dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania prasowe o przystanki na linii kolejowej CMK

do MI
Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>

Subject: pytania prasowe przystanki na lini CMK


Szanowni Państwo,

- W ostatnich latach powstały perony pasażerskie na linii CMK we Włoszczowej i w Opocznie- ok. 4 km od miasta, jest to przystanek Opoczno Południowe. 

- co z przystankiem pasażerskim w Białej Rawskiej na linii CMK? Kiedy powstanie? Czy jest w ogóle planowany? Stacja jest blisko miasta.

- co z planowanym przystankiem w Mszczonowie? Czy możliwa jest jego budowa w inne lokalizacji, między miejscowościami Świnice i Czekaj?
 
Sprawa dotyczy także:

- budowy peronu na st. Olszamowice dla miasta Przedbórz, na istniejących torach odstawczych.

- określenia możliwości technicznych budowy peronu lub toru do centrum miasta (łącznicy z linii CMK do istniejącej stacji nieczynnej dzisiaj kolei) w Białej Rawskiej - przez podmiot niezależny od PKP PLK która to spółka jest niechętna tego typu inwestycjom, sądząc z korespondencji. O perone w Białej R. pisano w ostatnim wydaniu "ZBS".

- możliwości przystosowania peronu  dł. 50 metrów przy torze nr 14 w Idzikowicach do obsługi rozkładowych pociągów.

Peron dla miasta Przedbórz
W Olszamowicach już jest stacja kolejowa na linii CMK. Wystarczy dodać pojedynczy tymczasowy peron pasażerski na bocznym torze głównym dodatkowym linii CMK. Nosiłby on nazwę Przedbórz- Olszamowice. Możnaby go zbudować w pobliżu wiaduktu drogowego od strony wsi Czermno.  Zatrzymywałyby się tutaj pociągi TLK i regio. 

Peron Idzikowice
Na peronie przy torze nr 14 na st. Idzikowice zatrzymywałyby się pociągi regionalne. Obecnie kursują bez postoju dla pasażerów, np. Drzewica- Warszawa z godz. 6.17 rano.

Stacja kolejowa Biała Rawska
Wydaje się że wykorzystując infrastrukturę rozjazdową p.o. Biała Rawska możnaby dodać - po rozjazdach stacyjnych w Białej Rawskiej na sieci CMK- tor odchodzący w kierunku dworca kolei w Białej Rawskiej.

Wyjaśnienia otrzymane z MI
Wyjaśnienia dołączone poniżej nie są zbyt przekonywujące. Nowe stacje kolejowe na linii CMK  może pozwolą uruchomić podobne efekty dla gospodarki regionu jak peron pasażerski we Włoszczowa Północ. Tłumaczenia MI wydają się być stanowiskiem PKP PLK. 
Z reszty kraju dojazd w te okolice wskazanych proponowanych przystanków - jest bez samochodu - w praktyce nie jest wykonalny.

List z otrzymanymi wyjaśnieniami z MI:
Pisali Państwo:
W dniu wtorek, 24 września 2019 media <media na serw. mi.gov.pl> napisał(a):

Szanowny Panie Redaktorze,

funkcjonujące w Europie systemy przewozów regionalnych liniami KDP wykorzystują tabor, którego parametry techniczno-eksploatacyjne są zbliżone do parametrów taboru KDP, szczególnie dotyczy to rozwijanych prędkości. W Polsce tabor kolejowy do przewozów regionalnych charakteryzuje się maksymalną prędkością 110 – 160 km/h. W związku z tym kursowanie pociągów regionalnych po linii kolejowej nr 4 (CMK) ograniczyłoby jej przepustowość przy założeniu, że pociągi Pendolino będą kursować z docelową prędkością 250 km/h., bez zatrzymania na stacjach pośrednich, a pociągi regionalne kursowałyby z prędkością 160 km/h z zatrzymaniami na stacjach Olszamowice i Włoszczowa Północ w torach głównych.

 

Ponadto w przypadku linii kolejowej nr 4 stacje zlokalizowane są średnio co ok 30 km, rzadko w otoczeniu jakiejkolwiek zabudowy. Tylko dwie stacje posiadają krawędzie peronowe analogicznie do niemieckich (tj. przy torach głównych dodatkowych): Opoczno Południe i Włoszczowa Północ, w związku z tym konieczna byłaby dobudowa nowych peronów.

Linia CMK jest linią łączącą stolice regionów: Mazowsze, Małopolska i Śląsk, dlatego na tej linii kursują głównie pociągi międzyregionalne. Uruchomienie połączeń regionalnych wymagałoby zastosowania przez przewoźników równie szybkiego taboru.

Linia nr 4 omija wiele miejscowości, a zatem dla uruchomienia przewozów regionalnych wymagana byłaby nie tylko budowa dodatkowych peronów, ale również opracowanie systemu dowozu pasażerów do i ze stacji. Kwestie te należą do kompetencji lokalnych samorządów.

W związku z tym budowa na linii nr 4 dodatkowych peronów dla obsługi przewozów regionalnych z perspektywy organizacji ruchu, jak i ekonomicznego punktu widzenia może okazać się działaniem nie do końca efektywnym.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury( .)

 
Pozdrawiam.

--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


Posted by Telewizja Opera on 12:22. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania prasowe o przystanki na linii kolejowej CMK

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery