Co z portem lotniczym w Sochaczewie?
Co z planami na pasażerski port lotniczy w Sochaczewie? W weekend przyleciałem i odleciałem z portu lotniczego Orio al Serio koło Bergamo w Mediolanie, który jest trzecim portem lotniczym dla aglomeracji Mediolanu. Dlaczego aglomeracja Warszawy nie miałaby mieć 3 portów lotniczych? Jakie są powody dla których zrezygnowano z budowy portu pasażerskiego w Sochaczewie?
Odpowiedź:
kilka miesięcy temu przekazywaliśmy kompleksową informację. Niestety nic od tego czasu się nie zmieniło.
Od kilku lat nie ma planów budowy pasażerskiego portu lotniczego w Sochaczewie.
Ważniejszym problemem dla Warszawy jest brak lotniska GA a nie trzeciego portu lotniczego.
Szkolenia lotnicze odbywają nad głowami mieszkańców Bemowa a Lotnicze pogotowie ma zakaz ćwiczeń lotów nocnych.
Pytanie:
Czy spółka Mazowiecki Port Lotniczy Sochaczew nadal funkcjonuje?
Z raportu:
Funkcjonująca od 2006 r. spółka
Mazowiecki Port Lotniczy Sochaczew prowadziła intensywne działania na rzecz pozyskania
inwestora i dniu 5 lutego 2008 r. przyjęła trzech nowych udziałowców. Jeden z nich,
austriacka firma Meinl Aiports International, został partnerem strategicznym z 40 %
udziałem. Podpisane zostało także porozumienie Ministra Transportu i Ministra Obrony
Narodowej, na współużytkowanie lotniska wojskowego w Sochaczewie do celów cywilnych.
(z publikacji o porcie Sochaczew)
odpowiedź: brak odpowiedzi od roku 2015 do kwietnia roku 2017
Posted by Adam Phoo
on 03:27.
Filed under
porty lotnicze
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0