dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o możliwošć naprawy dziury w pasie startowym lotniska Orneta


Temat: Pytanie o możliwošć naprawy dziury w pasie startowym lotniska
Do: Biuro Prasowe 

Do UMWWM

Czy władze są zainteresowane naprawą dziury w pasie startowym lotniska Orneta? Region wielkości Irlandii powinien mieć drugie utwardzone lotnisko dla biznesu i GA. Dajtki w Olsztynie mają zbyt krótki pas drogi startowej dla więkdzości GA i biznesu. Niewielka naprawa by zmieniła ten stan rzeczy.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja Polish News Agency

Poprzedni list:
Pytanie o opinię zarządu województwa w sprawie przebudowy lotniska w Szymanach w mały port przesiadkowy

Od: Adam Fularz<adam na s. wieczorna.pl>
Data: czwartek, 19 listopada 2020
Temat: Pytanie o opinię zarządu województwa w sprawie przebudowy lotniska w Szymanach w 

Wnoszę pytanie o odniesienie się do propozycji uruchomienia mikro-hubu, w ramach testów, na podstawie modyfikacji już kiedyś istniejącej siatki połączeń.

Wnoszę pytanie czy aby nie warto uruchomić lokalnego systemu piasty (hub), systemu lotniczych przesiadek w Olsztynie- Szymanach? Koszty szacuję na kilka mln PLN rocznie. U nas przez kilka czy kilkanaście lat działalności lotniska tak wyglądała obsługa połączeń lotniczych. 

Możnaby było uruchomić dotowane 
sezonowe późnowieczorne loty linii lotniczych "Lot" z Warszawy do Szyman- i je przedłużyć w wybrane dni na lokalne lotniska do:
1.
Ornety- jako lotnisko lokalne dla Elbląga i Braniewa. Naprawionoby wyrwę w pasie startowym lotniska Orneta. 
2.
Kętrzyna i tamtejszego lotniska które utwardzonoby i wydłużonoby nieznacznie. 

Na tych lotniskach dobudowanoby niewielkie terminale pasażerskie. Wszystkie one obsługiwałyby loty pasażerskie rozkładowe sezonowe do Warszawy przez Olsztyn Szymany. 

Bilety lotnicze na odcinki z Szyman do tych lotnisk lokalnych regionu byłyby dotowane przez władze samorządowe i bardzo tanie. Podróżni z innych samolotów do Olsztyna Szymany mogliby z nich tanio skorzystać. System ten funkcjonowałby podobnie jak system wewnątrzkrajowych lotów pasażerskich na Łotwie. Późnowieczorne połączenia skomunikowałyby lotnisko w Szymanach z innymi miastami regionu i umożliwiałoby lepsze obłożenie ostatnich lotów do Olsztyna. 

Uruchomionoby planowe loty rejsowe pasażerskie w sezonie letnim:
Warszawa- Olsztyn- Orneta (mogłoby kursować całorocznie np.w piątek wieczorem raz w tygodniu, powrót następnego dnia rano)
Warszawa- Olsztyn- Kętrzyn Wilamowo (wymaga to jednak konsekwentnego programu przebudowy lotniska w Kętrzynie pod konkretne typy samolotów). Mozliwa jedt też nazwa lotniska Giżycko- Kętrzyn w zależności od nazwy lotniska w przypadku reaktywacji istniejącej tu kiedyś oferty lotów pasażerskich. 

Staranoby się by w perspektywie kilku lat było możliwe przesiąść się w Olsztynie na loty do Ornety czy Kętrzyna co najmniej trzy razy w tygodniu w godzinach późnowieczornych. 

Tak przez lata było możliwe dotrzeć do mojego miasta z Poznania. Samolot przez wiele lat kursował z Zielonej Góry do Poznania (60 km lotu) i potem dopiero leciał w kierunku Warszawy. 
--
-------
Merkuriusz Polski




--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 03:40. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o możliwošć naprawy dziury w pasie startowym lotniska Orneta

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery