dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

UM Gdynia wyjaśnia: Tramwaj wodny nie pojedzie...

Redakcja serwisu publikuje odpowiedź:

---------- Forwarded message ---------
Od: Rzecznik <rzecznik na s. gdynia.pl>
Date: pon., 30 lis 2020 o 12:17
Subject: Tramwaj wodny
To: <adam na s. wieczorna.pl>


Dzień dobry, przekazuję odpowiedź Huberta Kołodziejskiego, dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni:

Szanowny Panie Redaktorze!

W artykule przywołanym pod Pana pytaniem opisana została prawidłowo idea funkcjonowania Tramwaju wodnego – jako połączenia w sieci gdyńskiej komunikacji miejskiej – analogicznego jak wykraczające swoimi trasami poza Gdynię linie autobusowe lub trolejbusowe. Funkcjonowanie takich linii poza gminą-organizatorem wymaga zawarcia porozumień międzygminnych, w rezultacie których samorządy objęte trasą danej linii współfinansują jej funkcjonowanie. W przypadku Tramwaju wodnego, istotne dodatkowe źródło finansowania inwestycji stanowiły środki budżetowe pozagminne, tj. dotacje z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego oraz z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

W sytuacji utraty zainteresowania finansowaniem połączenia przez samorząd Helu, linia na Hel przestała być obsługiwana. Po wycofaniu się Jastarni oraz pozostałych instytucji finansujących połączenie, także linia Tramwaju wodnego do Jastarni przestała być uruchamiana.

Aktualnie, przede wszystkim z przyczyn ekonomiczno-finansowych, nie ma planów reaktywacji takich połączeń. Po kompleksowej modernizacji jest już też linia kolejowa nr 213 z Redy do Helu, dlatego środki UMWP są przeznaczane na intensyfikację sezonowych połączeń kolejowych.

W rzeczywistości postpandemicznej – w warunkach obniżenia przychodów i wzrostu wydatków z budżetów samorządowych – reaktywacja linii Tramwaju wodnego tym bardziej nie wydaje się prawdopodobna.

 pozdrawiam

Agata Grzegorczyk

rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni



(..)

Posted by Telewizja Opera on 07:47. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for UM Gdynia wyjaśnia: Tramwaj wodny nie pojedzie...

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery