halifax Regional Municipality
  • Hamburg
  • Helsinki
  • Istanbul[7]
  • Jacksonville, Florida
  • Karachi
  • Kobe
  • Kochi
  • Kragerø and surrounding area, Norway
  • Kristiansund, Norway
  • Lake Ozark, Missouri[8]
  • Laughlin, Nevada and Bullhead City, Arizona
  • Lisbon
  • London
    • London River Services
    • Thames Clippers
  • Long Beach, California
    • Long Beach Transit
  • Malta
    • Dghajsa
  • Manila
    • Pasig River Ferry Service
  • Moscow (River tram[9])
  • Mumbai (Catamarans and ferries)
  • Nantes
    • Navibus
  • New York City
    • Liberty Water Taxi
    • New York Water Taxi
  • New Zealand[10]
  • Niigata
  • Oklahoma City[11]
  • Orlando, Florida
  • Osaka
    • Osaka Suijō Bus
  • Oslo
    • Bygdøfergene
    • NBDS
    • Oslo-Fergene[12]
  • Panama
  • Paris
    • Voguéo
  • Pittsburgh
  • Plymouth
  • Potsdam, Germany[13]
  • Quad Cities, Illinois/Iowa[14]
  • Rotterdam/Dordrecht[15]
  • Sacramento
  • Saint Petersburg
    • Aquabus[16]
  • Seattle
    • King County Water Taxi
  • Seoul[17]
  • Sha Lo Wan, Tai O, Tuen Mun, Tung Chung (Urmston Road, Hong Kong)
  • Shizuoka
  • Singapore (Singapore River)
  • Spalding (River Welland)
  • Stockholm[18]
  • Sydney
  • Tallinn[19]
  • Tampa[20]
  • The Woodlands, Texas
  • Tokyo
    • Tokyo Cruise Ship
    • Tokyo Mizube Line
  • Toronto
    • Toronto water taxis
  • Trinidad
    • Water Taxi Service, Port of Spain to San Fernando – service implemented in December 2008
  • Vancouver
    • The Aquabus
    • Coastal Link Ferries
    • English Bay Launch
    • False Creek Ferries
    • Granville Island Water Taxi Services (defunct)
    • SeaBus
  • Venice
    • Gondola
    • Vaporetto
  • Victoria, British Columbia
    • Victoria Harbour[21]
  • Walt Disney World[22]
  • Wellington
    • Ferries in Wellington
  • Winnipeg
  • Xochimilco, Mexico City
    • Chalupa
  • Yokohama
    • Keihin Ferry Boat
    • The Port Service
Uzasadnienie ekonomiczne

Kamień Pom. to nadbrzeżne miasto liczące ok. 8,8 tys. mieszkańców. Od ok. dwóch dekad kolej ze Szczecina do centrum miasteczka na brzegu zatoki już nie kursuje. Rozebrano stację końcową Kamień Port. 


Przesiadki na żeglugę w porcie

Wnoszę o dodanie kursów kolei do stacji końcowej kolei w Kamieniu Pomorskim w porcie do planu transportowego (UM w Kamieniu musi o to wnioskować w UMWZ-P) jak i do planów rozwoju kolei, gdzie ujętoby kursy także do stacji Kamień Port. Wnoszę o zaplanowanie na powrót na linii do portu. Odbudowany ok. 2 km torowiska do stacji Kamień Port. W porcie w Kamieniu dodanoby ofertę promów do Międzywodzia, Dziwnowa, Łowna, Zastania i innych wsi zatoki, skoordynowanych z godzinami odjazdu pociągu z portu do Szczecina. Naprawionoby nabrzeże portowe i dodanoby wiatę dla oczekujących na promy. Ustawionoby wyświetlacze godzin rejsów i maszynę do sprzedaży biletów: proponuję aby taryfa na statki była identyczna jak na kolej. Sieć połączeń statkami dodanoby na schematy połączeń kolejowych całego regionu.


Odbudowanoby przystanie pasażerskie w szeregu miejscowości zatoki. 

 

Uruchomionoby początkowo trzy linie promów, hydrobusów.

 

L1: 

Kamień Pomorski

Chrząszczewko

Międzywodzie


L2:

Kamień Pomorski

Chrząszczewko

Zastań

Buniewice


L3:

Międzywodzie

Kamień Pomorski

Żółcino

Dziwnów Urząd Miejski

Dziwnów Most


Dalsze linie turystyczne sezonowe


L5

Kamień Pomorski

Zastań

Wolin (najlepiej z nowym przystankiem kolejowym przy moście, umożliwiającym przesiadkę z pociągu na prom)

Gogolice 

Zagórze

Skoszewo

Czarnocin

Kopice 

Trzebież

 

Linia turystyczna L7:

Kamień Pomorski

Wolin

Trzebież

Gąsierzyno Zatoka

Stepnica

Rezerwat Olszanka w sezonie letnim

 

 

 

Uzasadnienie dla odbudowy linii kolei do stacji Port

Osada liczy ok. 8,8 tys. mieszkańców, miała dwie stacje, włącznie z tą w porcie, nieczynną. Wnoszę o dodanie trakcji elektrycznej na tym odcinku. Wnoszę o odbudowę stacji kolejowej Kamień Port, gdzie także znajduje się kanał portowy. Także tutaj jest możliwa przystań dla połączeń promowych po Zatoce Kamieńskiej, np. do Chrząszczewka, Międzywodzuia, Zastania, Dziwnowa.

 

Czy pociągi z kierunku Szczecin w przyszłości mogłyby korzystać z tej trasy do Kamień Port? Czy byłaby możliwość uwzględnienia odbudowy  bocznicy do portu dla pociągów sezonowych lub atrakcji typu "kolej plus statek", "kolej plus prom"? 

 

Szkoda, aby teren po torowisku zmarnował się. Kolej do portu w Kamieniu kursująca w letnie weekendy byłaby kolejną lokalną atrakcją turystyczną. Uratowałaby lokalną turystykę, promy i linie żeglugi. Wzbogaciłaby ofertę turystyczną nad Zatoką. Byłoby to najbliższe miejsce nad zatoką od strony Szczecina.

 

W uzupełnieniu podaję link do oferty codziennej linii promowej na jeziorze Wansee w aglomeracji Berlina:

Pozdrawiam

Adam Fularz

ekonomista
ul. Dolina Ziel. 24a Zielona Góra

-- 

Posted by Telewizja Opera on 00:36. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do Radnych Miasta w sprawie centrum przesiadkowego w porcie

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery