porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Apel o zmianę polityki transportowej w woj. lubelskim


Opisujemy dla "Gazety Lubelskiej"  stan pasażerskiej sieci kolejowej w woj. lubelskim. 

Znaczna część linii na terenie południowej części województwa została zlikwidowana, jak np. sieć kolei dojazdowych stanowiąca większą część infrastruktury komunikacyjnej. Sieci takie z powodzeniem działają w wielu krajach, stanowiąc podstawę oferty połączeń regionalnych. Linie te dają się przebudowywać do wyższych standardów obsługi. Szereg linii normalnotorowych kolei dalekobieżnej i regionalnej uległ likwidacji, często całkowitej.

Dla przykładu: ok. 2012 roku zlikwidowano torowisko normalnotorowej linii w relacji Kielce do stacji Kraśnik Fabryczny (tzw. kolej do fabryki FŁT). 

http://flt24.pl/images/originals/1343904107.jpg

Nieczynne jest połączenie kolejowe Lublina z najludniejszą dzielnicą Kraśnika- torowisko niestety rozebrano do styku z siecią kolejową woj. lubelskiego, mimo możliwości jego przebudowy dla potrzeb kolei podmiejskiej (możliwość utworzenia korytarza transportowego dla potrzeb Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej). Oto co pisały lokalne media:

Uwzględniając plany Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej, zbliżającą się modernizację linii kolejowej nr 68 na odcinku z Lublina do Kraśnika (elektryfikacja i dodanie drugiego toru), a także wielkość naszego miasta, należy podjąć działania mające na celu rewitalizację bocznicy i budowę przystanku osobowego w Dzielnicy Fabrycznej. Co więcej - przy bocznicy powinny powstać dodatkowe przystanki przy Strefie Ekononomicznej(...).

W jakich okolicznościach doszło do rozbiórki odcinka Kraśnik- Kraśnik Fabryczny? Czy władze regionu nie zamierzają wznowić połączeń w tej relacji? Nie wiemy.
Czy miasto Kraśnik jest zainteresowane odbudową linii na terenie miasta Kraśnik celem przeniesienia części ruchu w korytarzu Kraśnik- Lublin na sieć kolejową? Tego też- nie wiemy. Myśleliśmy o kursach kolei miejskiej w cyklu co 60 lub co 30 minut w porannym szczycie.
Pomiędzy stacjami Kraśnik a Kraśnik Fabryczny możliwe jest inne poprowadzenie linii niż jej pierwotny przebieg poza centrum Kraśnika. Kraśnik Fabryczny to stacja kolejowa w mieście Kraśnik, w dzielnicy Kraśnik Fabryczny na terenie Fabryki Łożysk Tocznych w województwie lubelskim, w Polsce.

StacjaNastępny przystanekOdległość
KraśnikKraśnik Fabryczny6 km
W jakich okolicznościach doszło do rozbiórki odcinka Kraśnik- Kraśnik Fabryczny? Nie otrzymaliśmy odpowiedzi na pytania mediów.


Kraśnik Fabryczny – towarowa stacja kolejowa w mieście Kraśnik, w dzielnicy Kraśnik Fabryczny na terenie Fabryki Łożysk Tocznych w województwie lubelskim, w Polsce.

Kolej dalekobieżna

Nieczynne są linie stanowiące szlaki dalekobieżne w relacjach:

  • Warszawa- Rzeszów przez Lublin, Kraśnik, Stalową Wolę
  • Warszawa- Przemyśl p. Lublin, Zamość, Jarosław
  • Zamość- Stalowa Wola- Ocice- Staszów- Chmielnik- Kielce- (dalej do Wrocławia p. Częstochowę Stradom)
Apelujemy o zmianę polityki transportowej. 
Zakładamy że winę ponosi skala monopolizacji świadczenia usług przewozów pasażerów koleją na terenie województwa, zaś monopolista nie jest zbytnio zainteresowany trakcją spalinową i spalinowymi autobusami szynowymi, w związku z czym doszło np. do likwidacji infrastruktury kolei normalnotorowej w trakcji spalinowej na trasie do Kraśnika Fabrycznego, co jest przykładem ogromnego marnotrawstwa majątku. Likwidacja sprawnej linii kolejowej możliwej do wykorzystania dla przewozów pasażerskich w regionie gdzie jest już bardzo niewiele czynnej infrastruktury jest w mojej opinii dowodem regresu cywilizacyjnego i intelektualnego. 

Badamy dawne mapy sieci kolejowych województwa z okresu ostatnich kilkudziesięciu lat. Szacujemy że stopień likwidacji sieci osiągnął mniej więcej krytyczny pułap.

Apeluję o zmianę polityki w tym zakresie. Sądzę, że obecną polityką, taką jak stawianie na 100-procentowe monopole w zakresie realizacji w/w usług (100-proc. monopol w dziedzinie zarządzania infrastrukturą, 100-% monopol w dziedzinie świadczenia usług przewozowych) doprowadzono do obecnej sytuacji.  Bardzo możliwe, że winę za ten stan ponoszą tylko osoby zamawiające świadczenie tych usług na rynku przewoźników i zarządców infrastruktury.

Apeluję o powołanie, wzorem województwa dolnośląskiego, zarządu dróg i kolei, poprzez uzupełnienie wojewódzkiego zarządu dróg, o działalność w zakresie zarządzania siecią kolejową. Podmiot tan mógłby odbudować szlaki do Kraśnika Fabrycznego, oraz zarządzać liniami likwidowanymi przez PKP PLK. Apeluję także o podjęcie próby odtworzenia linii do Kraśnika Fabryczego z pomocą szyn staroużytecznych. Jest to dość istotne miasto pod względem liczby mieszkańców na terenie województwa. 
Apeluję o stworzenie spółki "Koleje Lubelskie" poprzez np. zmianę nazwy jednej ze spółek należących do władz samorządowych. Przykłady spółek "Koleje Dolnośląskie" czy "Koleje Wielkopolskie" pokazują że tego typu działania pozwalają przynajmniej zahamować rozpad i destrukcję pasażerskiej sieci kolejowej regionu. 


Fot. Propozycje przebudowy sieci kolejowej wokół Kraśnika

Posted by Adam Phoo on 05:32. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Apel o zmianę polityki transportowej w woj. lubelskim

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers